ایلان ماسک: ربات‌ها ممکن است تسلا را به شرکتی ۲۵ تریلیون دلاری تبدیل کنند

اقتصاد ایران: ازنظر ایلان ماسک، ربات انسان‌نمای آپتیموس کلید رسیدن ارزش تسلا به ۲۵ تریلیون دلار است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا ادعا می‌کند که ربات‌ انسان‌نمای اپتیموس این شرکت می‌تواند ارزش بازار تسلا را به ۲۵ تریلیون دلار برساند. در مقام‌ مقایسه، ارزش کل بازار S&P500 به ۴۵٫۵ تریلیون دلار می‌رسد.

ماسک در جلسه‌ی سالانه‌ی سهام‌داران تسلا شخصیت خود را به‌عنوان «مصلحت‌گرای افراطی» معرفی کرد و گفت شرکت متبوعش در حال آغاز فصل جدیدی است. علاوه‌بر‌این، او در آستانه‌ی نگارش کتاب کاملاً جدیدی قرار دارد که ظاهراً ربات‌های اپتیموس یکی از شخصیت‌های اصلی این کتاب خواهند بود.

تسلا برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ برنامه‌هایش برای ساخت ربات‌های انسان‌نما را رونمایی کرد. این شرکت مدتی بعد با انتشار ویدئویی، ربات‌های اپتیموس را در حال تاکردن لباس به‌نمایش درآورد. البته ویدئو مذکور به‌دلیل فریبنده‌بودن با انتقاد مهندسان رباتیک مواجه شد. درواقع ربات‌ها در این ویدئو مستقل عمل نمی‌کردند و تحت کنترل انسان‌ها بودند.

حفظ تعادل ربات انسان نما تسلا اپتیموس / Tesla Optimus

در رویداد سهام‌داران تسلا، ماسک جزئیات دقیقی از توانایی‌های کنونی اپتیموس ارائه نداد. او اشاره کرد عملکرد ربات‌های تسلا روزی می‌توانند به سطح R2-D2 و C-3PO در فیلم جنگ ستارگان برسد. میلیاردر معروف می‌گوید که این ربات‌ها می‌توانند آشپزی یا نظافت منزل را برعهده بگیرند، در کارخانه‌ها کار کنند و حتی به بچه‌ها آموزش دهند.

ماسک درباره‌ی ارزش دارایی سهام‌داران گفت که اپتیموس می‌تواند به عامل مهمی برای رساندن ارزش بازار تسلا به ۲۵ تریلیون دلار تبدیل شود. او با سخنرانی در جمعی متشکل از طرفداران پرشور خود در سالن اجتماعات گیگافکتوری قول داد تا تولید محدود اپتیموس در سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد و سال آینده ربات‌های انسان‌نما را در کارخانه‌های تسلا آزمایش خواهد کرد. او تخمین می‌زند که سال آینده بیش‌ از ۱٬۰۰۰ ربات اپتیموس در تسلا مشغول به‌ کار خواهند شد.

مقالات مرتبط:
  • ربات انسان‌نمای تسلا در کارخانه مشغول به کار شد [تماشا کنید]
  • تسلا احتمالاً تا پایان ۲۰۲۵ فروش ربات انسان‌نما را شروع می‌کند

رسیدن به ارزش بازار ۲۵ تریلیون دلاری، یعنی ارزش بازار تسلا حدود ۸ برابر ارزش فعلی اپل خواهد شد. سازنده‌ی گوشی آیفون درحال‌حاضر با اختلافی اندک با مایکروسافت، به‌عنوان باارزش‌ترین شرکت جهان شناخته می‌شود.

درحال‌حاضر، ارزش تسلا حدود ۵۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که آن را به دهمین شرکت باارزش در S&P500 تبدیل می‌کند. ماسک بازه‌ی زمانی مشخصی برای رسیدن ارزش بازار تسلا به ۲۵ تریلیون دلار ارائه نداد. او همچنین اظهار کرد که خودروهای خودران می‌توانند ارزش بازار شرکتش را به ۵ تا ۷ تریلیون دلار افزایش دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ