هلال احمر یکی از سازمان‌های فعال در میدان خدمت است

اقتصاد ایران: رشت - دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه هلال احمر یکی از سازمان‌های فعال در میدان خدمت است، گفت: مسوولان باید بستر را برای گستردگی کار این سازمان فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا رمضانی عصر یکشنبه در دیدار با مدیرعامل، معاونین و خیرین سازمان هلال احمر استان گیلان که در سالن جلسات این سازمان در رشت برگزار شد، اظهار کرد: نگاهی که امروز باید به هلال احمر شود با گذشته متفاوت بوده و فعالیت‌های این سازمان هم به لحاظ کمی و هم کیفی توسعه پیدا کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت‌های هلال احمر در حوزه امداد و نجات، بهداشت و درمان، آموزش و …، گفت: توجه به اربعین حسینی و تلفیق فعالیت‌ها با نگاه فرهنگی و دینی، اقدامی ارزشمند از هلال احمر است.

وی به تلاش‌های هلال احمر در حادثه تلخ شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش اشاره و تاکید کرد: اقدامات جهادی این سازمان در آن حادثه، ظهور بیشتر هلال احمر را در سطح کشور نشان داد. حضور مدیرعامل این سازمان با لباس فرم، خود سبب معرفی بیشتر این سازمان مردم‌نهاد شده است.

آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: تمام اهتمام و همت مسئولین کشوری و استانی باید این باشد که بستر را برای گستردگی کار هلال احمر فراهم کنند. نگاه ارزشمندی است که در زمینه کار خیر، قدم برداریم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به وظیفه مسئولین در قبال خیرین اشاره و تاکید کرد: وقتی یک خیر به دنبال توسعه حوزه بیمارستانی، دارویی و… است، مسئولین باید از هر جهت کمک‌کار باشند و در این زمینه هرگونه کوتاهی قابل اغماض نیست.

وی افزود: حوزه درمان نیز در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری از جمله افزایش تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات تشخیصی و درمانی، نیازمند اقدامات مناسب است.

آیت‌الله رمضانی در ادامه سخنانش، استان گیلان را از لحاظ نیروی انسانی و منابع، استانی پرظرفیت دانست و گفت: گیلان دارای مفاخر، عالمان فرهیخته و دانشمندان برجسته‌ای است که نمونه آنها می‌تواند به آیت‌الله بهجت، کوشیار گیلانی، پروفسور سمیعی و… اشاره کرد. مسئولین گیلانی نیز با توجه به ظرفیت‌ها باید در تراز استان باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و تاکید کرد: وظیفه مسئولین در قبال این شعار، به لحاظ راهبردی افزایش یافته است. مسئولین باید برای مشارکت مردم برنامه‌ریزی کنند زیرا جهش تولید بدون مشارکت مردم تحقق پیدا نمی‌کند.

استان گیلان از دیرباز فعال در حوزه خدمت‌رسانی است

وی گفت: مسئولین باید با فعالیت و مدیریت جهادی، مردم را در حوزه تولید مشارکت دهند. برنامه شهید رئیسی هم برای سال جاری همین موضوع بود و ان‌شاءالله رئیس جمهور جدید هم همین مسیر را ادامه بدهند.

آیت‌الله رمضانی به شاخص‌های رئیس جمهور آینده اشاره و تاکید کرد: رئیس جمهور باید علاوه بر برنامه و سوابق اجرایی، اشراف اطلاعاتی و دانش مدیریتی نیز داشته باشد. رئیس جمهور باید معتقد به مدیریت جهادی باشد تا بتواند توسعه و تقویت در عرصه خدمت را دنبال کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، هلال احمر را یکی از سازمان‌های فعال در میدان خدمت معرفی کرد و گفت: این سازمان در حوزه آموزشی، درمانی، نجات و امدادرسانی و معیشتی فعال است.

آیت‌الله رمضانی، استان گیلان را از دیرباز فعال در حوزه خدمت‌رسانی دانست و گفت: کمک یک هزار کامیونی با مدیریت آیت‌الله احسانبخش در دوران جنگ اقدام شاخصی بود که در سطح کشور، الگو و نمونه شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از اقدامات شایسته و کمک‌های گسترده خیرین سازمان هلال احمر گیلان اشاره و اظهار کرد: جهاد با مال خیلی سخت است و کسی که مالش را در راه خیر و کمک‌رسانی به مردم از خودش جدا می‌کند، یعنی چیزی را برای ابدیت برای خودش می‌افزاید.

وی به حدیثی از امیرالمومنین (ع) اشاره و تاکید کرد: جامعه به چهار چیز بنا نهاده شده است که شامل عالم، جاهل، غنی و فقیر است. اگر هر کدام به وظیفه‌اش عمل کند، این جامعه دیگر مشکل نخواهد داشت. عالمی که به علمش عمل کند، جاهلی که دنبال یادگیری باشد، غنی که از ثروتش درست استفاده کند و فقیری که دست تکدی دراز نکند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ