انتخابات ریاست جمهوری؛ صدای ملت در دستان مردم

اقتصاد ایران: تبریز-انتخابات ریاست جمهوری ایران در راه است و بار دیگر ملت آماده‌اند تا با حضور در پای صندوق‌های رأی، سرنوشت کشور خود را رقم بزنند.

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها؛ انتخابات ریاست جمهوری در کشور ما همواره یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی بوده است. این رویداد، نه تنها فرصت انتخاب رئیس‌جمهور آینده را به مردم می‌دهد، بلکه نقش مهمی در تعیین مسیر سیاست‌های کلان کشور دارد.

روزهای سرنوشت‌ساز نزدیک است و ملت ایران بار دیگر در آستانه انتخابی بزرگ قرار دارند؛ فرصتی برای تحقق امیدها یا شاید هم تکرار ناکامی‌ها.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات، خیابان‌ها و محافل عمومی پر از بحث و گفت‌وگوهای داغ درباره اهمیت شرکت در این رویداد شده است.

انتخابات، موضوعی که این روزها بحث بر سر آن به نقل و نبات محافل مختلف از دورهمی‌های خانوادگی گرفته تا محافل متعدد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، دانشگاهی و … تبدیل شده است و در آستانه تابستان همچون گرمای تابستان موضوع داغِ این روزها شده است.

موضوع انتخابات مرزهای جغرافیایی کشورمان را نیز در هم نوردیده تا جایی که حتی رسانه‌های معاند نیز که خار را در چشم این سرزمین به تیر تعبیر کرده و برای آن مرثیه می‌سرایند نیز، همه برنامه‌های خود را کنار گذاشته و فقط به مسئله انتخابات در ایران می‌پردازند.

حال و هوای مردم در آستانه انتخابات در جای جای کشورمان و در محافل مختلف برخی نگفته‌های مردم را به گفته تبدیل کرده است. یکی از عملکرد برخی مسئولان گله دارد، آن دیگری در دام رسانه‌های معاند افتاده و بر طبل ناامیدی می‌کوبد و کمی آن سو تر نیز یکی با آب و تاب و با امید به آینده از دستاوردهای نظام و انقلاب می‌گوید؛ دستاوردهایی که به پای تک تک آن خون عزیزان و نور چشمان این میهن اسلامی جاری شده است.

باتوجه به اینکه آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم بر اثر سانحه بالگرد در منطقه ورزقان به شهادت رسید، براساس قانون کشورمان این بار انتخابات زودتر از چهار سال برگزار می‌شود.

سری به نقاط مختلف شهر تبریز می‌زنیم تا نظرات مردم را در خصوص شرکت در انتخابات جویا شویم.

انتخابات ریاست جمهوری؛ صدای ملت در دستان مردم

انتخابات یک فرصت طلایی است که نباید از دست داد

علی عبادی، دانشجوی رشته علوم سیاسی است، او به خبرنگار مهر می‌گوید: انتخابات یک فرصت طلایی است که نباید از دست داد. با رأی دادن می‌توانیم تغییرات مورد نیاز کشور را رقم بزنیم. به نظرم هر رأی اهمیت دارد و این وظیفه هر شهروندی است که در سرنوشت کشورش سهیم باشد.

او ادامه می‌دهد: درست است که مشکلات و چالش‌های کشور ما کم نیست اما باید در انتخابات شرکت کنیم و فرد اصلح را انتخاب کنیم بلکه گره‌ی وا شد.

زهرا مسلمی کارمند یک شرکت خصوصی است، او نیز می‌افزاید: شرکت در انتخابات، وظیفه هر شهروندی است. با وجود مشکلات و نارضایتی‌ها، تنها با مشارکت فعالانه در انتخابات می‌توانیم به بهبود اوضاع امیدوار باشیم. به نظرم انتخابات می‌تواند سرنوشت ما را به سوی بهتر شدن هدایت کند.

‌من در انتخابات شرکت می‌کنم

طاهره میبدی نیز به خبرنگار مهر می‌گوید: انتخابات یکی از مهم‌ترین رخدادهای هر کشوری است که همه ما مسئولیت داریم در آن شرکت کنیم و باید در این خصوص احساس وظیفه کنیم.

او ادامه می‌دهد: درست است مشکلات زیادند، چالش‌های بسیاری هم داریم اما برای برطرف شدن همین مشکلات خودمان باید دست به کار شویم و شخص اصلح را انتخاب کنیم؛ من با وجود تمامی نواقص در انتخابات شرکت می‌کنم.

یک بانوی خانه‌دار نیز به خبرنگار مهر می‌گوید: من در انتخابات شرکت می‌کنم چراکه حتی اگر یک رأی من هم تغییری ایجاد نکند، حداقل وظیفه‌ام را انجام داده‌ام و نمی‌توانم از دیگران انتقاد کنم. هر رأی اهمیت دارد و باید به این وظیفه ملی عمل کنیم.

او ادامه می‌دهد: انتخابات فرصتی است که باید از آن استفاده کنیم. ممکن است نتایج همیشه آنطور که ما می‌خواهیم نباشد، اما با شرکت در انتخابات می‌توانیم نقش خود را در تغییر اوضاع ایفا کنیم. من حتماً رأی خواهم داد.

انتخابات ریاست جمهوری؛ صدای ملت در دستان مردم

آینده کشورمان در گرو تصمیماتی است که امروز می‌گیریم

نرگس کرباسچی معلم دوره ابتدایی است، او خاطرنشان می‌کند: آینده کشورمان در گرو تصمیماتی است که امروز می‌گیریم. با شرکت در انتخابات می‌توانیم نشان دهیم که به سرنوشت کشورمان اهمیت می‌دهیم و خواستار تغییرات مثبت هستیم. من و خانواده‌ام حتماً در انتخابات شرکت می‌کنیم.

او اضافه می‌کند: انتخابات می‌تواند تفاوت‌های زیادی را ایجاد کند. هرچند همیشه نتایج آنطور که می‌خواهیم نیست، اما باید در انتخابات شرکت کنیم و نظرمان را بیان کنیم. من برای آینده بهتر کشورم رأی خواهم داد.

رضا زمانی، دانش‌آموز ۱۶ ساله تبریزی است، او هم می‌گوید: من هنوز به سن رأی نرسیده‌ام، اما از دیدن این‌که خانواده‌ام چقدر به انتخابات اهمیت می‌دهند، متوجه اهمیت آن می‌شوم. امیدوارم همه کسانی که می‌توانند رأی بدهند، این کار را انجام دهند.

انتخابات ریاست جمهوری، نه تنها فرصتی برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید است، بلکه نمایانگر میزان آگاهی و مسئولیت‌پذیری ملت است. حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی، نشانه‌ای از دموکراسی زنده و پویا در کشورمان است. با شرکت در انتخابات، هر شهروند می‌تواند نقش مهمی در تعیین مسیر آینده کشور ایفا کند.

به گفته تحلیل‌گران سیاسی، انتخابات پیش رو یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین انتخابات‌های چند دهه اخیر کشورمان است. مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی متعددی در انتظار رئیس‌جمهور جدید است که باید با تدبیر و درایت حل شوند.

آیا شما در این انتخابات شرکت می‌کنید؟ پاسخ به این سوال، سرنوشت کشور را رقم خواهد زد. تنها با حضور فعال و آگاهانه در این رویداد بزرگ، می‌توانیم به آینده‌ای بهتر و روشن‌تر امیدوار باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ