سیستان و بلوچستان محروم نیست

اقتصاد ایران: اصفهان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف دارد و استان محرومی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی ظهر یکشنبه در یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف دارد و استان محرومی نیست.

وی ادامه داد: اولین ظرفیت این استان، اقتصاد و تجارت است که در نوع خود بی‌نظیر است و در حوزه بازارچه‌های مرزی می‌تواند بسیار موفق عمل کند.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشور پاکستان ایجاد ۲ شهرک و ۱۰ بازارچه را توافق کرده‌ایم که در حال احداث هستند.

کرمی ظرفیت‌های منطقه چابهار را بی‌نظیر و منحصر به فرد دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت تجارت این استان با افغانستان، پاکستان، عمان و کشورهای آفریقایی فراهم است و می‌توان از این ظرفیت بهره‌مند شد.

وی با اشاره به ظرفیت اقتصاد معادن در استان سیستان و بلوچستان، افزود: احداث و راه‌اندازی ۷ کارخانه مس را در این استان برنامه‌ریزی و در سفر رئیس جمهور شهید احداث کارخانه مس و طلای استان را آغاز کردیم.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تلاش ما این است که با حضور بخش خصوصی از سراسر کشور ظرفیت‌های کم نظیر این استان فعال شود.

کرمی در مورد اقتصاد کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: باغات جدیدی از خرما، موز، انبه و … در این استان ایجاد کردیم و به دنبال صادرات محصولات باغی استان سیستان و بلوچستان هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان اقتصاد دیگر این استان را در حوزه دریا دانست و اظهار کرد: موجودات دریایی منحصربفردی که در این خطه وجود دارد ما را مجاب کرده تا علاوه بر تشکیل مرکز تحقیقات یک دانشگاه نیز در این منطقه احداث کنیم.

کرمی ادامه داد: ظرفیت‌های پرورش ماهی و استفاده از موجودات دریایی در حوزه داروسازی و سایر حوزه‌ها فراهم است.

وی اقتصاد گردشگری، پتروشیمی و فولاد را نیز از ویژگی‌های کم نظیر این استان دانست و گفت: درصدد هستیم باتوجه به ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان جهت ارتقا و تکمیل زنجیره‌های تولید کشور با سایر استان‌ها بالأخص استان اصفهان تعامل داشته باشیم تا با همراهی بین استانی، ظرفیت کشور را در حوزه‌های مختلف ارتقا ببخشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ