جشنواره‌ رونمایی‌های «گروه آرین» در نمایشگاه خودرو شیراز

اقتصاد ایران: گروه آرین برای نخستین‌بار از لاماری برقی، میتسوبیشی اوتلندر پنج‌نفره، اوتلندر هفت‌نفره و میتسوبیشی ASX رونمایی کرد

گروه آرین در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز با معرفی چهار محصول جدید تولیدی و وارداتی خود، جشنواره‌ای از رونمایی‌ها به‌راه انداخت. این گروه خودروسازی، در اتواکسپو شیراز از ۴ خودرو جدید لاماری برقی، میتسوبیشی اوتلندر پنج‌نفره، میتسوبیشی اوتلندر هفت‌نفره و میتسوبیشی ASX برای نخستین‌بار رونمایی کرد.

۶۳۰ کیلومتر پیمایش لاماری برقی با یک بار شارژ

لاماری برقی از یک موتور الکتریکی به‌قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد. این خودرو انرژی مورد نیاز موتور خود را از یک باتری لیتیومی با ظرفیت ۸۶ کیلووات-ساعت تامین می‌کند که درحال ‌حاضر یکی از بزرگ‌ترین باتری‌های موجود روی خودروهای برقی است و در چرخه استاندارد می‌تواند پیمایش حدود ۶۳۰ کیلومتر را با یک بار شارژ برای لاماری EV فراهم کند.

این خودرو از سبک طراحی جدید پیروی می‌کند که شامل دیلایت‌های کشیده در قسمت بالا و تعبیه چراغ‌های اصلی در دو طرف سپر می‌شود. جلوپنجره بسته این ماشین با الگوی کندویی و همین‌طور نوار باریک نارنجی‌رنگ دورتادور بدنه، نمایی متمایز و متفاوت را به‌تصویر می‌کشد.

جشنواره‌ رونمایی‌های «گروه آرین» در نمایشگاه خودرو شیراز

باتری به‌کاررفته در لاماری ایما هیبرید با استفاده از کابل معمولی به‌حدود ۱۵ ساعت اتصال به‌برق شهری نیاز دارد تا به‌طور کامل شارژ شود. این باتری همچنین از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کرده است و در صورت استفاده از کابل مربوطه، تنها ظرف ۳۷ دقیقه ظرفیت خود را از ۳۰ به ۸۰ درصد می‌رساند.

لاماری ایما تمام‌برقی فول‌آپشن‌ترین نسخه از این کراس‌اوور است که شامل امکانات و تجهیزات فراوان می‌شود.

پکیج کامل سیستم‌های ABS، EBD، ESP، RCTA، HDC، HAC، ASR، TCS، TRC، HBA، BAS، AEB و EPB عملیات ترمزگیری و پایدار نگه داشتن خودرو را به‌بهترین نحو ممکن انجام می‌دهند.

جشنواره‌ رونمایی‌های «گروه آرین» در نمایشگاه خودرو شیراز

جشنواره‌ رونمایی‌های «گروه آرین» در نمایشگاه خودرو شیراز

از دیگر امکانات لاماری برقی می‌توان به‌کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم تشخیص بین خطوط، ترمز خودکار اضطراری، کروزکنترل تطبیقی، هشدار نقطه‌کور، هشدار تصادف از جلو، کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری و دستیار کمکی تغییر لاین اشاره کرد.

عرضه میتسوبیشی اوتلندر با گزینه‌های مختلف

میتسوبیشی اوتلندر یک کراس‌اوور سایز متوسط نام‌آشنا در بازار ایران است که آرین‌موتور نسخه ۲۰۲۳ آن را در دو تیپ‌ پنج‌نفره و هفت‌نفره و همچنین با دو سیستم انتقال قدرت تک‌دیفرانسیل و دودیفرانسیل تمام‌چرخ‌محرک عرضه خواهد کرد.

بدین ترتیب، جمع تیپ‌های اوتلندر با در نظر گرفتن سطح امکانات آن‌ به ۷ تیپ خواهد رسید. این خودرو نیروی خود را از یک موتورتوربوشارژ با کد 4 B40 به‌حجم ۱.۵ لیتر دریافت می‌کنند. توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۶۰ اسب‌بخار و ۲۸۰ نیوتون‌متر گشتاور است که راه خود را به‌سوی چرخ‌ها از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی هشت‌سرعته پیدا می‌کند.

جشنواره‌ رونمایی‌های «گروه آرین» در نمایشگاه خودرو شیراز

شتاب رسمی اعلام‌شده برای این خودرو حدود ۱۰ ثانیه بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن هم نزدیک به ۷.۳ لیتر است. سیستم تعلیق میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ همچنان مانند نسل قبلی در چرخ‌های جلو از نوع مک‌فرسون است و چرخ‌های عقب از طریق سیستم تعلیق مولتی‌لینک ضربات را دفع می‌کند.

این سیستم تعلیق سبب شده است علاوه‌بر سواری بهتر، پایداری خودرو هم افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کند. ضمنا استاندارد آلایندگی پیشرانه اوتلندر تازه‌وارد از نوع یورو 6 است.

اوتلندر جدید در بخش طراحی ظاهری خودرویی بسیار مدرن و جذاب بوده که البته خط طراحی همیشگی میتسوبیشی را هم حفظ کرده است. در نمای جلو این کراس‌اوور بزرگ ژاپنی شاهد بک طراحی جدید بر اساس ترند روز دنیا هستیم که در آن چراغ‌های دی‌لایت به‌صورت یک خط باریک در بالاترین بخش تعبیه شده و چراغ‌های اصلی هم به‌صورت عمودی به نیمه‌های بخش جلو منتقل شده‌اند.

این دو بخش از طریق یک نوار بزرگ و پهن کرومی که در دیگر محصولات و البته نسل‌های میتسوبیشی هم وجود دارد، به‌یکدیگر متصل شده و جلوپنجره هم میان آن‌ها قرار گرفته است. نکته دیگر طراحی اوتلندر جدید بیرون‌زدگی گلگیرهای عقب است که این خودرو را عضلانی‌تر کرده است.

داشبورد میانی اوتلندر میزبان سیستم مالتی‌مدیای خودرو با صفحه‌نمایشی عریض و بزرگی است و برخی کلیدهای کنترلی آن نیز خوشبختانه همچنان فیزیکی هستند. پس از آن دریچه‌های تهویه قرار داده شده و بخش انتهایی داشبورد هم مختص پنل کنترل تهویه‌مطبوع است. تریم داخلی نسخه‌های واردشده هم به‌صورت تمام‌مشکی با بخش‌های نارنجی‌رنگ بوده یا به‌صورت سفیدمشکی هستند.

جشنواره‌ رونمایی‌های «گروه آرین» در نمایشگاه خودرو شیراز

مقابل راننده اوتلندر، یک فرمان با غربیلکی چهارشاخه و مولتی فانکشن وجود دارد و پشت سر آن هم یک کلاستر تمام‌دیجیتال با گرافیکی قابل قبول جای گرفته است. متریال به‌کاررفته در جای‌جای کابین بسیار باکیفیت و مطلوب بوده که البته از خودرویی ژاپنی غیر از این هم نمی‌توان انتظار داشت.

فضای کابین اوتلندر هم بسیار جادار و مناسب است؛ هرچند فضای صندوق در نسخه پنج‌نفره به‌مراتب بیشتر و کارآمدتر است. همچنین ارگونومی کابین هم امتیاز بالایی می‌گیرد که نشان از مهندسی بالای آن دارد.

جشنواره‌ رونمایی‌های «گروه آرین» در نمایشگاه خودرو شیراز

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ همان‌طور که پیشتر اشاره شد در دو تیپ هفت‌نفره این خودرو، نسخه فول‌آپشن آن محسوب می‌شود. این تیپ به امکاناتی نظیر ۶ ایربگ، کمربند سه‌نقطه‌ای، ایزوفیکس، سیستم‌های ایمنی مانند اتوهلد و ترمزهای ABS و...، رادار نقطه‌کور، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی و سربالایی، قفل ضدسرقت، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نوربالای خودکار، صندلی 6 حالته برقی راننده، صندلی‌های چرمی، درِ صندوق برقی، سنسور پارک جلو و عقب، خروجی تهویه سرنشینان عقب، گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو، هدآپ دیسپلی و... مجهز شده است. البته تیپ پنج صندلی این خودرو نیز اغلب امکانات مذکور را دارد و صرفا فاقد درِ صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی‌های چرمی، کلاستر دیجیتال و صندلی‌های برقی جلو است.

بازگشت خودرو محبوب میتسوبیشی ASX

دیگر محصول وارداتی نام‌آشنای میتسوبیشی که در نمایشگاه خودرو شیراز حضور داشت، مدل ASX بود که از لحاظ ابعادی در سگمنت کوچک‌تر از اوتلندر قرار می‌گیرد.

جشنواره‌ رونمایی‌های «گروه آرین» در نمایشگاه خودرو شیراز

این کراس‌اوور کامپکت قوای محرکه خود را مدیون یک موتور 4 سیلندر تنفس‌طبیعی به‌حجم ۲۰۰۰ سی‌سی است که در بالاترین بازدهی خود می‌تواند ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت به‌علاوه ۱۹۷ نیوتون‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی 6 سرعته به‌چرخ‌های جلو برساند.

جشنواره‌ رونمایی‌های «گروه آرین» در نمایشگاه خودرو شیراز

جشنواره‌ رونمایی‌های «گروه آرین» در نمایشگاه خودرو شیراز

شتاب صفر تا ۱۰۰ میتسوبیشی ASX جدید تقریبا برابر با 9.6 ثانیه است. چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، تهویه‌مطبوع AC با دریچه‌های عقب، خروجی برق ۱۲ ولت، پورت USB، بلوتوث، ورود بدون کلید، سانروف، سنسور پارک عقب، چراغ‌های جلو با فناوری LED و آینه‌های جانبی برقی با گرمکن تنها بخشی از امکانات و آپشن‌های این خودرو است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ