جهاددانشگاهی از پیشرانان حوزه هنر/تاکید شهیدرئیسی برتربیت هنرمندانی همچون آوینی

اقتصاد ایران: تهران - ایرنا - در آستانه دهه امامت و ولایت و با حضور رئیس سازمان جهاد دانشگاهی، نمایشگاه خوشنویسی «از نیستان» امروز یکشنبه از سوی جهاددانشگاهی واحد هنر افتتاح شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، رویداد نمایشگاهی- کارگاهی هنرهای خوشنویسی، نقاشی‌خط و تذهیب با عنوان «از نیستان» امروز یکشنبه ۲۷ خردادماه با حضور حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و علیرضا کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی این نهاد از سوی جهاددانشگاهی واحد هنر افتتاح شد.

جهاددانشگاهی از پیشرانان حوزه هنر/تاکید شهیدرئیسی برتربیت هنرمندانی همچون آوینی

رییس جهاددانشگاهی در آئین افتتاح این نمایشگاه، ضمن تبریک روز عرفه و عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت بیان کرد: امروز، روز معرفت و خداشناسی است و برای رسیدن به این مرتبه ابتدا باید به دنبال خودشناسی باشیم.

حسین مسلمی نائینی عید قربان را از بزرگترین اعیاد مسلمانان دانست و عنوان کرد: خداوند با قربانی کردن فرزند، حضرت ابراهیم (ع) را مورد آزمایش قرار داد، چراکه اگر این آزمایش‌ها نباشد مقام امامتی هم وجود نداشت و کسی که می‌خواهد به این مقام برسد باید از پس آزمایش‌های سخت برآید.

وی با اشاره به آیه «نون والقلم و مایسطرون» ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به قلم و آنچه می‌نویسد قسم خورده است که این نشان از اهمیت و بزرگی این امر دارد.

جهاددانشگاهی از پیشرانان حوزه هنر/تاکید شهیدرئیسی برتربیت هنرمندانی همچون آوینی

مسلمی نائینی در ادامه ضمن یادآوری اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه هنر بیان کرد: جهاددانشگاهی زمانی از پیشرانان در حوزه هنر بوده است و هنرمندان بزرگی در این نهاد تربیت شده‌اند و امیدواریم همواره این راه تداوم داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری رویداد «از نیستان» و واحد هنر جهاددانشگاهی برای برگزاری چنین نمایشگاهی و اظهار امیدواری برای موفقیت‌های بیشتر این مجموعه هنری گفت: هنر همیشه زیباست و هر وقت می‌خواهیم کاری را جذاب‌تر نشان دهیم، بهترین راه آن استفاده از هنر است.

رییس جهاددانشگاهی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید گفت: در جلسه‌ای شهید آیت‌الله رئیسی تأکید داشتند که جهاددانشگاهی همچون گذشته هنرمندان بزرگی مانند شهید آوینی تربیت کند.

توسعه صادارت محصولات هنری

رییس جهاددانشگاهی واحد هنر نیز در ابتدای آئین افتتاحیه رویداد نمایشگاهی- کارگاهی هنرهای خوشنویسی، نقاشی‌خط و تذهیب «از نیستان»، خوشنویسی را بارزترین هنر اسلامی و زبان مشترک مسلمین سراسر دنیا دانست.

امین مختاری افزود: ما نیز بدنبال رسالت جهاددانشگاهی می خواهیم به هنرهای سنتی و دینی ایرانی- اسلامی بپردازیم و آن را ترویج دهیم، برهمین اساس بدنبال هنر خوشنویسی آمدیم و در مرکز آموزش‌های جهاددانشگاهی واحد هنر، این رویداد را برنامه‌ریزی کردیم.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌های جهاددانشگاهی واحد هنر در حوزه کاری مربوطه نیز، یکی از مهمترین اولویت‌های این مجموعه در برنامه تحولی ۵ ساله را گسترش و شناساندن برند تجاری این مرکز آموزشی عنوان کرد.

مختاری افزود: ما در تلاش هستیم علاوه بر اینکه هنر را آموزش دهیم t به این مهم نیز کمک کنیم که این تلاش‌ها به نتیجه برسد و بر همین اساس نیز موضوع فروش، نمایش و حتی صادرات تولیدات هنری را دنبال می‌کنیم و تا به امروز توانسته‌ایم این مسیر را پیش ببریم.

جهاددانشگاهی از پیشرانان حوزه هنر/تاکید شهیدرئیسی برتربیت هنرمندانی همچون آوینی

رییس جهاددانشگاهی واحد هنر ادامه داد: در این راستا در اردیبهشت ماه امسال تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امضا کردیم که این نمایشگاه جز نخستین گام های همین مسیر است.

وی همچنین با بیان اینکه، آثار ارائه شده در نمایشگاه خوشنویسی «از نیستان»، حاصل تلاش هنرمندانی است که در مرکز آموزش جهاددانشگاهی واحد هنر آموزش دیده و یا مشغول آموزش هستند، اظهارامیدواری کرد با کمک دوستان مسیر صادرات آثار پیگیری شود.

بر اساس اعلام جهاددانشگاهی، نمایشگاه «از نیستان» ۲۷ تا ۳۰ خردادماه از ساعت ۱۱ الی ۱۷ در نگارخانه باشگاه دانشجویان تهران واقع در خیابان ۱۶ آذر، جنب دانشگاه تهران دایر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ