فضای محدودکردن شوراها به شدت در حال اوج گرفتن است

اقتصاد ایران: اصفهان- عضو شورای شهر اصفهان گفت: متأسفانه در هفته‌های گذشته فضای محدودکردن شوراها به شدت در حال اوج گرفتن است. احساس می‌کنم که دولتمردان متوجه فضا نیستند و اتفاقات بدی در این خصوص می‌افتد.

به گزارش خبرنگر مهر، احمدرضا مصور ظهر اظهار کرد: فصل هفتم قانون اساسی مربوط به شوراهاست، دولت‌ها و مجلس‌ها باید از این حریم دفاع کنند نه اینکه مرتباً به دنبال محدود کردن آن باشند.

وی افزود: متأسفانه در هفته‌های گذشته فضای محدودکردن شوراها به شدت در حال اوج گرفتن است. احساس می‌کنم که دولتمردان متوجه فضا نیستند و اتفاقات بدی در این خصوص می‌افتد.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای عالی استان‌ها نسبت به این موضوع از انفعال باید خارج شود، بخش‌نامه‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که شورای عالی استان‌ها نسبت به این امر ورود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در صحبت‌های یک مقام مسئول اینگونه گفته می‌شد که نیروگاه و پالایشگاه در حال خارج شدن از آلایندگی هستند، گفت: آیا دوستان آلودگی هوا، فرونشست و خشکی زاینده رود را نمی‌بینند؟

مصور تأکید کرد: امیدوار بودم این مقام محیط زیست این مسائل را تکذیب کند. تا جایی که می‌دانیم طرح‌های توسعه‌ای نیز به صورت پشت پرده تحت عناوین دیگر در حال پیگیری است که امیدواریم دولت آینده جلوی آن را بگیرد و رئیس جمهور نیز مطالبه آب، خاک و هوای اصفهان را داشته باشد.

وی با بیان اینکه سهم ارزش افزوده شهرها سهم مردم همان شهرهاست، گفت: بلوکه کردن اموال شهرداری به استناد بخشنامه خلاف قانون اتفاق می‌افتد که امیدوارم جلوی آن گرفته شود. خوشایند نیست که بخشنامه‌های خلاف قانون ابتدا صادر و سپس ابطال شود. اما به عنوان عضو شورا عرض می‌کنم اگر لازم باشد ولو به قیمت کدورت‌ها، به دنبال ابطال بخشنامه‌ها خواهیم رفت.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از آقای وحیدی وزیر انقلابی و خوش نام و پرتلاش کشور تمنا می‌کنیم که جلوی این تعرض‌ها را بگیرد و به سازمان شهرداری‌ها در خصوص حدود وظایف نسبت به شهرداری‌ها تذکر لازم را بدهند.

وی افزود: تعامل با سازمان نظام مهندسی از سوی شهرداری باید جهت خدمت به منافع مردم و دو سویه باشد و منافع صنفی جایگاهی ندارد. ان شاء الله در هفته آتی اگر اقدامی برای اصلاح برخی رویه‌های غلط انجام نشود طرحی به شوراها خواهیم آورد که دوستان نیز ان شاء الله همراهی می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ