تاکید کاندیداهای ریاست جمهوری بر معیشت مردم رویکرد درستی است

اقتصاد ایران: قم- امام جمعه قم گفت: تاکید کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بر موضوع معیشت مردم رویکرد درستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز عید سعید قربان که در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد گفت: روز عید قربان امتحان بزرگی است که حضرت ابراهیم علیه السلام و حضرت اسماعیل علیه السلام از این امتحان سربلند بیرون آمدند و به برکت این پیروزی بزرگ، سنت قربانی در این روز بنا نهاده شده است.

امام جمعه قم افزود: حضرت ابراهیم علیه السلام از نظر عاطفی به حضرت اسماعیل علیه السلام وابسته بوده و خداوند در دوران کهنسالی به او فرزندی داده بود، اما از سوی خدا ندا رسید که باید فرزند خود را قربانی کند که هر دو آنان از این امتحان سربلند بیرون آمدند و دستور داده شد تا قربانی انجام دهند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: در روز عید باید رعایت مسایل شرعی و موضوع عفاف و حجاب را در رفت و آمدها انجام داد و در این ایام تبلیغات از بدگویی نسبت به افراد نیز پرهیز شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه در روایات ۴ روز به عنوان عید عمومی اعلام شده افزود: عید قربان، عید غدیر، عید فطر و روز جمعه از جمله آنان است که در این روز مسلمین به اقامه نماز می پردازند و قربانی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه توجه به معیشت مردم از جمله تاکیدات دین اسلام است افزود: در این اعیاد دستور دستگیری و تامین معاش مردم نیازمند و محروم داده شده است.

تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: نامزدهای انتخابات در این روزها بر روی معیشت مردم تاکید دارند که کار درستی است.

وی با اشاره به مظلومیت مردم غزه گفت: امروز در روز عید قربان مسلمین در دنیای اسلام قربانی می کنند و از سویی صهیونیست ها مردم غزه را قربانی می کنند و این در حالی است که سران برخی از کشورهای اسلامی به جای دفاع از مردم مظلوم فلسطین در برابر آنان ایستاده اند.

آیت الله سعیدی گفت: در روایت آمده کسانی که صدای تظلم خواهی دیگر مسلمین را بشنود و اقدامی انجام ندهد مسلمان نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ