نهایی‌سازی فرآیند تشکیل شبکه آزمایشگاهی در ۷ دانشگاه علوم پزشکی منتخب

اقتصاد ایران: رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت ضمن اعلام نهایی‌سازی فرآیند تشکیل شبکه آزمایشگاهی در هفت دانشگاه علوم پزشکی منتخب، از استقرار و تکمیل شبکه آزمایشگاهی در سایر دانشگاه‌ها در سال جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر کاظم وطن خواه، رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت، گفت: یکی از مهمترین وظایف نظام آزمایشگاهی برای ایفای نقش در نظام سلامت، اتخاذ رویکردهای نوین مدیریت به منظور ایجاد تشکیلات، سازماندهی و چیدمان مناسب مراکز آزمایشگاهی و برقراری فرآیند ارتباطی کارآمد بین آنهاست، تا بتواند بین کیفیت خدمات و هزینه ارائه خدمات تناسب برقرار کند. این چیدمان بهره‌ور، همان "شبکه آزمایشگاهی" است.

وطن‌خواه افزود: تجمیع منابع و ایجاد شبکه‌های آزمایشگاهی، یک روش کارآمد برای ایجاد دسترسی به خدمات آزمایشگاهی با کیفیت و بهنگام و یک تمهید اقتصادی است.

وی ادامه داد: شبکه آزمایشگاهی پزشکی مجموعه‌ای از مراکز آزمایشگاهی در بخش درمان، بهداشت و یا مجموعه بهداشت و درمان می باشد که با سیاست‌ها و خط‌مشی یکسان و تحت مدیریت یکپارچه و با رعایت قوانین، مقررات و بالاترین استانداردهای کیفیت، از طریق انجام خدمات آزمایشگاهی، داده‌ها و اطلاعات معتبر مورد نیاز نظام سلامت، پزشکان، بیماران، خریداران خدمت و سایر ذی‌نفعان را به‌موقع در دسترس ایشان قرار می‌دهد.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: شبکه آزمایشگاهی حوزه درمان در هفت دانشگاه علوم پزشکی شامل مشهد، اردبیل، تبریز، گلستان، شیراز، گیلان، ارومیه به صورت پایلوت ایجاد شده و سایر دانشگاه‌ها نیز بر اساس برنامه عملیاتی ملزم به ایجاد شبکه تا آخر سال ۱۴۰۳ هستند.

وی با بیان این که ایجاد شبکه آزمایشگاه یکی از سه برنامه اولویت‌دار وزارت متبوع در حوزه درمان در سال جاری است، اظهار کرد: استفاده بهینه از منابع آزمایشگاه یکی از اهداف مهم این برنامه است. دانشگاه ها در گام اول براساس بازارایی منابع موجود ایجاد این شبکه را طرح‌ریزی می‌کنند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وطن‌خواه گفت: براساس شبکه آزمایشگاه، در حوزه درمان آزمایشگاه بیمارستان‌ها متناسب با نیاز و حدود فعالیت خود بخشی از آزمایشات را انجام و بقیه را به آزمایشگاه‌های میانی و مرکزی ارجاع خواهند داد. در حوزه بهداشت نیز مراکز نمونه‌گیری به آزمایشگاه میانی و سپس آزمایشگاه مرجع اتصال خواهند یافت.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداست افزود: بخش خصوصی هم طبق آیین نامه مربوطه، امکان تشکیل شبکه آزمایشگاهی را دارند.

وطن خواه بیان داشت: در سال گذشته ۳۴۹ تجهیزات آزمایشگاهی از محل پروژه ICERP به معاونت درمان دانشگاه‌ها تخصیص داده شده و ادامه این تخصیص و نیز سایر تخصیص‌ها منوط به پیشبرد برنامه شبکه آزمایشگاهی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ