شرکت در انتخابات وظیفه ای شرعی و میهنی است

اقتصاد ایران: شیراز - امام جمعه شیراز گفت: رأی دادن امروز ما ادامه راه شهدا و وظیفه شرعی، میهنی و ملی ما است و به عبارتی هر رأی ما تیری بر سینه دشمنان اسلام، ایران و جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام صبح امروز دوشنبه ۲۸ خرداد در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که با حضور اقشار مختلف مردم شیراز برگزار شد ابتدا بیان کرد: برای ما هرروزی که به ساحت امامت و ولایت و امام عصر (عج) توجه کنیم عید است.

امام جمعه شیراز گفت: برای حاجی‌ها عید قربان روز خاصی است که در آن اعمال حج خود را در روز عید قربان با قربانی کردن، حلق و تقصیر کردن و رمی جمرات کردن و برائت از مشرکان ادا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه حج امسال به سبب مقارن شدن با اوج جنایات رژیم صهیونیستی از اهمیت خاص‌تری برخوردار است افزود: رهبر انقلاب نیز تاکید کردند که حج امسال حج برائت از مشرکان و اعلام انزجار از جنایات جرثومه فساد، ظلم، کودک‌کشی و انسان‌کشی یعنی رژیم صهیونیستی است و در سایت رهبری از همه ما خواسته شده که امروز ۷ بار مرگ بر اسرائیل گفته و فریاد بلند خود را علیه ظالمان و ستمگران عالم سر بدهیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به در پیش بودن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در هشتم تیرماه گفت: رقم خوردن یک صحنه حماسی بزرگ در شرایط کنونی سبب تقویت پایه‌های نظام اسلامی و پیشبرد اهداف این نظام مقدس خواهد شد و باید همه را به حضور در این رویداد تشویق کنید تا همان طوری که ولی امر ما خواسته است یک حضور قوی و حداکثری داشته باشیم.

آیت الله دژکام گفت: رأی دادن امروز ما ادامه دادن همان مسیری است که شهدا شروع کرده‌اند و به همین خاطر می‌گویند هر رأی ما تیری بر سینه دشمنان اسلام و این ملت است.

وی از همه مردم خواست دیگران را تشویق به این امر کنند همانگونه که پیامبر گرامی اسلام در حج الوداع خود این کار را گردن همه گذاشت و فرمود آنهایی که هستند به آنهایی که نیستند اطلاع بدهند تا حماسه بیافرینیم و یک حضور حماسی را دوباره تجربه کنیم.

با هر نیت و مرام و مسلکی که هستید رأی بدهید

آیت الله دژکام افزود: برخی بنا به حساس بودن روی وظیفه شرعی خود و برخی دیگر به دلیل حساسیت نسبت به وظیفه میهنی و ملی خود در این رویداد شرکت می‌کنند اما ما می‌گوئیم با هر نیتی بروید رأی بدهید.

نماینده ولی فقیه در فارس در خصوص در پیش بودن عید غدیر نیز گفت: رهبر انقلاب بیان کردند که هر کس نهج‌البلاغه نمی‌خواند از قرآن خبر ندارد و این یعنی قرآن و اهل بیت با هم هستند.

آیت‌الله دژکام افزود: روز عید غدیر دو ساعت پیش از ظهر برنامه‌های عید در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) شروع می‌شود و تا نماز و نهار ادامه دارد. بنا بر این عزیزانی که بانی اطعام هستند به فکر باشند که روز عید غدیر همه مهمان شاهچراغ باشیم.

وی افزود: آن روز دو وظیفه داریم. اول تجدید بیعت کنیم با امیرالمومنین که قرآن ناطق بود. پس قرآن بر سر گذاشته و اعلام کنیم آقا شما روی چشم ما قرار دارید و بایستی قرآن و اهل بیت را حفظ کنیم. دومین کار عقد اخوت است و باید با یکدیگر قرار برادری ببندیم تا هم در دنیا هم در آخرت از همدیگر حمایت کنیم.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نیز همه را به پرهیزکاری و خداترسی توصیه کرد و به رسم خطبه دوم ایام عید، دعای حضرت بقیه الله الاعظم علیه السلام را قرائت کرد.

شرکت در انتخابات وظیفه ای شرعی و میهنی است

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ