عرضه بیش از ۱۰ هزار راس دام در روز عید قربان/ تشدید نظارت‌ها در جایگاه‌های عرضه

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: شب گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار راس دام برای روز عید قربان وارد جایگاه های عرضه دام شده و در صورت نیاز همچنان عرضه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا خبرنگار اقتصادی ایرنا، مسعود امراللهی در حاشیه بازدید از مراکز عرضه دام عید قربان در تهران افزود: شب گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار راس دام برای روز عید قربان با همکاری اتحادیه تعاون روستایی و عشایری و سازمان میادین شهرداری تهران وارد جایگاه های ذبح دام تهران شده است.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه دام زنده عید قربان قیمت مصوب ندارد اظهارداشت: قیمت براساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.

وی از تشدید بازرسی ها در ۱۹۰۰ جایگاه عرضه دام در سراسر کشور خبرداد و تصریح کرد: در حال حاضر نظارت بر بهداشت و قیمت دام زنده عید قربان توسط بازرسین در حال انجام است.

وی ضمن قدردانی از ورود پلیس امنیت اقتصادی گفت: در جاهایی که بازرسین ما نمی توانند ورود کنند پلیس امنیت اقتصادی وارد می شود که این امر در کنترل بازار موثر است.

حضور بیش از ۳۵۰۰ ناظر بهداشتی و شرعی در جایگاه های عرضه دام عید قربان

مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز از حضور نزدیک ۳ هزار و ۵۸۴ ناظر بهداشتی و شرعی در یک هزارو ۹۰۰ جایگاه عرضه دام زنده عید سعید قربان در سراسر کشور خبرداد و گفت: برای تامین سلامت جامعه باید سلامت مواد غذایی و بخش کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: منابع تولید و خوراک هر کشوری در اختیار بخش کشاورزی است بنابراین اگر بخواهیم مشکلات بهداشتی کشور در حوزه تغذیه حل شود باید به حوزه وزارت جهادکشاورزی و حوزه دام و حفظ نباتات اهمیت بدهیم.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۳۵ میلیون تن محصولات کشاورزی سردرختی، زراعی، دام و طیور در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: ۱۷ میلیون تن از این محصولات در حوزه دام و فرآورده‌ های خام دامی است که بهداشت و سلامتی جامعه برای ما اهیمت دارد و باید توجه ویژه به این بخش داشته باشیم.

واکسیناسیون سالانه یک میلیون قلاده سگ صاحب دار

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به معضل سگ های ولگرد و پرسه زن و پت ها اشاره کرد و گفت: متولی جمعیت کنترل سگ‌ های ولگرد و پرسه زن سازمان شهرداری است تا این موضوع به معضل تبدیل نشود زیرا اکنون در برخی مناطق با مشکل بیماری هاری و فوت افراد روبرو هستیم.

وی افزود: سازمان دامپزشکی سالانه یک میلیون قلاده سگ صاحب‌ دار را واکسن می‌زند و کنترل می‌کند اما کنترل سگ‌ های پرسه زن با سازمان دامپزشکی نیست و باید به آن توجه شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ