برای پاسخگویی به شبهات نسل جوان باید از اساتید متخصص بهره گرفت

اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه یزد گفت: برای پاسخگویی به شبهات نسل جوان باید از اساتید متخصص، با تجربه و اثرگذار استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، در نشست شورای فرهنگ عمومی یزد با اشاره به اهمیت مسائل قرآنی در استان گفت: توجه به قرائت و ترجمه تحت الفظی کافی نیست و باید تدبر در قرآن نیز مورد توجه باشد به نحوی که در قرآن کریم بیش از ۳۰ بار «لعلهم یتفکرون» ذکر شده و منطق قرآن است که تدبر و تفکر در کلام وحی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در موضوع قرآن باید محتوای جذاب و خوبی ارائه شود و برای آموزش مورد توجه قرار گیرد تا نسلی که آموزش می بینند بتواند جامعه را هدایت و خود در این زمینه ثابت قدم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پاسخگویی به شبهات نسل جوان گفت: در این زمینه باید از اساتید و افراد دارای تخصص و تجربه بهره برد چرا که شبهه به آسانی در ذهن نوجوانان ایجاد می شود اما از بین رفتن آن در ذهن زمان می برد بنابراین پاسخگویی باید به نحوی باشد که شبهه در ذهن نوجوانان و جوانان رفع و حل شود.

ناصری در مورد محرم و عاشورا نیز اظهار کرد: برنامه های محرم و عاشورا به صورت مردمی انجام می شود اما می توان نسبت به ساماندهی آن اقدام کنیم. در این زمینه بدعت هایی در زمینه برخی شعرها یا سبک خواندن وجود دارد که باید برنامه ریزی در این زمینه صورت گیرد و برنامه ها به نحو مطلوب و خالی از بدعت‌ها باشد.

وی در مورد برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین که در سال های اخیر در برخی مناطق برگزار می شود، نیز گفت: این گونه حرکت ها باید به صورت هدفمند اجرا شود و گرنه نتیجه آن فقط ایجاد شبهه خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ