سیره رئیسی نمونه رفتار مسئول تراز انقلاب اسلامی بود

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- یک کارشناس مذهبی گفت: مرام و سیره آیت‌الله شهید «سید ابراهیم رئیسی» نمونه رفتار و منش مسئول تراز انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام محمدباقر ولدان در گفت‌وگو با خبرنگار معارف ایرنا از مکتب شهید رئیسی با ۴۰ شاخصه به عنوان ویژگی‌های یک حکمران اخلاقی یاد کرد و گفت: شهید رئیسی یک کارگزار انقلابی بود و این الگو باید در جامعه اسلامی امتداد یابد. در این راستا مقام معظم رهبری در هنگام حضور در منزل رئیس جمهور شهید در خصوص ایشان فرمودند «ایشان مظهر شعارهای انقلاب بود؛ یعنی همان حرف های اصلی انقلاب از دهان ایشان خارج می شد و این شعارها را ایشان شعارهای خودش قرار داده بود».

وی افزود: نگاهی به اصول اندیشه سیاسی اسلام ناب، اهمیت اندیشه اسلامی را در حرکت مردم به سمت انقلابی شدن، آشکار می سازد. در اندیشه انقلاب اسلامی ایران، این اسلام بود که مردم را به صحنه های انقلاب و تظاهرات و اعتصاب کشاند و باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد و از طرفی وضع مطلوب مبتنی بر ولایت فقیه ترسیم نمود. در حقیقت، انقلاب اسلامی، تحفه ‏ای است که خدا برای ملت ما به هدیه فرستاد.

تداوم انقلاب اسلامی و رفع موانع، نیازمند همت و عزم راسخ و تلاش جهادی همه اقشار ملت و دولت جهت اداره و کنترل انقلاب استاین استاد حوزه افزود: ایران به واسطه انقلاب اسلامی، هویت سه ضلعی اسلامی، انقلابی و ایرانی یافت. از این رو، ستون خیمه انقلاب اسلامی، ایمان و اسلام انقلابی است. در میان اضلاع سه گانه هویت ایران، انقلابی بودن از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ زیرا اسلامیت و ایرانیت به واسطه انقلابی بودن محقق خواهد شد. استمرار و پیشرفت انقلاب اسلامی در گرو انقلابی بودن مسئولان و مردم است که در این میان، انقلابی بودن مسئولان قوای سه گانه و سایر نهادهای مربوط اهمیت ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: در حقیقت تداوم انقلاب اسلامی و رفع موانع، نیازمند همت و عزم راسخ و تلاش جهادی همه اقشار ملت و دولت جهت اداره و کنترل انقلاب است و این انقلابی بودن در همه عرصه ها می تواند توسعه یابد؛ چنانکه برخی همچون شهید سیدمرتضی آوینی از طلایه‌داران هنر انقلابی بودند و سبکی نو ایجاد کردند.

نویسنده کتاب حکمت ولایی افزود: البته باید توجه داشت که انقلابی بودن صرفاً به شعار نیست؛ بلکه فرد انقلابی لازم است عمیقاً معتقد باشد؛ زیرا تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه یابد. انقلاب، تحوّلی غیر قابل توقف است که هر روز کامل‌تر، بهتر، قوی‌تر و عمیق‌تر می‌شود. اگر دشمنان این حرکت تحوّلی، شناسایی نشوند، کشور مغلوب سیاست‌ها و گرایش‌های دشمنان خواهد شد.

ولدان اضافه کرد: کسانی که اظهارات و عملکرد مغایر با انقلاب اسلامی دارند، هرچند رفتار آنها ضد گرایش های انقلابی هم نباشد امّا همین قدر که مغایر با آن است، موجب ضرر به امید امّت اسلامی خواهد بود و چنین رفتاری خیانت است. از این رو در این گفتمان، صیانت از شور انقلابی یک ضرورت برشمرده شده است و شهید رئیسی یک انقلابی معتقد و پرشور بود و همواره بر اساس این اعتقاد و شور و عشق درونی، عمل می کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ