بسته حمایتی برای توسعه زیرساخت‌ها در حوزه ژن‌درمانی تدوین می‌شود

اقتصاد ایران: تهران - ایرنا - رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، حوزه ژن‌درمانی را به عنوان مبنای درمان بسیاری از بیماری‌ها در آینده حائز اهمیت ویژه دانست و از تدوین بسته حمایتی برای توسعه زیرساخت‌ها در حوزه ژن‌درمانی از سوی صندوق خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدصادق خیاطیان روز یکشنبه در بازدید از پیشرفته‌ترین مرکز باروری و درمان ناباروری خاورمیانه و در نشست مشترک با متخصصان این مجموعه گفت: وظیفه و رسالت اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان است و براین اساس، اولویت‌هایی را مشخص کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از حوزه‌های مهم مدنظر صندوق نوآوری بخش سلامت است که از دو جنبه مسئله‌محوری و توسعه زیست‌فناوری (بایوتکنولوژی) باید مورد حمایت قرار گیرد. خوشبختانه ظرفیت بسیار خوبی در حوزه زیست‌فناوری به ویژه در بخش نیروی انسانی نخبه و تحصیل‌کرده در کشور وجود دارد.

خیاطیان ادامه داد: در این حوزه، ژن‌درمانی به عنوان یک اولویت مهم محسوب می‌شود، اما تاکنون نقشه‌راه چندان روشنی تدوین نشده و موضوعات مطرح‌شده اغلب در حد ایده بوده است.

وی تاکید کرد: باید به این نکته مهم توجه داشت که در کنار توسعه مباحث دانشی و علمی و بهره‌مندی از یک تیم فنی متخصص، باید به شناخت مشتری و توسعه بازار نیز فکر کرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: البته به نظر می‌رسد همه این موارد در این مرکز پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است و در حوزه فعالیت خود، پیشتاز محسوب می شود. از این رو در صندوق نوآوری آمادگی داریم بسته حمایتی را برای رفع نواقص و کمبودهای موجود و کمک به توسعه هرچه بیشتر این حوزه تدوین کنیم.

بسته حمایتی برای توسعه زیرساخت‌ها در حوزه ژن‌درمانی تدوین می‌شود

حفظ و نگه‌داشت نخبگان، از محورهای جدی مدنظر رئیس جمهور شهید بود
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری حفظ و نگه‌داشت و همچنین کمک به بازگشت نخبگان را از محورهای جدی مدنظر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی ذکر کرد و افزود: آن شهیدوالامقام حتی به بنده ماموریت داده بودند که پیشنهادهایی را در این زمینه برای تصویب آیین‌نامه در هیات دولت ارائه کنم. از جمله این پیشنهادها، کمک به تولید فراسرزمینی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

خیاطیان با اشاره به اهمیت صادرات محصولات دانش‌بنیان اظهارکرد: ابزارها و خدمات مختلفی را در صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان در نظر گرفته‌ایم که یکی از این خدمات، «تولید فراسرزمینی» است.

وی افزود:براین اساس، ریشه تولید در داخل کشور باقی می‌ماند و بخشی از فعالیت شرکت مانند ریبرندینگ (Rebranding) در کشورهای دیگر انجام شود و این موضوع در نگه‌داشت نخبگان بسیار موثر است.

بسته حمایتی برای توسعه زیرساخت‌ها در حوزه ژن‌درمانی تدوین می‌شود

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت خدمات به صندوق نوآوری مراجعه می‌کنند، اما برخی حوزه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برای کشور برخوردار هستند و ما باید به سراغ این حوزه‌ها برویم و از آنها حمایت کنیم.

خیاطیان گفت: درمان ناباروری و ژن‌درمانی از حوزه‌هایی هستند که در لبه دانش قرار داشته و جزو اولویت‌های مورد توجه کشور محسوب می‌شوند.

وی از اعلام آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در کمک به توسعه زیرساخت‌ها و خرید تجهیزات مورد نیاز و همچنین در بخش سرمایه‌گذاری و تدوین بسته حمایتی در حوزه ژن‌درمانی خبر داد

.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ