اپل ظاهراً بی‌سروصدا سیستم‌عامل کاملاً جدیدی ساخته است؛ اما فقط برای سرورها

اقتصاد ایران: سیستم‌عامل جدید اپل با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران هنگام اتصال به سرورهای ابری مخصوص پردازش‌های هوش مصنوعی طراحی شده است.

اپل در WWDC 2024 از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی خود با نام Apple Intelligence رونمایی کرد. این شرکت در کنار ویژگی‌های جدید، تأکید ویژه‌ای بر حفظ حریم خصوصی کاربران داشت.

اپل برای ارائه‌ی خدمات Apple Intelligence پلتفرم Private Cloud Compute (PCC) را معرفی کرد. این سیستم‌عامل هوش مصنوعی ابری، استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی غول فناوری کوپرتینویی را به پردازش هوش مصنوعی در فضای ابری می‌آورد. PCC تضمین می‌کند داده‌های شخصی کاربران که به این سیستم ارسال می‌شوند، برای هیچ‌کس و حتی خود اپل قابل دسترسی نخواهند بود.

اپل با انتشار پست وبلاگی، توضیحاتی درمورد PCC و نحوه‌ی حفظ امنیت داده‌های کاربران ارائه داده است: «باور داریم PCC با تکیه بر تراشه‌های اختصاصی اپل و سیستم‌عامل قدرتمند طراحی‌شده برای حفظ حریم خصوصی، پیشرفته‌ترین معماری امنیتی‌ای محسوب می‌شود که تاکنون برای پردازش هوش مصنوعی ابری در ابعاد وسیع به‌ کار گرفته شده است.»

کاربر درحال اشاره به لپ تاپ امن با نماد فضای ابری و لوگو قفل شده اپل

طبق پست وبلاگی اپل، سیستم‌عامل قدرتمند و جدید این شرکت، نسخه‌ای از macOS یا iOS نیست و درواقع پلتفرمی کاملاً متفاوت به‌حساب می‌آید. جزئیاتی درباره‌ی سیستم‌عامل مذکور و حتی نام آن وجود ندارد اما در بخشی از توضیحات اپل آمده: «ریشه‌ی اعتماد در Private Cloud Compute، گره‌های پردازشی اختصاصی ما است: سخت‌افزار سرور سفارشی‌سازی‌شده که قدرت و امنیت تراشه‌های اپل را به مراکز داده می‌آورد. این سخت‌افزار از فناوری‌های امنیتی سخت‌افزاری مثل Secure Boot و Secure Enclave استفاده می‌کند که در گوشی آیفون به‌کار رفته‌اند.»

مقالات مرتبط:
  • دولت کره جنوبی اپل را به نقض حریم خصوصی کاربران محکوم کرد

اپل توضیح می‌دهد: «ما سخت‌افزار Private Cloud Compute را با سیستم‌عامل جدید جفت کرده‌ایم تا زیرمجموعه‌ی قدرتمندی از پایه‌های iOS و macOS برای پشتیبانی از بارهای کاری مخصوص مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) ایجاد کنیم.»

درحالی‌که اطلاعات زیادی درباره‌ی سیستم‌عامل جدید اپل در دسترس نیست، به‌نظر می‌رسد به‌زودی بیشتر با آن آشنا خواهیم شد. اپل می‌گوید: «همزمان با راه‌اندازی Private Cloud Compute، گام مهمی برمی‌داریم و فایل‌های ایمیج هر نسخه‌ از PCC را برای تحقیقات امنیتی در دسترس عموم قرار خواهیم داد.» این فایل‌ها شامل تمامی برنامه‌ها و فایل‌های اجرایی مرتبط و همچنین سیستم‌عامل می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ