صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای برای حدود ۷۹ هزار معلم

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش از صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمی برای ۷۸ هزار و ۹۴۸ نفر و افزایش میزان آموزش‌های ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی روز یکشنبه در صفحه ویراستی نوشت: یکی از قسمت های مورد توجه در بیانات مقام‌ معظم رهبری در اردیبشهت ماه امسال با فرهنگیان توانمند سازی همه جانبه معلمان بود دوران شهید جمهور یکی از پر برکت ترین‌دوران ها در آموزش و پرورش بود. ایشان در همه جلسات عمومی با فرهنگیان بر مبحث توانمندسازی که یکی از بخش‌های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است تاکید داشتند.

وی عنوان کرد: آموزش ۷۵۸ معلم تربیت بدنی به عنوان مدرس دوره های توانمندسازی، آموزش ۱۳۱ کارشناسان مسئول و کارشناسان تربیت بدنی، آموزش ۲۸ هزار نفر از معلمان تربیت بدنی در ۷۳۰ منطقه کشور توسط ۷۵۸ مدرس آموزش دیده، برگزاری رویداد الگوهای برتر تدریس دوره متوسطه با رویکرد شایستگی و برای اولین بار به صورت مشترک در دوره متوسطه با حضور قریب ۴۳۴ دبیر و هنرآموز در استان قزوین و مشارکت ۳۹ درصد دبیران دوره متوسطه نظری، ۲۳درصد دبیران متوسطه اول و هشت درصد هنرآموزان هنرستان‌ها در این رویداد کشوری صورت گرفته است.

وی افزود: برگزاری رویداد الگوهای برتر تدریس دوره متوسطه با رویکرد شایستگی و برای اولین بار به صورت مشترک در دوره متوسطه با حضور نزدیک به ۴۳۴ دبیر و هنرآموز در استان قزوین و مشارکت ۳۹ درصد دبیران دوره متوسطه نظری، ۲۳ درصد دبیران متوسطه اول و هشت درصد هنرآموزان هنرستان‌ها در این رویداد کشوری انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: برگزاری دوره های سالیانه توانمندسازی سه هزار و ۵۸۱ استاد کارورزی به مدت ۱۵۰ ساعت، برگزاری دوره‌های سالیانه توانمندسازی ۱۳۰ استاد مرجع کارورزی به مدت ۱۵۰ ساعت، آموزش سه هزار و ۳۲۰ نفر غیرحضوری در بستر مربی مدارس به صورت حضوری و فضای مجازی شبکه آموزشی دانش آموزان، برگزاری ۶۰ جلسه آموزش با موضوع کدنویسی و هوش مصنوعی توسط دبیرخانه‌های کشوری، آموزش بیش از ۱۹۶ هزار آموزگار دوره ابتدایی در ۸ هزار و ۱۱۹ حلقه علمی-آموزشی آموزگاران، برگزاری دوره توانمند سازی ویژه برای هزار و ۱۹ مدیر و کارشناس مدارس شبانه روزی دوره اول متوسطه و آموزش برای مدیران، معلمان، دانشجو معلمان، کارمندان ۹ میلیون و ۴۸۶ هزار ۵۱۲ نفر ساعت برای نخستین بار انجام شده است.

صحرایی ادامه داد: رویکردهای نوین تکنولوژی آموزشی با تاکید بر یادگیری الکترونیکی، آموزش و رویکردهای نوین،آشنایی با نرم افزارهای کاربردی در حوزه آموزش، دوره توانمندسازی و ارتقا شایستگی‌های رابطان مهارت آموزی، دوره بهسازی و توانمندسازی اعضای هیات علمی و استادان معارف و تربیت اسلامی هم صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمی برای۷۸ هزار و ۹۴۸ نفر و افزایش میزان آموزش‌های ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای (۲۴ نفرساعته) مشاوران، (۱۲ نفر ساعته) رابطان و (۳۶ نفر ساعته) اعضای تخصصی مراکز رشد و مشاوره تربیتی از ۸۷۶ هزار و ۲۹۰ نفر ساعت به سه میلیون و ۸۴ هزار و ۹۹۴ نفر ساعت در این دولت صورت گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ