پزشکیان: اعتراض حق دانشجو است و باید اعتراض کند

اقتصاد ایران: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اعتراض حق دانشجو است و باید اعتراض کند. اعتراض با اغتشاش فرق می‌کند. دانشجو باید با کمترین صدمه بیشترین نتیجه را بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه پرسش و پاسخ مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری با جمعی از دانشگاهیان، امروز (یکشنبه) در دانشکدگان فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

پزشکیان گفت: اعتراض حق دانشجو است و باید اعتراض کند. اعتراض با اغتشاش فرق می‌کند. دانشجو باید با کمترین صدمه بیشترین نتیجه را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: همیشه طرفدار مردم بوده‌ام نه قدرت. برای اینکه حق با مردم است. شما انتظار نداشته باشید که همه این مشکلات را بتوانم برطرف کنم. وجود ما برای این نیست که برای مردم قلدری بکنیم.
کاندید ریاست جمهوری افزود: برای اینکه بدانید من کی هستم، گذشته مرا بینید. من در طول مسئولیتم یک نفر را توبیخ و اخراج نکرده‌ام. کمیته از خانه استاد ما جعبه نوشابه الکل پیدا کرده بود. او را گرفتند و به من خبر دادند. رفتم آنجا و گفتم به شما چه ربطی دارد. من استاد را در همان روز آزاد کردم و بیرون آوردم. من در خانه‌ام چه کار می‌کنم به کسی ربطی ندارد. من در زندگی‌ام از اول تاکنون هیچ کسی را به خاطر عقیده‌اش نه توبیخ و نه اخراج کرده‌ام. حتی دوستانی که با من مسئله داشته‌اند با آنها هم برخورد نکرده‌ام.
وی در ادامه گفت: من در حد توانم می‌توانم کار کنم. اگر در صحنه باشید و مطالبه گر حق و قانون باشید من با قدرت می‌توانم ادامه دهم. برادران و خواهران، آینده مال شماست. ما رفتنی هستیم. فردا مال شماست. ما به شدت داریم محیط زیست را نابود می‌کنیم. امکان زندگی وجود نخواهد داشت. ما چنان منابع زیرزمینی را داریم نابود می‌کنیم که در آینده هیچ چیزی نخواهد ماند. من هر حرکتی که بخواهد محیط زیست آسیب بزند مقابله خواهم کرد.
پزشکیان تصریح کرد: کپسولی و تند نمی‌توان از صنعت و غیره گفت. من اگر بخواهم کاری بکنم بر اساس کارشناسی است. من می‌فهمم کارشناسی یعنی چه. دیمی ۴ نفر آدم می‌آوردند می‌گویند کارشناس داریم و کار کارشناسی می‌کنیم. بنده می‌فهمم کارشناس کیست. چهار تا آدم که کارشناس نیستند، مسئولیت گرفته‌اند و مملکت را به قهقرا برده‌اند.

وی با اشاره به مسئله گشت‌ارشاد افزود: روش حل مسئله در این وضعیتی که قرار گرفته‌ایم روشن است. بنده معتقدم با زور نمی‌شود کاری انجام داد. آن‌چیزی که من به عنوان انسان میدانم این است که علم و توانم را در اختیار جامعه بگذارم. در رابطه با بحث حجاب بنده در مجلس و جاهای دیگر گفته‌ام که با این روش امکان پذیر نیست.؛ کاری که ما می‌کنیم باعث می‌شود که زنان و دخترانمان نسبت به باورهایمان بی‌اعتقاد شوند. تا جایی که در اختیار من است من جلوی این کار را می‌گیرم. من باید بشینیم و با آنها صحبت کنم تا قانع شوند. ما در یک چارچوب پیچیده اجتماعی زندگی می‌کنیم. حل یک معضل اجتماعی راه‌حل‌های مختلف دارد.
پزشکیان در پایان تاکید کرد: ما زمانی می‌توانیم در این مملکت به شکوفایی برسیم که احترام اساتید را حفظ کنیم. من نمی‌توانم به اساتیدم بی احترامی کنم و نکردم. برای اینکه جوانانمان نروند، در ابتدا باید احترام آنان را حفظ کنیم و هر کسی این کار را نکند من با آن‌ها برخورد خواهم کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ