نظارت ۹۲ اکیپ دامپزشکی خوزستانی بر ذبح بهداشتی و شرعی

اقتصاد ایران: اهواز- مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در روز عید سعید قربان، ۹۲ گروه نظارتی وظیفه نظارت بهداشتی و شرعی بر عرضه و ذبح دام‌های قربانی در جایگاه‌های ذبح و کشتارگاه‌های استان را انجام می‌دهند.

ناصر عسکری فرد در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره با اجرای طرح ویژه نظارت بهداشتی و شرعی اداره کل دامپزشکی خوزستان در عید سعید قربان بیان کرد: در این طرح ویژه ۱۵۷ کارشناس دامپزشکی و ناظر شرعی در قالب ۹۲ اکیپ ثابت و سیار در روز عید سعید قربان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ بعدازظهر به صورت تمام وقت و رایگان، کار نظارت بهداشتی و شرعی بر عرضه و ذبح دام‌های قربانی را در استان به منظور اطمینان از سلامت دام و حلیت ذبح آن انجام می‌دهند.

وی به ویژگی‌های دام سالم اشاره کرد و افزود: شهروندان در موقع خرید دام توجه داشته باشند که دام خریداری شده سرحال بوده، چشم‌ها براق و پوزه دام تمیز و مرطوب باشد و دام فاقد کنه و فاقد علائم بیماری از قبیل لاغری مفرط، لنگش، ترشحات چرکی از چشم و بینی، اسهال و… باشد.

عسکری فرد با اشاره به وجود ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیان کرد: شهروندان از قربانی و ذبح کردن دام در حیاط منازل، پارکینگ آپارتمان و خیابان‌ها در روز عید قربان خودداری کنند و با توجه به آمادگی کامل کشتارگاه‌های دام برای ذبح رایگان، کشتار و قربانی کردن دام را در کشتارگاه‌ها تحت نظارت دامپزشکی انجام دهند. همچنین برای جلوگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، لازم است گوشت و آلایش دام قربانی، حداقل به مدت ۲۴ - ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس منجمد یا پخته شود.

وی اظهار کرد: شهروندان برای حضور بازرسان بهداشتی و شرعی در محل ذبح، در شهرستان‌ها با اداره دامپزشکی شهرستان خود تماس گیرند. همچنین شماره تماس ۰۶۱۳۳۳۶۱۳۵۳ داخلی ۲۰۸ در اداره کل دامپزشکی خوزستان برای پاسخگویی به تماس‌های هم استانی‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ بعدازظهر روز عید قربان فعال است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ