لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات/عید قربان مظهر و نماد بندگی است

اقتصاد ایران: ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، افزود: حضور در انتخابات وظیفه شرعی و ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به اینکه همه وظیفه شرعی و ملی دارند تا در انتخابات پیش رو شرکت کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند، اظهار کرد: مسلمان واقعی باید سرنوشت مسلمانان را مورد اهمیت قرار دهد و در واقع شرکت در انتخابات اهمیت دادن به سرنوشت جامعه اسلامی است.

امام جمعه ارومیه افزود: اگر کسی در انتخابات شرکت نکند و به همین خاطر هیمنه و عزت مسلمانان خدشه دار شود در درگاه الهی مسئول است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ نیز اگر مسلمانان در صحنه بودند ائمه اطهار (ع) به شهادت نمی‌رسیدند خاطرنشان کرد: در مسئله کربلا هر کسی که جوابگوی هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) نبود مسئول خون‌های به ناحق ریخته شده و مطهر شهدای کربلاست.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: امروز نیز باید همه به پای صندوق‌های رأی بیایند و فرد اصلح را برای این پست حساس انتخاب کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه باید برای انتخاب اصلح سابقه افراد را نگاه کرد و این را مورد اهمیت قرار داد که دین و مردم برای این نامزد انتخاباتی چقدر ارزشمند است افزود: ضد فساد بودن، پایبند بودن به مبانی انقلاب و ولایتمداری از جمله خصیصه‌های مهم نامزد اصلح است.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: برای شناخت نامزدها می‌توانیم به حامیان و دوستداران آنها نیز توجه کنیم که در این صورت به شخصیت آنها پی خواهیم برد.

امام جمعه ارومیه بر ضرورت انتخاب فردی اصلح تاکید کرد و افزود: توجه به معیارهای رهبری و مناظرات کاندیداها و بررسی عملکرد کاندیداها برای انتخاب اصلح برای ریاست جمهوری می‌تواند یاریگر باشد

حجت الاسلام قریشی در ادامه با بیان اینکه برخی مکان‌ها و زمان‌ها نزد خداوند مقدس است، افزود: مسجد النبی، مسجدالحرام و روز عید قربان نزد خداوند از جمله مکان‌ها و ایام مقدس است و عید قربان به قدری نزد خداوند ارزشمند است که این روز را شفیع قرار می‌دهیم.
وی ادامه داد: قربانی کردن وسیله‌ای است تا انسان نزد خدا مقرب شود و از ابتدای خلقت قربانی کردن وجود داشت.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه قربانی کردن در منا با هدف فراموش نشدن عمل حضرت ابراهیم است، اظهار کرد: همه ما نیز باید حضرت ابراهیم را الگو قرار دهیم و آماده باشیم که دار و ندار خود را در راه خداوند فدا کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ