فعال‌ترین افراد و دستگاه استانی در حوزه غدیر قدردانی می‌شوند

اقتصاد ایران: تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر از قدردانی فعالان و دستگاه‌های استانی در حوزه غدیر خبر داد.

به گزارش ایرنا از بنیاد بین المللی غدیر، حسین ظریف منش در نشست خبری دهه امامت و ولایت گفت: بسیاری از استان ها برای تقدیر از خادمان و یاوران غدیر مراسمی دارند و بنیاد نیز با ارزیابی فعالیت های این دهه، فعال ترین امام جمعه شهرستان را با انتخاب امام جمعه استان، فعال ترین فرماندار را با انتخاب استاندار و موفق ترین دستگاه استانی و فعالترین ها را انتخاب و طی مراسمی مورد تقدیر قرار خواهد داد.

وی افزود: برنامه های متنوع و متعددی برای گرامیداشت ماه ذی الحجه و دهه امامت و ولایت در داخل و خارج از کشور پیش بینی شده و هدف بنیاد بین المللی غدیر گسترش فرهنگ غنی غدیر و توجه به آموزه های علوی در جامعه است و تلاش می کنیم تا نشاط وسیعی را تدارک ببینیم که همراه با معرفت افزایی نسبت به فلسفه و پیام های آموزنده غدیر باشد.

ظریف منش با بیان اینکه شعار برنامه های امسال «امیرالمؤمنین(ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» است ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) می تواند معیار زندگی برای مردم و برای مدیران و حکمرانان الگوی حکمرانی باشد. شعار محوری در این ایام «هر خانه یک جشن، یک پرچم، یک اطعام» است.

وی با بیان ضرورت گسترش برنامه های معرفت افزا و فرهنگ ساز در دهه امامت و ولایت گفت: علاوه بر همایش ها و جشنواره های متعددی که استانها پیش بینی شده، جشنواره های متعدد شعر غدیر به زبان های فارسی، عربی، گیلکی، مازنی، کردی و ترکی بیانگر استفاده از هنر تأثیرگذار شعر برای ترویج فرهنگ غنی غدیر با گویش های مختلف است که امیدواریم گسترش پیدا کند. برای برگزاری ۱۱۰همایش علمی و کارگاه آموزشی غدیرشناسی نیز در داخل و خارج از کشور تمهید مقدمات شده است.

فعال‌ترین افراد و دستگاه استانی در حوزه غدیر قدردانی می‌شوند

دبیر کل بنیاد با بیان اینکه گسترش برنامه ها در طول دهه امامت و ولایت یک موضوع خیلی مهمی است. افزود: باید امسال مراسم میهمانی یا راه پیمایی غدیر و سفره های گسترده کیلومتری روز عید غدیر با کمیت و کیفیت بسیار بیشتری و البته با حفظ شئونات چهلمین روز شهدای خدمت برگزار گردد اما طبیعتا این راهپیمایی کیلومتری نباید باعث شود که فضای ۱۰ روز برای غدیر و امیرالمومنین(ع) را از دست بدهیم . باید در ۱۰ روز عید قربان تا روز عید غدیر محله ها و مساجد و پایگاههای بسیج و دستگاهها مراسم داشته باشند و قله کار ما روز عید غدیر است.

ظریف منش در مورد اطعام غدیر نیز گفت: مانند سال های گذشته علاوه بر اطعام های میدانی غدیر، پویش هر خانه یک پرچم و پویش هر خانه یک اطعام را دنبال و برنامه ریزی کرده ایم. اطعام غدیر یک حرکت مردمی است و هر چند کمک و حمایت دستگاه های اجرایی و نهاد ها باید باشد اما مثل چند سال گذشته هیئات ، مساجد و آحاد مردم باید فعال باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه ائمه جمعه محترم مرکز استان و نمایندگان معزز ولی فقیه در استانها و امام جمعه شهرستانها مسئول نمایندگی بنیاد غدیر هستند و بنیاد نقش هماهنگی و برنامه ریزی و هم افزایی را بر عهده دارد لذا با ارشاد ، هدایت و محوریت این بزرگواران از توان همه تشکل های مردمی ، نهادهای انقلاب اسلامی و دستگاه های اجرایی برای پیشبرد اهداف خود که گرامیداشت با شکوه غدیر و تبیین فلسفه و حقیقت والای این عیدالله الاکبر است استفاده می کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ