اسبقیان: اعتبارات دولتی برای رکابزنان است نه پرداخت بدهی‌های فدراسیون

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش با انتقاد رفتار مدیران دوچرخه‌سواری گفت: امیدوارم هشت میلیارد بدهی فدراسیون به گونه‌ای پرداخت شود که از اعتبارات دولتی هزینه نشود زیرا این اعتبارات مربوط به ورزشکاران است.

به گزارش ایرنا، مجمع سالیانه فدراسیون دوچرخه‌سواری در آکادمی ملی المپیک با حضور محمدشروین اسبقیان به عنوان نماینده وزارت ورزش، مهین فرهادی زاد به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک و رسول اسدی رئیس فدراسیون برگزار شد.

رسول اسدی نخستین سخنران این مجمع بود که اعلام کرد در ۲ سال گذشته به خاطرات پاره‌ای از مشکلات نتوانستیم مجمع عمومی را برگزار کنیم. زمانی که مجمع را تحویل گرفتم این رشته با پرونده دوپینگ سازمان‌یافته روبرو بود و فدراسیون چند میلیارد بدهی داخلی و حدود ۴۰ هزار یورو بدهی خارجی داشت.

وی ادامه داد: با سیلی از ایمیل سیاه از داخل مواجه بودیم که برای اتحادیه جهانی ارسال شد و پرونده دخالت دولت در این رشته نیز باز بود. شبانه‌روزی کار کردیم و حالا وضعیت فدراسیون قابل مقایسه با گذشته نیست. ما اساسنامه قابل تصویب نداشتیم و بعد از کار کردن زیاد توانستیم اساسنامه را به انتخابات برسانیم.

اسدی در خصوص بدهی‌ها نیز گفت: بدهی‌ها را قسط‌بندی کردیم و ۳۰ هزار یورو بدهی خارجی پرداخت شد. مبلغ اندکی مانده که آن را هم در موعد مقرر پرداخت خواهیم کرد.

وی گفت: ساختمان نیمه کاره فدراسیون نیز از دیگر مشکلات ما است. ۲ واحد فدراسیون در خیابان ورزنده فروش رفته و یک ساختمان نیمه کاره تحویل گرفتند. متوجه شدیم ۸ میلیارد تومان بدهی برای همین ساختمان نیمه کاره داریم و ۱۰ میلیارد تومان هم نیاز داریم تا ساحتمان تکمیل شود.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به حضور علی لبیب در المپیک پاریس گفت: رکابزنان ما در المپیک‌ها به آخر خط نمی‌رسند و این بازتاب بدی در رسانه‌ها دارد. تمرکز ما این است در این دوره این اتفاق نیفتد و نتیجه خوبی توسط علی لبیب به دست آید.

در ادامه این مجمع سیدمحمدشروین اسبقیان انتقاد زیادی به بدهی فدراسیون داشت و گفت: موضوع ساختمان نیمه کاره فدراسیون باید تعیین تکلیف شود پروژه از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و هنوز تکمیل نیست.شرکت پیمان‌کار نیز شکایت کرده و باید مشخص شود که مبلغ بدهی چه میزان و چرا پرداخت نشده است.

اسدی در پاسخ به اسبقیان گفت: بدهی یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده اما اکنون مبلغ بدهی هشت میلیارد شده است.

اسبقیان در این مجمع پرسید که باید مشخص شود چرا بدهی پرداخت نشده تا پیمان‌کار شکایت کند که اسدی در پاسخ به او گفت: این اتفاق در زمان قمری داده است. در آن زمان پول بوده اما بدهی پرداخت نشده است. بعد از آن نیز داوری به سرپرستی رسید و رشیدی نیز ۶ ماه رئیس بود و من ۱۶ ماه سرپرست بودم. براساس اولویت منطقی، الان زمانی است که ساختمان را تعیین تکلیف کنیم و برای ساخت آن اقدامات جزئی شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان خطاب به اسدی گفت چرا در ۱۶ ماه سرپرستی بدهی را پرداخت نکردید؟ که رئیس فدراسیون گفت: نقدینگی فدراسیون اجازه نمی‌داد. آن زمان بدهی ۴ میلیارد تومان شده بود.

اسبقیان که از پاسخ اسدی نارحت شده بود گفت: بدهی الان چند برابر شده و حتما تشریف بیاورید تا در خصوص آن صحبت کنیم. این خیلی بد است ما باید مدیریت کنیم که این اتفاقات نیفتد. این آسیب زننده است. فدراسیون در حالی باید هشت میلیارد را پرداخت کند که برخی از ورزشکاران در روستاها کفش کتانی ندارند. ایراد اساسی این است کسی که سرپرست می‌شود فکر می‌کند نباید دنبال پرداخت بدهی باشد.

وی با یادآوری مسئولیت‌های سرپرست فدراسیون نیز گفت:‌سرپرست هم مسئول است باید تلاش کند این موضوع را حل کند. ما هم کمک می‌کنیم حل شود. انتظارم این است که مدیران فدراسیون برای پرداخت این بدهی از طریق اسپانسر اقدام کنند تا به اعتبارات دولتی فشار نیاید. اعتبارات دولتی برای ورزشکاران است و نباید با آن، جریمه پیمانکار داده شود و ظلم است.‌

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ