اعمال عید قربان انسان را به خدا نزدیک‌تر می‌کند

اقتصاد ایران: اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان گفت:قربان در معنای لغوی معمای تقرب است، در این روز اعمالی توصیه شده که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی صبح دوشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان ضمن تبریک این عید به همه مسلمانان جهان با تاکید بر مشارکت همگانی در انتخابات ۸ تیر ماه اظهار کرد: انتخاب رئیس‌جمهور مؤمن و انقلابی برای شرایط کنونی کشور ضروری است.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی همچنان به دنبال ایجاد فتنه هستند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام اخیر خود فرمودند «دشمنان از کنگره حج می‌ترسند، قرآن مناسک حج را مظهر برکت و هدایت معرفی کرده است، همچنین حج تنها عبادت نیست بلکه درس زندگی است. مسئله برائت، امسال برجسته‌تر از گذشته است زیرا فجایع غزه جای هیچ‌گونه ملاحظه و مماشات برای هر فرد و حزب و دولت و فرقه مسلمانان باقی نگذاشته است و این برائت باید در قول و عمل ملت‌ها و دولت‌ها خود را نشان دهد و عرصه را بر جلادان و حامیانشان تنگ کند.»، این فرمایش رهبر انقلاب به معنی آن است که ضرورت دارد هر کجای این جهان ندای مرگ بر آمریکا را سر دهیم.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه قربان را در معنای لغوی به معمای تقرب دانست و اضافه کرد: در این روز اعمالی توصیه شده که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند.

وی افزود: جهاد و خدمت در راه حق نیز موجب نزدیکی به خداوند و عزت بین مردم می‌شود، شاهد بودیم که در تشییع باشکوه شهدای خدمت مردم عاشقانه رئیس‌جمهور شهیدشان را بدرقه کردند.

حجت‌الاسلام میردامادی تصریح کرد: حج یک ماکت از اسلام است که تمامی فرامین قرآن در حج متصور است، که با ندای «لبیک اللهم لبیک، لبیک لا شریک لک لبیک» هفت دور خالق گردیده و خدا را برای تمامی عمر محور زندگی خود قرار می‌دهیم و سپس در مقام ابراهیم به منظور اعلام بندگی پشت قدم‌های انبیا نماز به جا می‌آوریم و سپس با تقصیر کردن فکرهای آلوده را از خود می‌کنیم، با حرکت به سوی جمرات شیطان را رمی می‌کنیم، امروز باید توجه داشت که شیطان بزرگ آمریکا و مابقی شیاطین انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند.

وی تاکید کرد: در ادامه حجاج با رفتن به قربانگاه، نفس خود را ذبح کرده و با تراشیدن موی خود اعلام سربازی در راه خداوند می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: طبق فرمایش قرآن ضرورت دارد انسان نسبت به دستورات خداوند تسلیم باشد، همانطوری که حضرت ابراهیم (ع) در مقابل دستور ذبح حضرت اسماعیل (ع) از طرف خدا تسلیم بود، در این راستا عید قربان به معنای تسلیم در برابر اراده خداوند است، در این راستا ضرورت دارد نسبت مشکلات معیشتی صبر داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ