جشنواره ملی گل‌محمدی لاله‌زار برگزار نمی‌شود

اقتصاد ایران: کرمان - ایرنا - فرماندار بردسیر گفت: با وجود برنامه ریزی و تشکیل کمیته های اجرایی، جشنواره ملی و پرطرفدار گل‌محمدی لاله زار امسال برگزار نمی‌شود.

به گزارش ایرنا گل محمدی بخش لاله زار در شهرستان بردسیر به علت کاشت در ارتفاع( مرتفع ترین شهر کشور) از کیفیت بسیار بالایی برخوردار و دارای بازار صادراتی است.

حمزه وفایی فرماندار بردسیر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنا بود به رسم هر سال در فاصله اردیبهشت تا خرداد جشنواره ملی گل محمدی لاله زار برگزار شود اما با وقوع سانحه شهادت رییس جمهور و همراهانش برگزاری این جشنواره به تعویق افتاد.

وی تصریح کرد: اینک نیز مقدمات برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در دستور کار دستگاه‌های اجرایی شهرستان است لذا تا تا هشتم تیر ماه و برگزاری انتخابات در عمل امکان برگزاری جشنواره وجود ندارد.

فرماندار بردسیر ادامه داد: پس از ایام انتخابات نیز فصل گلچینی رو به پایان می رود و با شروع ماه محرم مواجه می‌شویم.

به گزارش ایرنا، لاله زار در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب غربی شهر بردسیر و مرکز شهرستان بردسیر نیز در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد که با آب و هوای بی نظیر و بی نهایت خنک، گلستان های وسیع گل محمدی و عطر ناب گلاب با غلظت عصاره ۹۸ درصدی مشهور است.

آیین و فن گلاب گیری منطقه لاله زار بردسیر در سال ۹۷ در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور و جشنواره گل محمدی لاله زار بردسیر نیز در سال ۹۸ ثبت ملی شد و تاکنون ۱۵ دوره آن دوره برگزار شده است.

جشنواره گل محمدی لاله زار بردسیر به طور معمول هر سال در فصل گل‌چینی با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی منطقه برگزار می‌شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ