حماس قبل از عملیات طوفان الاقصی حمله سایبری کرده بود؟

اقتصاد ایران: یکی از رسانه‌های رژیم اسرائیل به نقل از مسئولان امنیتی این رژیم فاش کرد که مرکز جاسوسی ارتش اسرائیل ساعاتی مانده به حمله و عملیات طوفان الاقصی، دچار اختلال شده بود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی 12 رژیم اسرائیل اخیرا در مطلبی از وقوع حمله سایبری به بخشی از سیستم اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل ساعاتی مانده به آغاز حمله بزرگ حماس به اراضی اشغالی در 15 مهر 1402 خبر داده است.

این شبکه عبری نوشت که شب ششم اکتبر (14 مهرماه سال گذشته)، هفت ساعت و نیم مانده به آغاز عملیات طوفان الاقصی به اراضی اشغالی 1948، در سیستم فنی یگان 8200 دستگاه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، اختلالی گزارش می‌شود و قرار بود این سیستم اطلاعات بسیار مهم و ارزشمند از سیم‌کارت‌هایی که عناصر حماس استفاده می‌کردند، تهیه و مخابره کند.

بر اساس این گزارش، این اختلال صبح روز رفع شد و اطلاعات بار دیگر به این مرکز سرازیر شد ولی آن زمانی بود که نیروهای حماس واقعا در حال پرواز به سمت اراضی اشغالی (اشاره به پرواز با پاراگلایدر) در مجاورت نوار غزه بودند.

این شبکه به نقل از یک مسئول ارشد در سرویس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل ادامه داد: سربازهای متخصص در رصد و کشف اختلال و ایرادها، فورا احضار و کار تعمیر شروع می‌شود».

این مسئول صهیونیست گفته است: مسئول اطلاعاتی دیگری به ما گفت که آن‌ها، ساعت 3:00 بامداد به محل مرکز رسیدند و توانستند سیستم (شنود و جاسوسی) را در ساعت 5:30 بامداد به مدار خود برگردانند و این زمانی بود که یک ساعت و نیم به آغاز حمله مانده بود».

بر اساس این گزارش، با فرا رسیدن لحظه بازگرداندن اطلاعات لحظه‌‌ای و همچنین اطلاعات سابق به مرکز جاسوسی اسرائیل، عملیات طوفان الاقصی دیگر شروع شده و کار از کار گذشته بود.

روز شنبه (15 مهرماه  سال گذشته) گروه‌های مقاومت غزه، عملیاتی موسوم به طوفان الاقصی را در دفاع از مسجد الاقصی در برابر اقدامات و یورش‌های صهیونیست‌ها آغاز کردند که طی آن مقاومت توانست به داخل اراضی 1948 نفوذ کند. این عملیات، ترکیبی از عملیات زمینی، هوایی، دریایی و موشکی بود و بنا به اذعان صهیونیست‌ها و ناظران، بی‌سابقه‌ترین عملیات ضد اسرائیلی در طول تاریخ اشغال اراضی فلسطین در هفت دهه گذشته بود و باید یک بعد دیگری نیز به این عملیات اضافه کرد و آن حمله سایبری به صهیونیست‌ها بوده است.

در نتیجه این عملیات بنا به آمار رسمی 500 نفر و بر اساس غیر رسمی تا 700 نفر از نظامیان و غیرنظامیان صهیونیست در ساعات اولیه عملیات در اراضی داخلی فلسطین کشته شدند و نزدیک به دو هزار نفر نیز زخمی شدن و صدها تن دیگر به اسارت در آمدند. رژیم اسرائیل در واکنش به این عملیات، دیوانه وار غزه را از زمین و آسمان هدف قرار داد که در اثر آن تاکنون، بیش از 37 هزا ر نفر بنا به آمار وزارت بهداشت غزه شهید شده و هزارن نفر زخمی یا مفقود شده‌اند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ