رساله ها و طرح‌های پژوهشی محرومیت زدا حمایت می‌شوند

اقتصاد ایران: براساس بسته‌ حمایتی برنامه ملی آبادیران نهادهای مختلف از طرح های پژوهشی،کسب‌وکارهای نوآورانه در توسعه مناطق کم برخوردار و واحدهای فناور واجد شرایط در حوزه محرومیت‌زدایی حمایت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای تحقق برنامه ملی آبادیران که رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی و ایجاد اشتغال پایدار و … را با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال می‌کند، نهادهای دولتی و غیردولتی برنامه‌های حمایتی متنوعی را به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور فعال در عرصه آبادانی و پیشرفت در دستور کار خود قرار داده‌اند.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به همراه بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد برکت، شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج، صندوق پژوهش و فناوری نوآوری اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور، جهاد دانشگاهی و بنیاد علم ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی و … بسته‌های حمایتی جداگانه ای را تدوین کرده‌اند.

جزئیات ۳ بسته حمایتی معاونت علمی، کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مستضعفان هفته پیش منتشر شد (اینجا) و حالا در این گزارش جزئیات برنامه‌های حمایتی شرکت پیشگامان بنیاد برکت، بنیاد تعاون بسیج، صندوق پژوهش و فناوری نوآوری اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور، جهاد دانشگاهی و بنیاد علم ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی در نوشتار زیر تشریح شده است.

بسته‌های حمایتی برنامه ملی آبادیران در سه بخشِ حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان خلاق و فناور، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور فعال در عرصه آبادانی و پیشرفت فناورانه و حمایت از اساتید، نخبگان و پژوهشگران طبقه بندی شده است.

بنیاد برکت از طرح‌های کار فرمایی (حقیقی و حقوقی) تا سقف ۴۰ میلیارد ریال، حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان یا دانش محور به صورت تسهیلات تا سقف ۵ میلیارد ریال، حمایت از کسب و کارهای خرد نوآورانه در جهت محرومیت زدایی و توسعه مناطق کم برخوردار، به صورت تسهیلات -تا سقف ۵ میلیارد ریال حمایت می‌کند.

تسهیلات ۳ میلیارد تومانی برای خرید ماشین آلات صنعتی

ارائه تسهیلات خرید ماشین آلات صنعتی مورد نیاز شرکت‌های تولیدی دانش بنیان تا سقف ۱۵۰ میلیارد ریال (۳۰ میلیارد ریال برای هر شرکت) و تنفس حداکثر سه ماهه و بازپرداخت حداکثر ۱۵ ماهه از برنامه‌های شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج به شمار می‌رود. در این بسته حمایتی اعلام شده است اگر محصول تولیدی دانش بنیان باشد، شرکت می‌تواند از تسهیلات ۲۵ درصدی استفاده کند. همچنین اگر محصول تولیدی دانش بنیان نباشد، شرکت می‌تواند از تسهیلات ۲۸ درصدی استفاده کند. فرد متقاضی باید درخواست خود را برای بررسی فنی در قالب نامه برای دبیرخانه برنامه ملی آبادیران و یا بنیاد تعاون بسیج ارسال کند.

سرمایه گذاری برای ۱۰ شرکت تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان

صندوق پژوهش و فناوری نوآوری اجتماعی یکی دیگر از نهادهای همکار در پروژه آبادیران است که یک بسته حمایتی با ۴ سرفصل تدوین کرده است. ارائه تسهیلات به افراد حقیقی تا سقف ۲ میلیارد ریال با سود ۲۰ درصد تا ۲۰ درصد و دوره بازپرداخت ۱۸ ماهه و ارائه تسهیلات به افراد حقوقی تا سقف ۵ میلیارد ریال با سود ۱۲ تا ۲۰ درصد و دوره بازپرداخت ۱۸ ماهه ۲ سرفصل این بسته حمایتی به شمار می‌رود.

سرفصل سوم نیز ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان تا سقف ۱۰ میلیارد ریال با سود ۵ درصد و دوره بازپرداخت ۱۸ ماهه نام دارد و سرفصل چهارم نیز سرمایه گذاری در پروژه‌های نوآوری اجتماعی با همکاری و تأیید صندوق پژوهش و فناوری نوآوری اجتماعی سرمایه گذاری تا سقف ۲,۰۰۰ میلیارد ریال برای ۱۰ شرکت عنوان شده است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی توسط سازمان بهزیستی

مقرر شده است سازمان بهزیستی نیز تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی در قبال بکارگیری و ایجاد اشتغال افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور به کارفرمایان تا سقف ۴۰ میلیارد ریال به ازای هر نفر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت کند. همچنین پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی افراد دارای معلولیت و نیازمندان جامعه هدف سازمان به کارفرمایان در قبال پرداخت حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار از دیگر تسهیلات سازمان بهزیستی به شمار می‌رود.

اعطای کمک هزینه ارتقا کارایی افراد دارای معلولیت به کارفرمایان

پرداخت کمک هزینه ارتقا کارایی افراد دارای معلولیت به کارفرمایان از دیگر حمایت‌های سازمان بهزیستی اعلام شده است؛ مطابق ماده ۱۲ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت (تبصره ۲ منظور از کمک هزینه ارتقای کارایی افراد دارای معلولیت عبارت است از پرداخت حداکثر پنجاه درصد حداقل حقوق و دستمزد ماهانه مصوب شورای عالی کار برای فرد دارای معلولیت شاغل با توجه به شدت معلولیت (خفیف ۳۰ درصد، متوسط ۴۰ درصد و شدید ۵۰ درصد که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در ذیل ردیف اعتباری سازمان فرد متقاضی می‌بایست درخواست خود را برای بررسی در قوانین بودجه سنواتی تأمین می‌شود.)

جذب سربازان امریه تا سقف ۵۰ نفر

جهاد دانشگاهی از دیگر نهادهای همکار در این پروژه است که بسته‌ای با ۶ سرفصل حمایتی را در دستور کار دارد؛ یکی از این سرفصل‌ها جذب سربازان امریه است که تا سقف ۵۰ نفر از بین دانش آموختگان ارشد و دکتری صورت می‌گیرد.

ارائه تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیارد تومانی به شرکت‌های محرومیت زدا

استقرار کسب و کارهای منتخب رویداد برای ۳۰ واحد فناور واجد شرایط در حوزه محرومیت زدایی، سرمایه گذاری بر روی ۳۰ طرح، هر یک به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، حمایت از ۵ طرح برتر پژوهشی، هر یک تا سقف ۴ میلیارد ریال مختص طرح‌های پژوهشی، رساله دکتری و طرح‌های پسادکتری، ارائه تسهیلات توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال به شرکت‌های فناور واجد شرایط در حوزه محرومیت زدایی و ارائه خدمات توانمندسازی در قالب مربی گری آموزش‌های مهارت افزایی (برگزاری ۵ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی در بسته حمایتی جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

طرح‌های پژوهشی محرومیت زدا حمایت می‌شوند / حمایت از رساله‌ها تا سقف ۲۴۵ میلیون تومان

در حوزه حمایت از اساتید، نخبگان و پژوهشگران فعال در عرصه پیشرفت و آبادانی کشور بنیاد ملی علم ایران اعلام کرده است از طرح‌های پژوهشی اعضای هیأت علمی تا سقف ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال (افزایش ۵۰ درصدی نسبت به طرح‌های عادی) حمایت می‌کند. همچنین حمایت از رساله دکتری دانشجویان دکتری تخصصی و استاد راهنما تا سقف ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال (افزایش ۵۰ درصدی نسبت به طرح‌های عادی) و حمایت از طرح پسادکتری ویژه فارغ التحصیلان دکتری با شرایط آئین نامه بنیاد علم و استاد مسئول تا سقف ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال (افزایش ۳۰ درصدی نسبت به طرح‌های عادی) در برنامه حمایتی بنیاد علم ایران از اساتید و پژوهشگران قرار دارد.

سازمان بهزیستی نیز در راستای حمایت از اساتید و پژوهشگران از طرح‌های علمی و پژوهشی پژوهشگران عضو هیئت علمی دانشگاه و مراکز پژوهشی معتبر تا سقف ۱۵ میلیارد ریال حمایت می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ