بانوان در انتخاب معیارهای درست و اصلح برای خانواده نقش دارند

اقتصاد ایران: قزوین-پژوهشگر حوزه زن و خانواده با بیان اینکه بانوان در انتخاب معیارهای درست و انتخاب اصلح نقش مهمی دارند، گفت: مشارکت بالا منجر به تغییر نگاه قدرت‌های جهانی به ایران می‌شود.

محدثه اخوان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از انحرافات فکری افرادی که متأسفانه مبنای ضعیفی در شناخت مبانی انقلاب و گفتمان امامین انقلاب دارند این است که مشارکت حداقلی که منجر به پیروزی کاندیدای مطلوب ما شود بهتر از مشارکت حداکثری است که منجر به پیروزی کاندیدایی می‌شود که دشمنان انقلاب هم به همدلی او اطمینان دارند.

پژوهشگر حوزه زن و خانواده با بیان اینکه در پاسخ به این نگرش باید به چند نکته اساسی توجه کنیم تا بتوانیم به یک جمع بندی درست برسیم، ادامه داد: مطالبه رهبر انقلاب مشارکت حداکثری و میدان دادن به مردم برای انتخاب است.

وی ادامه داد: این عزتی است که انقلاب اسلامی و خون شهدا برای مردم رقم زده است و به جای پادشاهان طاغوتی این مردم هستند که سرنوشت کشور و خودشان را انتخاب می‌کنند.

اخوان قدس با بیان اینکه ما باید از خود سوال کنیم چه زمانی مشارکت حداکثری می‌شود، افزود: مشارکت حداکثری زمانی رقم می‌خورد که مردم گمان کنند کسی که منطبق با گفتمان انقلاب است به میدان آمده است.

این کارشناس مطرح کرد: در سال ۸۸ مشارکتی را رقم زدیم که در عرصه بین المللی بی نظیر بود اما متأسفانه عده‌ای با کوته فکری می‌خواستند این شیرینی را از دل مردم ایران بگیرند.

وی تشریح کرد: انتخاب و رأی مردمی نشانه فهم سیاسی بالای مردم، اتحاد، همبستگی بین حاکمیت و مردم است و هر کسی هم رئیس جمهور شود، رأی به سبد جمهوری اسلامی ریخته شده که توانسته به عنوان حکومتی امین، عادل، خیرخواه مردم شناخته شود.

مشارکت بالا در انتخابات نگاه قدرت‌های جهانی به کشور را تغییر می‌دهد

اخوان قدس با بیان اینکه مشارکت بالا منجر به اقتدار حاکمیتی و تغییر نگاه قدرت‌های جهانی به مردم کشور ما می‌شود، اضافه کرد: مشارکت حداکثری در واقع همان آری گفتن مردم به نظام جمهوری اسلامی است.

وی عنوان کرد: مشارکت حداکثری زمانی رقم می‌خورد که گفتمان ما بر اساس مبانی انقلاب بوده و در مردم مستضعف امید و علاقه ایجاد کند.

وی مطرح کرد: توصیه می‌کنیم بدون هرگونه کوتاهی و در رفتن از زیر بار مسئولیت احقاق امر ولی، تمام تلاش خودمان را برای مشارکت حداکثری بکنیم و اگر مبنای دعوت گفتمان امامین انقلاب که همان حفظ استقلال، آزادی و عدالت باشد، هم مردم می‌آیند و هم اصلح را شناسایی می‌کنند.

این کارشناس ادامه داد: اما اکنون با صحنه‌ای در انتخابات مواجه هستیم که از هر طیف و جناح سیاسی نماینده‌ای در بین کاندیداها وجود دارد و مردم ما در انتخابات پیش رو باید بیشتر به گفت و گوی سیاسی پیرامون حل مسائل اساسی کشور و استفاده از تجارب رویکردهای مدیریتی کشور بپردازند.

وی افزود: فکر می‌کنم به برکت خون شهید رئیسی اخلاق مداری در عرصه کنش سیاسی در این انتخابات بسیار پر رنگ تر از گذشته شده، و مردم ما به مبانی فکری و نظریات مدیریتی و سیاسی کاندیداهای با هم گفت و گو و بحث می‌کنند.

اخوان قدس تشریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته خود با بانوان اشاره کردند که «در این قضیه انتخابات، شما بانوان و خانم‌های عزیز می‌توانید نقش ایفا کنید. مهم‌ترین نقش شما هم در داخل خانه است؛ وادار کنند فرزندان را و همسر را برای اینکه در زمینه انتخابات فعال باشند و درست تحقیق کنند… در شناخت نامزدهای انتخاباتی، در حضور در پای صندوق‌ها، هم در داخل خانه و هم در خارج خانه می‌توانید نقش ایفا کنید».

وی در پایان با تاکید بر اینکه بانوان در انتخاب معیارهای درست و انتخاب اصلح برای خانواده نقش مهمی دارند عنوان کرد: همچنین رأس مطالباتی که فعالان حوزه زنان و خانواده از دولت آینده دارند ادامه جنبش جهانی تعهد به خانواده به محوریت جمهوری اسلامی ایران است، که باید دستور کار قرار گیرد و این رویکرد خانواده محوری در تمام طرح و برنامه‌های دولت آینده مد نظر قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ