عمده گرفتاری‌های معیشتی مردم به کاهش ارزش پول ملی مرتبط است

اقتصاد ایران: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش ارزش پول ملی حتی دارایی برخی از اقشار جامعه را از نصف هم پایین‌تر آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارها در زمینه تقویت ارزش پول ملی در کشور، گفت: باید به تقویت ارزش پول ملی به عنوان یک مسئله نگاه کرد تا راهکارهایی مناسبی برای آن استخراج کرد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال مجلس یازدهم جلسات مختلفی را در رابطه با تقویت ارزش پول ملی با مسئولین ذی‌ربط به ویژه وزیر اقتصاد و همچنین رئیس کل بانک مرکزی برگزار کرد و در این جلسات همواره تلاش شد تا برخی از راهکار و برنامه‌های این دو نهاد به صورت مشخص مطرح شود

وی با بیان اینکه به هر میزان ارزش پول ملی کاهش پیدا کند، مشکلات معیشتی افزایش پیدا خواهد کرد، ادامه داد: در صورت کاهش ارزش پول ملی داشته‌های حقوق بگیران، کارمندان و بازنشستگان از دست خواهد رفت و این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

بشیری با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی، شرایط معیشتی بسیاری از اقشار جامعه را در تنگنا قرار می‌دهد، اظهار کرد: کاهش ارزش پول ملی حتی ارزش دارایی برخی از اقشار جامعه را از نصف هم پایین‌تر آورده است. هرچه ارزش پول ملی کاهش پیدا کند، قدرت خرید مردم به ویژه قشر حقوق بگیران اعم از کارمندان و بازنشستگان نیز کاهش پیدا خواهد کرد. از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که اقتصاد ایران دارای بنیه و ظرفیت‌های زیادی است که باید به درستی فعال شود و لازمه آن این است که مسئولین به این موارد تمرکز کنند.

وی با بیان اینکه نباید عمده مشکلات داخلی را به تحریم‌ها مرتبط کرد، ادامه داد: اقتصاد ایران ظرفیت‌های زیادی دارد و نباید با برخی از تکانه‌ها و همچنین اظهار نظرهای دشمنان دچار چالش شود. بنابراین سیاست گذاران و مسئولین ذی‌ربط باید به موضوع تقویت ارزش پول ملی بیش از پیش اهمیت داده و این موضوع را در اولویت اصلی خود قرار دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خانه ملت خاطرنشان کرد: باید برای فشارهای اقتصادی که تحت تأثیر کاهش ارزش پول ملی به مردم تحمیل می‌شود برنامه داشت. همچنین باید بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی به عنوان متولی این امر به وظایف خود در قبال کاهش ارزش پول ملی توجه داشته و تدابیری را در نظر بگیرند چرا که عمده گرفتاری‌های معیشتی مردم به کاهش ارزش پول ملی گره خورده است بنابراین هرچه پول ملی تقویت شود رفاه و معیشت مردم نیز فراهم خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ