توسعه سبد محصول نوین‌ماهان با رونمایی از «نبکا HT-i» پلاگین-‌هیبرید

اقتصاد ایران: نبکا HT-i پلاگین-‌هیبرید از یک پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی در کنار یک موتور برقی بهره می‌برد که در واقع موتور بنزینی آن بیشتر وظیفه شارژ باتری برقی آن را بر عهده دارد

شرکت نوین‌ماهان (نبکا) که با سرمایه‌گذاری مشترک صنایع خودروسازی کرمان و شرکت مپنا در راستای بهبود برقی‌سازی صنعتی خودرو راه‌اندازی شده است، در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز ۱۴۰۳ از یک محصول پلاگین‌-هیبرید جدید بر پایه کراس‌اوور نبکا ET5 رونمایی کرد.

نوین‌ماهان که نخستین مونتاژکننده خودروهای تمام برقی در ایران محسوب می‌شود، تصمیم گرفته است تا با معرفی نبکا HT-i پلاگین‌-هیبرید ، سبد محصول خود را با انواع خودروهای الکتریکال توسعه دهد. چراکه یکی از ماموریت‌های اصلی شرکت نوین‌ماهان، توسعه فرهنگ حمل‌ونقل پایدار است.

این شرکت تلاش می‌کند با عرضه خودروهای الکتریکال و ایجاد زیرساخت‌های لازم، در راستای کاهش آلاینده‌های ناشی از سوخت فسیلی فعالیت کند. نوین‌ماهان ضمن ساخت خودروهای برقی، قرار است در زمینه ساخت و تاسیس ایستگاه‌های شارژ و ایجاد بستری برای استفاده از خودروهای پاک نیز فعالیت کند.

خودروهای الکتریکال در مقایسه با خودروهای بنزینی معمولی، از نظر بهره‌وری انرژی، عملکرد، راحتی و نگهداری بهتر هستند و استفاده از آن‌ها باعث انتشار کمتر گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

توسعه سبد محصول نوین‌ماهان با رونمایی از «نبکا HT-i» پلاگین-‌هیبرید

مشخصات فنی «نبکا HT-i» پلاگین‌-هیبرید

نبکا HT-i پلاگین‌-هیبرید از یک پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی در کنار یک موتور برقی سنکرون/مغناطیس دائم بهره می‌برد که در واقع موتور بنزینی آن بیشتر وظیفه شارژ باتری لیتیوم‌یون (NCM) به ظرفیت ۲۱.۶۸کیلووات ساعت را بر عهده دارد. حداکثر قدرت موتور بنزینی نبکا پلاگین‌-هیبرید معادل ۱۱۰اسب‌بخار و ۱۳۵نیوتون‌متر است. اما توان اصلی این خودرو از یک موتور برقی با قدرت ۲۸۶ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۳۰۰ نیوتون‌متر تامین می‌شود که از طریق یک گیربکس اتوماتیک E-CVT محور چرخ‌های جلو را به گردش درمی‌آورد.

باتری نبکا پلاگین‌-هیبرید توسط منبع خارجی نیز قابل‌شارژ است؛ در نتیجه می‌توان آن را به کمک برق خانگی و شارژر معمولی یا ایستگاه‌های شارژ سریع، تغذیه کرد.

در مورد مدت‌زمان لازم برای شارژ کامل باتری، گفته شده که حدود کمتر از ۴۰دقیقه زمان نیاز است تا ظرفیت باتری توسط فست‌شارژ از ۲۰ تا ۷۰درصد برسد. اما همین میزان شارژ توسط برق خانگی چیزی حدود ۳ساعت طول می‌کشد.

نبکا پلاگین‌-هیبرید می‌تواند مسافتی نزدیک به ۱۱۵ کیلومتر را به‌طور کامل با انرژی الکتریکی و بدون روشن‌شدن موتور بنزینی حرکت کند. اما زمانی که موتور بنزینی وارد مدار می‌شود، برد حرکتی این خودرو با مخزن سوخت ۶۰لیتری، حدود ۱۱۶۷ کیلومتر عنوان شده و مصرف ترکیبی هم ۵.۸ تا ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر محاسبه شده است.

این خودرو همچنین به سیستم بازیابی انرژی ترمز مجهز است و حدود ۳۰درصد از انرژی را از این طریق می‌تواند بازیافت کند. نبکا HT-i نزدیک به ۱۸۲۰ کیلوگرم وزن دارد و اگر قرار بود صرفا از یک موتور بنزینی تنفس طبیعی استفاده کند، باید نمونه‌های ۶ یا ۸ سیلندر روی آن نصب می‌شد تا به شتاب صفر تا صد معادل ۸.۲ ثانیه دست پیدا کند، اما خوشبختانه به‌واسطه به‌کارگیری پیشرانه پلاگین‌-هیبرید، دیگر نیازی به حجم موتور بالا ندارد و می‌تواند با همین قوای محرکه به شتاب مشابه برسد.

توسعه سبد محصول نوین‌ماهان با رونمایی از «نبکا HT-i» پلاگین-‌هیبرید

توسعه سبد محصول نوین‌ماهان با رونمایی از «نبکا HT-i» پلاگین-‌هیبرید

طراحی زیبا و جذاب «نبکا HT-i» پلاگین-‌هیبرید

در طراحی نسخه پلاگین‌-هیبرید نبکا HT-i نسبت به مدل تمام‌برقی آن شاهد تحولاتی مثل تغییر نمای چهره به‌ویژه جلوپنجره و فرم چراغ‌ها به همراه تفاوت‌هایی در تریم داخلی هستیم که این اختلافات موجب شده است در مقایسه با نسخه تمام‌برقی، زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسد و حس و حال بهتری را به بیننده منتقل کند. گفتنی است؛ حجم صندوق عقب این خودرو هم نزدیک به ۴۶۷لیتر است.

توسعه سبد محصول نوین‌ماهان با رونمایی از «نبکا HT-i» پلاگین-‌هیبرید

توسعه سبد محصول نوین‌ماهان با رونمایی از «نبکا HT-i» پلاگین-‌هیبرید

امکانات ایمنی و رفاهی نسخه پلاگین‌-هیبرید «نبکا»

نسخه پلاگین‌-هیبرید نبکا در نسخه فول‌آپشن خود تجهیزات نسبتا سطح بالا و متنوعی در اختیار کاربران خود می‌گذارد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حسگر فشار باد تایرها، کروزکنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، دستیار کمکی نگهداری خودرو بین خطوط، رادار تابلوخوان، سیستم هشدار تصادف جلو، کنترل سرعت در سرپایینی کنترل، کنترل کشش و پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار نقاط کور، دوربین عقب، هشدار خواب‌آلودگی راننده، سنسور نور، چراغ‌های جلو با فناوری LED، سیستم پیش‌گرم‌کننده باتری، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف پانوراما، تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت و... اشاره کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ