عید غدیر عامل وحدت شیعه و سنی است

اقتصاد ایران: تهران - ایرنا - رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت از عید غدیر به عنوان عامل وحدت بین شیعه و سنی یاد کرد و گفت: جشن‌های غدیر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی با تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت افزود: اعلام بیزاری و برائت از دشمنان، محور برنامه‌های این دهه در سراسر کشور است و با توجه به اینکه جشن‌ غدیر امسال همزمان با چهلمین روز شهادت شهدای خدمت خواهد بود، از این رو در طول مسیرهای شادپیمایی در سراسر کشور غرفه‌هایی برای یادمان شهدای این حادثه و بیان خدمات‌شان برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: در دایره انتخابات یک سلسله جلسات هم با موضوع رای اولی‌ها خواهیم داشت، در واقع با شناسایی رای اولی‌ها و کمک دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی به این موضوع هم خواهیم پرداخت.

عید غدیر عامل وحدت شیعه و سنی است

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر تاکید کرد: همایش «ولایت محور امت اسلامی» با حضور علمای شیعه و سنی در جزیره قشم برگزار خواهد شد. در واقع غدیر از نگاه ما عامل وحدت بین شیعه و سنی است و این دو مذهب دست در دست هم به این جشن‌ها خواهند پرداخت.

تقوی از برگزاری نشست‌های تبیینی با موضوع امامت و ولایت، انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات، نشست‌های ویژه برای رأی اولی‌ها به منظور ایجاد شور انتخاباتی، برگزاری هزاران جشن مردمی، برگزاری پویش جامعه مهربانی با حضور هفت هزار دانشجوی خارجی و ۲هزار طلبه از جامعة المصطفی و پاتوق‌های دینی و پاسخ به شبهات خبر داد که در کشور برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد غدیر، شب شعر و نشست‌های غدیر با حضور شاعران برجسته کشور برگزار می‌کند که شاعران نوسروده‌های خود را می‌خوانند زیرا این جشن‌ها باید همراه با رویش در زمینه شعر و ادبیات باشد.

عید غدیر عامل وحدت شیعه و سنی است

تقوی افزود: شادپیمایی خانوادگی، ایجاد هزاران غرفه‌ در مسیر شادپیمایی با تأکید بر حضور کودکان و نوجوانان و برنامه‌ریزی ویژه برای آنها، ایجاد غرفه‌های تبیینی و معرفی خدمات دولت سیزدهم، نورافشانی، ترویج فرهنگ حسنه اطعام، توزیع بسته‌های معیشتی، اجرای گروه‌های سرود، همخوانی و پرده‌خوانی و نقالی، برپایی غرفه‌های پذیرایی در متروها، برپایی جشن‌های مسجدمحور در راستای رونق‌بخشی به مساجد، اهتزار پرچم علی ولی الله و سفره‌های ۱۱۰ متری غدیر به نام مولا علی(ع) برنامه‌های دیگری است که در دهه ولایت و امامت اجرا خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت ادامه داد: راه‌اندازی کتابخانه سیار با محوریت امام علی(ع)، مسابقات غدیری و فرهنگی، مسابقات کتابخوانی، توزیع ۲میلیون پرس غذا در کشور به ویژه در حاشیه شهرها، رونمایی از طرح مشاوره زوجین، مسابقه کتابخوانی نهج‌البلاغه، برگزاری برنامه‌های نیکوکاری توسط چهره‌های شاخص، برپایی کنگره جهانی نهج‌البلاغه در کشورهای روسیه، ترکیه و افغانستان، آزادی زندانیان با کمک خیرین و غیره نیز از برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت است.

وی تأکید کرد: سیاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این است که زمینه حضور و مشارکت مردمی در انتخابات را توسعه دهد و این جشن‌ها مربوط به کاندیدای خاصی نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ