مبنای شکل گیری انقلاب اسلامی تمدن و فرهنگ عاشورا است

اقتصاد ایران: اراک- قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور ، مبنای شکل گیری انقلاب اسلامی را تمدن عاشورا دانست و افزود: امام راحل، اسلام عاشورایی، انقلابی و تمدن ساز را پایه گذاری کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی ظهر دوشنبه در آئین گردهمایی خادمان شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر استان مرکزی اظهار کرد: خون سیدالشهدا، دین خدا و حقیقت هستی را تثبیت کرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه پرداختن به حقیقت عاشورا نیازمند یک نگرش و تفکر جدید معنوی است، افزود: فرهنگ عاشورا اسرار زیادی دارد و باید تلاش کرد این حقیقت فرهنگی را نسل به نسل حفظ و به نسل آتی جامعه منتقل کنیم.

وی تاکید کرد: حضرت ابراهیم (ع) به دستور خدا، تمدن را بنا کرد و این تمدن در سال‌های زندگی آن پیامبر، دارای سه مقطع بود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: مقطع جوانی که حضرت ابراهیم (ع) بت‌ها را شکست و حکم، سوزاندن وی بود اما در امتحان الهی قبول شد و می‌توان آن حضرت را در سن جوانی قهرمان توحید دانست.

حجت الاسلام حریزاوی گفت: مقطع دوم زندگی حضرت ابراهیم (‌ع) در میانسالی بود که در اقدامی تعجب برانگیز، همسر و فرزند خود را رها کرد و پس از ۱۵ سال، زمانی که اسماعیل جوان رشیدی بود، مراجعت کرد و برای دومین بار قهرمانی خود را اثبات کرد.

وی با اشاره به قهرمانی مرحله سوم زندگی حضرت ابراهیم (ع) گفت: زمانی که فرزندش اسماعیل (‌ع) جوان برومندی شده بود خداوند دستور داد وی را در محل جمرات ذبح کن که در این امتحان الهی نیز سربلند بیرون آمد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: حضرت ابراهیم (ع) یک تمدن را پایه گذاری کرد و خود ایشان یک امت بود و همسرش نیز امامت ابراهیم را پذیرفته بود.

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به اینکه تمدن با انسان‌های بزرگ ساخته می‌شود، گفت: مبنای شکل گیری انقلاب اسلامی، تمدن عاشورا است و در این راستا عده‌ای از قهرمانان جان خود را در راه حق فدا کردند.

وی افزود: عظمت تمدن عاشورا در خصوص زندگی حضرت ابراهیم (ع) نیز مشهود است که می‌طلبد به عمق معرفتی این مطالب پرداخته شود چرا که تمدن ماندگاری بالا دارد و باید ابعاد معرفتی آن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: قهرمانان عاشورا، قابلیت الگوپذیری بالایی دارند چرا که ما را به سمت قله هدایت می‌کنند و رسالت خطیر سازمان است که بر روی این ابعاد تمدنی تمرکز ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام حریزاوی بیان کرد: اسلام ناب محمدی که بنیانگذار آن امام راحل بود اسلام عاشورایی، انقلابی، تمدن ساز، ماندگار و با عظمت را پایه گذاری کرد که باید ابعاد معرفتی این مهم را در جامعه تقویت و گسترش دهیم.

فرهنگ سید الشهدا در هیچ دولتی از بین نمی‌رود

وی تاکید کرد: فرهنگ عاشورا و سید الشهدا همواره ماندگار است و با روی کار آمدن هر دولتی از بین نمی‌رود اما دولت‌ها می‌توانند این فرهنگ را دستخوش تحریف کنند و این در حالی است که با فرهنگ و نهضت عاشورا باید مشکلات جهانی و غزه را حل کنیم.

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان برای کودکان غزه گفت: هزاران کودک در غزه به شهادت رسیدند و به همین دلیل مقرر شده امسال برگزاری آئین شیرخوارگان را به یاد کودکان غزه طراحی کردیم که و به عنوان پدیده شیرخوارگان جهانی مطرح و به عنوان یک تمدن ماندگار باقی بماند.

وی گفت: انتظار است در این راستا خلاقیت ایجاد کرد و با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی جوانان در حوزه هنر گرافیک، خاطره نویسی و فناوری‌های فرهنگی و هنری برای تثبیت و ماندگاری این پدیده مقدس تولیدات فاخر و ماندگار ارائه کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ