ربات انسان نما راننده می شود

اقتصاد ایران: در ژاپن ربات انسان نمای جدیدی توسعه یافته که می تواند پشت فرمان خودرو بنشیند و آن را براند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، کانسپت خودروهای خودران در سال های اخیر هیاهوی زیادی ایجاد کرده است. شرکت های بزرگ بخش زیادی از فعالیت های تحقیق و توسعه خود را صرف ساخت فناوری های خودران کرده اند.

در همین راستا گروهی از محققان دانشگاه توکیو یک روش ساده تر و ارزان تر در همین زمینه ارائه کرده اند. آنها کنترل خودروها برای عملیات های خودران را به دست ربات های انسان نمای اسلکتی عضلانی می سپارند.

محققان از یک ربات انسان نما به «موساشی» استفاده کردند که برای تقلید نزدیک از بدن انسان ابداع شده است. پیش بینی می شود این ربات بتواند روی صندلی خودرو بنشیند و با پدال های ترمز و گاز کار کند.

به گفته آنها انعطاف پذیری ربات، ساختار سختی متغیر و حسگرهای متعدد به ابزار امکان می دهند تا پشت فرمان فعالیت هایی را با دو بازویش انجام دهد و حتی در آینه های بغل خودرو انسان ها را شناسایی کند.

پژوهش های مختلف روی رانندگی خودروهای خودران در حال انجام است تا حمل ونقل ایمن و راحت شود. از زمان برگزاری چالش دارپا رباتیکس این تحقیق به راندن خودران ربات های انسان نمای مجهز به حسگرهایی برای دستیابی به اطلاعات بصری، صوتی و غیره است.

با این وجود ربات های انسان نما به طور جدی فاقد انعطاف پذیری و تناسب هستند و گاهی اوقات نیازمند مهارت های خاص برای انجام فعالیت ها هستند. یک راه حل در این زمینه ابداع ربات های انسان نمای اسکلتی عضلانی است که با محرک ها و موتورهای ماهیچه ای حرکت ماهیچه های انسان را تقلید می کنند. این ابزارها به دلیل انعطاف پذیری در حرکات پیچیده از جمله راحت نشستن روی صندلی خودرو کنترل فرمان با دو بازو ماهر هستند.

از آنجایی که ربات ها ساختاری مانند انسان دارند، برای کاربردهایی مانند استفاده در تست های تصادف نیز مناسب هستند.

ربات موساشی در سال ۲۰۱۹ میلادی به عنوان بستری برای سیستم کنترل یادگیری توسعه یافته است. این ربات به دقت رفتار انسان را تقلید می کند و دارای ساختار مفصل و ماهیچه ای است که با توجه به تناسب بدن انسان و اصول مکانیکی توسعه یافته است.

موساشی به غیر از دستش، ۷۴ ماهیچه و ۳۹ مفصل دارد. ربات اسکلتی عضلانی دارای ماژول های مفصلی و ماژول های ماهیچه ای و الیاف Dyneema مقاوم در برابر سایش است. بدن ماژولی موساشی شامل مفاصل و ماهیچه های دقیق با حسگرهای یکپارچه است. هر چشم متحرک ربات دارای دوربین هایی با وضوح بالا است که می تواند بچرخد و میدان دید وسیعی دارد. دستان موساشی می تواند خودرو را روشن کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ