کتابی که در شب عملیات وعده صادق متولد شد

اقتصاد ایران: امیر گلپایگانی، نویسنده کتاب «شاهد و شرور»، در نشست نقد و بررسی این اثر از کمبود محتوا برای گروه سنی کودک و نوجوان در حوزه فناوری نظامی خبر داد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ نشست بررسی و نقد کتاب «شاهد و شرور»، اولین کتاب با موضوع عملیات وعده صادق، با حضور پرشور بچه‌ها و مادرانشان در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.

در این نشست که با همکاری انتشارات بین‌المللی جمال، تُم استوری و فرهنگسرای اشراق برگزار شد، امیر گلپایگانی، نویسنده کتاب؛ زهرا محسنی فرد؛ ‌مجری‌کارشناس و حجت‌الاسلام علیرضا سبحانی‌نسب، مدیر انتشارات بین‌المللی جمال حضور داشتند.

عملیات وعده صادق , کتاب ,

امیر گلپایگانی در ابتدای جلسه درباره ایده اولیه کتاب گفت: شب عملیات وعده صادق وقتی کنار پسرم نشسته بودیم و از تلویزیون اخبار عملیات را دنبال می‌کردیم او واکنش‌های مرا می‌دید و تعجب می‌کرد. از من می‌پرسید: بابا چی شده؟ چرا این قدر هیجان‌زده‌ای؟ من هر چه می‌خواستم به او پاسخ بدهم دیدم جواب‌های ما به گونه‌ای است که بچه‌های این سن احتمالا به درستی آن را نمی‌فهمند. بعد با چند بچه دیگر هم صحبت کردم و دیدم در این زمینه، فقر محتوای زیادی وجود دارد و باید برای بچه‌ها کاری کنم.

گلپایگانی افزود: این شد که بلافاصله دست به کار شدم و متن اولیه این کتاب را نوشتم. سپس متن ویراستاری شد و تغییراتی کرد.

عملیات وعده صادق , کتاب ,

این نویسنده ادامه داد: ادعا نمی‌کنم کتاب «شاهد و شرور» بی‌عیب است؛ زیرا سرعت عمل برایم یک اصل بوده است. همچنین باید بگویم کتاب، دو طرفه است. یعنی بخشی از کتاب از زبان پهپاد ایرانی به نام شاهد است و بخش دیگر از زبان موشک رژیم صهیونیستی به نام شرور و در انتها، هر دوی اینها به هم می‌رسند.

در ادامه این برنامه کودکان حاضر در جلسه نظرات خود را درباره کتاب بیان کردند. بعد از گفت‌وگوی بچه‌ها با نویسنده، نوبت به زهرا محسنی‌فرد رسید که نکات خود را مطرح کند. وی ضمن برشمردن نقاط قوت کتاب از جمله دغدغه‌مندی نویسنده برای پاسخ به پرسش‌های روز و همچنین به روز بودن محتوای کتاب، نقدهایی به تصویرگری و ویراستاری ادبی کتاب وارد کرد. در پایان جشن امضای نویینده برگزار شد و حاضران عکس یادگاری گرفتند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ