وزیر صهیونیست خواستار فشار اقتصادی به دولت اردوغان شد

اقتصاد ایران: وزیر دارایی رژیم اسرائیل در واکنش به حمایت‌های رئیس جمهور ترکیه از غزه و انتقاد از کشتار در این منطقه، گفت که باید اردوغان تحت فشار اقتصادی قرار بگیرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بتزلائل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم اسرائیل امروز یکشنبه بار دیگر از حمایت‌‌های ترکیه و رئیس جمهور آن از حماس و مقاومت فلسطین در غزه انتقاد کرد.

وزیر افراطی کابینه نتانیاهو، اردوغان را متهم به حمایت از «تروریست‌ها» کرده و گفته است که تنها راه مقابله با اردوغان تحریم فشار اقتصادی است؛ چرا که او از کسانی که «کشتار هفتم اکتبر» را رقم زدند، حمایت می‌کند.

پیش از این، اسموتریچ گفته بود این رژیم قصد دارد تجارت آزاد با ترکیه را لغو و تعرفه 100 درصدی بر روی واردات کالاهای این کشور وضع کند.

جنبش حماس به همراه گرو‌ه‌های مقاومت فلسطین پانزدم مهرماه گذشته با عملیات بی‌سابقه خود که در حمایت از مسجد الاقصی انجام شد، توانست برای اولین بار به اراضی اشغالی 1948 زمینی ورود کرده و ده‌ها نظامی صهیونیست را به هلاکت برساند و چند برابر این تعداد را به اسارت بگیرد.

صهیونیست‌ها بعد از عملیات حماس که طوفان الاقصی نام دارد، جنگ ویرانگری علیه غزه با حمایت آمریکا و اروپا راه انداختند و تا امروز که روز 254 جنگ است، بیش از 37 هزار غیرنظامی را کشته‌اند. ترکیه در این مدت از کشتار فلسطینیان به دست تل‌اویو انتقاد کرد و اردوغان حماس را جنبش آزادی‌بخش خواند و خواستار توقف قتلعام در غزه شده است.

وزیر دارایی رژیم اسرائیل که از احزاب راست افراطی است، در مورد تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی علیه ترکیه گفت: افزایش تعرفه‌های گمرکی بر واردات از ترکیه پاسخ مناسب به اردوغان است.

ادوغان طی روزهای گذشته حملات خود به صهیونیست‌ها را ادامه داده و از لزوم توقف جنایت‌های در غزه گفته است. او در پیام تبریکی که به مناسب عید قربان فرستاد، اعلام کرد که: علی‌رغم بربریت و ظلم اسرائیل و حامیان‌ آن، مردم فلسطین در نهایت پیروز خواهند شد.

رئیس جمهور ترکیه این هفته که به مادرید اسپانیا برای شرکت در اجلاس گروه جی هفت رفت و در نشست‌هایی که با همتایان آمریکایی و اسپانیایی داشت، بر توقف جنگ اسرائیل علیه غزه تأکید کرده بود.

ترکیه و رژیم اسرائیل پیشتر بر سر غزه تا سمت تعلیق روابط تجاری بین خود رفته بودند. رئیس جمهور ترکیه ماه گذشته بعد از این اعلام این تعلیق گفته بود: درباره تحولات بین اسرائیل و فلسطین هیچ چیزی قابل قبول نیست. اسرائیل تاکنون 40-45 هزار فلسطینی را با بی رحمی کشته است. به عنوان یک مسلمان نمی توانیم تماشاگر این ماجرا باشیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ