رسانه عبری: مذاکرات فقط در چارچوب کلی طرح بایدن انجام می‌شود

اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان به نقل از مسئول عالی‌رتبه اسرائیلی خبر داد مذاکرات مربوط به مبادله اسرا و آتش بس فعلا فقط در مورد چارچوب‌های کلی ابتکار بایدن برگزار خواهد شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری عبری زبان وای نت در گزارشی به نقل از یک مسئول عالی‌رتبه در هیئت مذاکره کننده اسرائیلی ادعا کرد، از منظر اسرائیل پاسخ حماس به طرح پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا کاملا منفی است، ما آمادگی پیشبرد مذاکرات در چارچوبی که رئیس جمهور آمریکا ارائه کرده و شورای امنیت را داریم، اما در سایه نقض‌های گذشته صورت گرفته توافق توسط حماس، ما باید اهرم‌های فشار برای اجرای آن را همچنان در اختیار داشته باشیم.

این منبع که نامش اعلام نشده اعلام کرد: میانجی‌ها باید به شکلی رایزنی‌ها را ادامه دهند که چارچوب کلی ابتکار عملی که شورای امنیت و بایدن آن را مورد حمایت قرار داده زمینه مذاکرات باشد نه توافقنامه‌ای دیگر، ما در مورد توافقنامه اولیه چراغ سبز نشان دادیم اما آتش بس و پایان جنگ صرفا در گام‌های بعدی توافق باید مورد بررسی قرار بگیرد.

این مقام عالی‌رتبه در این رابطه تاکید کرد، هیچ تعهدی از سوی اسرائیل برای پایان جنگ ارائه نخواهد شد و تا زمانی که در مرحله دوم تمامی مردان و اجساد بازنگردند ما این اهرم را همچنان در اختیار خواهیم داشت تا توافق به طور کامل به اجرا در‌‌آید.

او افزود: اسرائیل حاضر به آتش بس پیش از تحقق این مسایل نیست اما آمادگی دارد در رابطه با آتش بس کامل مذاکراتی انجام دهد.

در ادامه این گزارش آمده است، نخست وزیر قطر سه شنبه گذشته پاسخ‌های حماس را در اختیار رئیس موساد قرار داده بود و در آنجا مشخص شد که حماس حاضر به پذیرش طرح پیشنهادی اسرائیل که توسط رئیس جمهور آمریکا اواخر ماه میلادی گذشته ارائه شده بود، نیست و از دیدگاه اسرائیل حماس این پیشنهاد را به طور کامل تغییر داده است.

گفتنی است این کارشکنی کابینه نتانیاهو در پیشبرد روند مذاکرات مبادله اسرا در حالی انجام می شود که اعتراضات روز به روز علیه وی در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی افزایش می یابد و بر شمار صهیونیست هایی که خواهان استعفا و حتی محاکمه وی هستند افزوده می شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ