فلسطین خاکریز اول جبهه اسلام در مقابل کفر است

اقتصاد ایران: مشهد- نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه فلسطین، خاکریز اول جبهه اسلام در مقابل کفر است، گفت: امروز شما می‌بینید همه ملت‌های دنیا طرفدار فلسطین شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز عید سعید قربان که با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرازی از دعای قنوت نماز عید اظهار کرد: جمله‌ای که ما در نماز عید به درگاه خدا عرضه کردیم، در مورد خاصیت این روز است. گفتیم «أَسْأَلُکَ بِحَقِّ هٰذَا الْیَوْمِ الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِینَ عِیداً وَ لِمُحَمَّدٍ صَلَّی اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ ذُخْراً وشَرَفاً وَمَزِیداً» و از خدا خواستیم که عظمت این روز را مایه شرف رسول خدا (ص) قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: همه کمالات، فضائل و ارزش‌هایی که در جامعه ما وجود دارد، همه به عنوان شرافت پیامبر (ص) مطرح است. امروزه همانطور که شرافت پیامبر اکرم (ص) به صورت گسترده و جهانی موردتوجه ملت‌های مختلف است، به همان اندازه موردهجمه دولت‌های استکباری هم قرار دارد تا جایی که می‌توان گفت از زمانی که نبی مکرم اسلام (ص) به رسالت مبعوث شدند، پیش نیامده بود که تهاجم به پیامبر (ص) تا این اندازه سراسری باشد.

اقتدار نظام، شرافت پیامبر (ص) است

وی با بیان اینکه فلسطین، خاکریز اول جبهه اسلام در مقابل کفر است، خاطرنشان کرد: امروز شما می‌بینید همه ملت‌های دنیا طرفدار فلسطین شده‌اند. طرفداری از حق که با طرفداری فلسطین نمود پیدا کرده، امروز در حدی است که حتی ملت آمریکا در داخل خاک شیطان بزرگ با دولت خود دست به گریبان می‌شوند تا از فلسطین حمایت کنند. اینها همه شرافت پیامبر (ص) است اما مصداق اصلی شرف محمدی به اقتدار و کیان باصلابت این نظام است.

علم الهدی ادامه داد: این اقتداری که امروز در منطقه و جهان داریم، نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا می‌نویسند و کل آمریکا را زیر و رو می‌کنند یا با یک سخنرانی مقام مظع رهبری، کل جهان تکان می‌خورد، اینها اقتدار نظام و شرافت نبوی است. یک زمان بود که امام (ره) با یک پیام خود کل ایران را زیر و رو می‌کرد و امروز رهبر معظم انقلاب با پیامشان کل دنیا را زیر و رو می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: برادران و خواهران، توجه داشته باشید که ما امروز در مسائل داخلی احتیاج به اقتصاد و معیشت داریم، عمران و آبادی نیاز است، همه مسائل سیاسی مهم است اما همه اینها یک طرف، این قدرتی که ما برای اسلام و شرافت پیامبر (ص) ایجاد کرده‌ایم، این اقتدار مسئله ساده و آسانی نیست. کجا سراغ دارید در یک کشور، یک رئیس جمهور دچار سانحه شود و بیش از ۱۰ کشور با اعلام عزای عمومی، پرچم‌هایشان را نیمه برافراشته کنند؟ این اقتداری است که نظام ما پیدا کرده تا در جریان یک حادثه برای رئیس جمهور کشور، کل دنیا متواضع و خاشع شود، سران کشورها راهی پایتخت ما شوند و در مراسم بزرگداشت شهید شرکت کنند.

وی تأکید کرد: اینها اقتدار و شرافت پیامبر (ص) است و ما باید به دنبال کسی باشیم که بتواند این اقتدار و شرافت را برای پیامبر (ص) حفظ کند. اگر شما برای انتخاب خود توانستید کسی را در رأس قرار دهید که بتواند حافظ این اقتدار باشد و بتواند با یک دیپلماسی کامل عیار، این قدرت را در دنیا حفظ کند و توسعه بدهد، در این صورت شما به تکلیف خود عمل کرده‌اید.

حفظ اقتدار نظام، معیار انتخاب ملت باشد

امام جمعه مشهد گفت: از خودمان بپرسیم این اقتدار چه بود و چه طور به وجود آمد؟ افزون بر صلابت بزرگ و بلندپایه رهبر معظم انقلاب، این اقتدار نتیجه دیپلماسی خاصی بود که در ارتباط با کشورها و ملت‌های همسایه حاصل شد. طرف ما ملت‌ها هستند و نه دولت‌ها. اگر توانستیم دیپلماسی خود را در این کشور طوری برنامه ریزی کنیم که ارتباط با ملت‌ها شکل بگیرد و دل مردم را به سوی خود جلب کنیم، انقلاب توسعه پیدا می‌کند. همین می‌شود که آمریکا سرکوب می‌کند اما اساتید و دانشجویان آنها هنوز «مرگ بر اسرائیل» می‌گویند زیرا رهبر معظم انقلاب به دانشجویان نامه می‌نویسند.

وی بیان کرد: اگر دیپلماسی ما بتواند این خط سیر را ادامه بدهد، می‌تواند همچون گذشته موفق باشد اما اگر کسانی روی کار بیایند که بخواهند برای رفع تحریم‌ها از سر استیصال با آمریکا و سران استکبار رفتار کنند، این برای ما اوج بدبختی را به ارمغان می‌آورد.

علم الهدی اظهار کرد: اینها که شعار می‌دهند و می‌گویند ما تحریم‌ها را برطرف می‌کنیم، باید از آنها سوال کرد چطور می‌خواهند تحریم‌ها را حل کنند؟ با دورزدن تحریم‌ها، ارتباط با همسایگان و تقویت اقتصاد مقاومتی یا با همان نکبت و افتضاحی که برجام برای ملت به وجود آورد و ما را به پای اروپا و آمریکا انداخت که رفتیم با وزیر امور خارجه شیطان بزرگ در پیاده رو قدم زدیم؟ این باید ملاک اصلی شما در انتخاب باشد و کسانی که باید منتخب شما باشند، باید با این معیار انتخاب شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ