بهادری جهرمی: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد

اقتصاد ایران: سخنگوی دولت گفت: هئیت دولت برای ادامه مسیر شهید رییسی علاقه مند به ثبت نام آقای مخبر در کاندیداها بود.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در یک برنامه تلویزیونی درباره مشکلات پیش آمده بر اثر فقدان رییس جمهور شهید در امورات اجرایی کشور گفت: الحمدالله ساختار حکمرانی در ایران به گونه ای است که با هدایت رهبری مشکلات مقطعی، خللی در این مسیر ایجاد نمی کند. اصلی ترین مسیله در این زمینه بهت و‌اندوه شدیدی بود که به واسطه این اتفاق تلخ در دولت رخ داد.

وی افزود:  رییس جمهور به نوعی پدر هیئت دولت بودند و رابطه ما با ایشان خیلی صمیمی بود. پدر معنوی و برادر بزرگتر ما بود. با رفتن ایشان شوک عجیبی به دولت وارد شد. هر چه می گذرد فراغ ایشان در فضای دولت بیشتر احساس می شود به خصوص وقتی اثار اقدامات ایشان نمایان می شود و یا در جریان جلسات،  مصوباتی امضا یا پیگیری می شود که مورد توجه ایشان بود. لذا بخشی از فضای جلسات گاها متاثر از این فراغ است. با این وجود هیئت وزیران اجازه نداد خللی در امورات کشور ایجاد شود.

 جهرمی با بیان اینکه دولت از همان ثانیه های اول پس از وقوع حادثه مدیریت خود را شروع کرد، گفت: وزرای مربوطه به محل حادثه رفتند. سریعا قرارگاه میدانی تشکیل شد. هم زمان جلسه هیئت وزیران در حال‌ برگزاری بود. دوشنبه فردای حادثه جلسه فوق العاده برگزار شد تا غم و ماتم لطمه ای به کار وارد نکند. اگر  پیش از این دینی به مردم و رهبری در کار داشتیم امروز دین مضاعفی هم به شهید رییسی داریم. ایشان همواره عبارتی داشتند که تعطیلات برای مردم است نه دولت و دولت خادم مردم است.

وی افزود: در روز تشییع شهدای خدمت که چهارشنبه بود ساعت 6 صبح جلسه داشتیم و ساعت 8 به تشییع شهدا رفتیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه اقدامات هئیت دولت در سه حوزه ستادی، مصوبات و اقدامات در حال انجام است، گفت: فعالیت های مختلف دولت در این سه حوزه های مختلف مانند تصمیمات و‌ مصوبات در حوزه مسکن، فضای مجازی، امور فضایی، ‌اشتغال و...، در حال برگزاری است. پیش بینی می شود سیزدهمین پرتاب فضایی را در این دولت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقدامات قرارداد 2 میلیارد دلاری در حوزه نفت انجام شد لذا اقداماتی که برنامه ریزی شده بود هم انجام شده و کاری متوقف نشده است. یادگاری های شهید رییسی در حال پیگیری و انجام است.

وی در ادامه  برنامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت قصد معرفی نامزد در انتخابات را داشت یا نه؟ گفت در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. اما اگر بپرسید ایا دولت علاقه داشت نامزدی از درون دولت در انتخابات ثبت نام کند باید بگویم بله. مجموعه هئیت وزیران علاقه داشتیم آقای مخبر سرپرست دولت در انتخابات ثبت نام کنند تا مسیر شروع شده در دولت شهید رییس برای خدمت به مردم استمرار یابد که البته ایشان به این جمع بندی نرسیدند و ثبت نام نکردند.‌

وی گفت: درباره اینکه ایا مجموعه دولت فرد خاصی را مد نظر داشت و دارد باید گفت نه. نسبت به ثبت نام فرد خاصی اصرار نداشتیم و همه دغدغه دولت  برگزاری انتخابات با دقت، سلامت، مشارکت و رقابت است.‌ اقای مخبر امروز هم در پاسخ به گزارش هایی دوباره تذکر دادند جابجایی در دولت تا پایان عمر دولت سیزدهم رخ ندهد.

بهادری جهرمی  درباره اینکه آیا نظر دولت در بین کاندیدا ها بر فرد خاصی است، گفت: خیر. برخی از همکاران ما مرخصی گرفتند، از دولت خداحافظی کردند و طبق علاقه شخصی شان به حمایت از کاندیدایی و فعالیت در ستادی مشغولند که ربطی به جایگاه آنها در دولت ندارد.

وی گفت: ما دوره ای داشتیم که رییس جمهور و معاون اول کاندیداها بودند و برخی از دولتمردان هم به آنها کمک  می کردند. قانون می گوید برای انتخابات ریاست جمهوری نیاز به استعفا نیست چون در این دولت رییس جمهور شهید شدند ما حساسیت بیشتری در این خصوص داشتیم.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: اعضای دولت نگاهشان این است که خط خدمت شهید رییسی استمرار یابد. با این وجود کاندیدایی در بین 6 کاندیدا ندارد. هر کدام از کاندیدها که خود را در مسیر دولت می داند نظر خودشان است و اعلام می کنند که می خواهند این  مسیر  را ادامه دهند. البته که باید پیش زمینه های ان را هم از جمله پرکاری، سخت کوشی و ضد فساد بودن و... را هم  داشته باشند.

وی گفت: وجه تمایز خاص شهید رییسی با کاندیداها اخلاق ایشان بود. کاندیداها و فعالان رسانه ای شان این را تکلیف خود بدانند بهترین هدیه برای رییس جنهور شهید، ولایتمداری و حفظ اخلاق  در رقابت هاست. تخریب رقیب سنت غلطی است که در مسیر انقلاب ایجاد شده لذا هر چه بیشتر در این زمینه دقت کنیم منفعتش برای خودمان است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ