پزشکیان: با درد و رنج کارگران آشنا هستم

اقتصاد ایران: کاندیدای انتخابات ریاست‌‌جمهوری گفت: من در زمان کودکی و دوران دبیرستان تجربه کارگری دارم»، عنوان کرد: من درد و رنج و گرفتاری کارگران را می‌دانم و سخت است؛ امیدوارم با مشارکت آنها بتوانیم در آینده حق و حقوق آنها طوری دیده شود که پایمال نشود.

- اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری به سوالات مردمی که توسط مجری برنامه از او پرسیده شد، پاسخ داد. 

پزشکیان در ابتدای این برنامه با اشاره به حادثه ریزش معدن شازند اراک که منجر به فوت دو نفر شد، گفت: شنیدم که تعدادی کارگر زحمتکش در معدن شازند اراک زیر آوار ماندند و دو نفر کشته شدند و دو نفر دیگر معلوم نیست در چه وضعیتی هستند؛ به خانواده فوت شده‌ها تسلیت می‌گویم و امیدوارم دو نفر دیگر سالم پیدا شوند.

وی با بیان اینکه من در زمان کودکی و دوران دبیرستان تجربه کارگری دارم»، عنوان کرد: من درد و رنج و گرفتاری کارگران را می‌دانم و سخت است؛ امیدوارم با مشارکت آنها بتوانیم در آینده حق و حقوق آنها طوری دیده شود که پایمال نشود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه به نظر شما برای جلوگیری از وقوع این حوادث چه کار باید انجام داد؟ تاکید کرد: در این زمینه تجربیات بین‌المللی وجود دارد، اگر مسیری که می‌رویم را با استانداردهای درست طی کنیم این اتفاقات رخ نمی‌دهد؛ من برخی از معادن را دیده ام و مشاهده کرده‌ام که در بسیاری از مواقع شرایط غیر استاندارد است و حاکمیت باید مشارکت کند که کسانی که در این محیط‌ها کار می‌کنند اقلاً امنیت و سلامت‌شان حتما مراعات شود.

وی در پاسخ به این سوال کشاورزی از مناطق جنوبی کشور که پرسیده بود چرا همه ساله محصولات کشاورزی شامل گوجه فرنگی و هندوانه بدون مشتری می‌ماند و در نتیجه باید خوراک دام شود، گفت: کشاورزان ما گروه زحمت‌کشی هستند و اصولاً وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌هایی که در استان‌ها وجود دارند اگر اطلاعات زمین و کشت را داشته باشند و اگر بتوانند بازار داخلی و خارجی را شناسایی کنند، در نتیجه می‌توانند هم برای کشاورزی اطلاعات درستی بدهند که چه بکارند و هم به آنها آموزش دهند که چطور بکارند. 

پزشکیان گفت: بسیاری از کشاورزان ما هزینه کاشت، داشت و برداشت را در فروش ندارند. باید کاری کنیم که آن کشاورزان حاصل دسترنج خودشان را داشته باشند. صدای کسانی که در مناطق دورافتاده هستند. بشنویم. با کارشناسان دانشگاهی این روند نوشته خواهد شد. 

خبر در حال تکمیل است...

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ