ترویج و تبلیغ انتخابات هشتم تیر بر همگان واجب و ضروری است

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه کنگان با بیان اینکه فرهنگ امامت و ولایت در جامعه تبیین شود گفت: ترویج و تبلیغ انتخابات هشتم تیر بر همگان واجب و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های عید سعید قربان در کنگان با تبریک آغاز دهه امامت و ولایت گفت: همه مکلف فرهنگ امامت و ولایت را در جامعه تبیین کنند.

وی افزود: حقایق و واقعیت‌های مذهب شیعه بایستی گفته شود و نسل به نسل منتقل شود.

خطیب نماز عید کنگان بیان کرد: البته باید مراقب بود به بهانه اثبات غدیر و مذهب تشیع به مقدسات مذهب اهل سنت توهین نشود و مسائل اختلاف زا بین مسلمین طرح نشود.

محمودی افزود: ما وحدت امت اسلامی را یک راهبرد می‌دانیم و کسی راضی نیست به وحدت اسلامی خدشه‌ای وارد شود.

وی با عنوان اینکه در عین حال سر سوزنی از حقایق و واقعیت‌های مذهبی شیعه کوتاه نمی آییم، بیان کرد: برگزاری دوره‌های تخصصی شیعه شناسی و امامت شناسی، آموزش تفسیر آیات ولایت در قرآن و کارهای هنری مرتبط با غدیر ضروری است.

امام جمعه کنگان با تبریک عید سعید قربان با بیان اعمال این روز از جمله نماز عید و عمل قربانی گفت: در اهمیت قربانی همین بس که در روایات برای قربانی حتی دستور به قرض کردن شده است.

لزوم ترویج و تبلیغ انتخابات

محمودی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تشکر از برگزاری باشکوه و کم نظیر دعای عرفه گفت: حضور پرشور اقشار مختلف بویژه نوجوانان و جوانان نشان از باور عمیق دینی مردم و تعبد و روح معنویت در جامعه است.

وی به مسئله سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره و تاکید کرد: امروز ترویج و تبلیغ انتخابات هشتم تیر بر همگان واجب و ضروری است.

خطیب جمعه با اشاره به تلاش دشمن برای کمرنگ کردن انتخابات و پایین آوردن مشارکت مردمی گفت: حضور گسترده در انتخابات موجب انسجام ملی و وحدت ملی و اقتدار سیاسی و اقتصادی کشور می‌شود.

محمودی به مسئله برائت از مشرکین و تاکید رهبری معظم انقلاب بر جهانی شدن این کار و ضرورت حمایت از مقاومت در فلسطین عنوان کرد: معظم له تاکید فرمودند برائت از رژیم صهیونیست و حامیانش بخصوص آمریکا امسال باید فراتر از موسم و میقات حج در کشورها و شهرهای مسلمان نشین در همه جای جهان ادامه یابد و به آحاد مردم تسری یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ