روز عرفه فرصتی ناب برای زدودن قلب از غبار عصیان است

اقتصاد ایران: لاهرود- مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: روز عرفه فرصتی ناب برای زدودن قلب از غبار عصبان است و در این روز معنوی خداوند درهای مغفرتش را بر بندگان می‌گشاید.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روز عرفه از روزهای پرفضیلتی است که بستر و زمینه مناسب برای بهره‌مندی هرچه بهتر از برکات الهی آماده است، انجام برخی اعمال در این روز پرفضیلت، موجب نزدیکی سازنده تر به خالق هستی و کسب خیرات دنیوی و اخروی بیشتر است.

وی افزود: روز عرفه روزی است که هر کسی آرزو دارد در سرزمین کربلا و در کنار حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشد، این عشق و علاقه برای حضور در کربلا در چنین روزی بی‌جهت نیست.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود بیان کرد: طبق فرمایش حضرت امام صادق (ع)، خداوند بزرگ پیش از آنکه در روز عرفه بر اهل عرفات تجلّی کند، بر زائران مرقد مطهر حضرت امام حسین (ع) تجلّی می‏‌کند و حاجاتشان را بر می‌آورد و گناهانشان را می‌آمرزد و شفاعتشان را درباره دیگران می‏‌پذیرد، آن‌گاه به اهل عرفات توجه می‏‌کند و با آنان نیز این گونه رفتار می‌کند.

دستگزار با بیان اینکه عرفه در واقع روز دعا و مسألت از خداوند متعال است، افزود: خداوند درهای مغفرت و رحمت خود را در این روز به روی بندگان باز می‌کند و یکی از اعمالی که در این روز سفارش شده زیارت امام حسین (ع) است به طوری که در روایات آمده است، خداوند در این روز اول به زوار امام حسین (ع) نگاه می‌کند، پیش از کسی که در صحرای عرفات است.

وی با اشاره به جایگاه روز عرفه گفت: به تعبیر مرحوم شیخ عباس قمی، شب عرفه از لیالی متبرکه و شب مناجات با قاضی‌الحاجات است و توبه در آن مقبول و دعا در آن شب مستجاب است و کسی که آن شب را به عبادت به سر آورد، اجر و پاداش هفتاد سال عبادت را دارد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود با بیان اینکه جایگاه والای روز عرفه در روایات معصومین (ع) بیشتر نمود پیدا می‌کند، افزود: مطابق فرمایش پیامبر اکرم (ص) اگر کسی در ماه رمضان بخشیده نشد و یا این توفیق را پیدا نکرد که خود را در معرض مغفرت الهی قرار دهد، روز عرفه آن قدر عظمت دارد که بتواند جبران ماه رمضان بنماید. در آن روز اگر کسی به درگاه الهی روی آورد، مورد مغفرت خداوند قرار می‌گیرد.

دستگزار روز عرفه را فرصتی ناب برای زدودن قلب از غبار عصیان دانست و تصریح کرد: در این روز معنوی، خداوند سبحان درهای مغفرت و رحمتش را بر بندگان خویش می‌گشاید و آنان را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره‌های احسان خود را می‌گستراند. امید است که با زدودن زنگار معصیت از قلب‌ها در عرفه، طلوع آفتاب درخشان عید قربان را در وسعت بی انتهای رحمت و مغفرت پروردگار به نظاره بنشینیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ