نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان افزایش یافته است

اقتصاد ایران: زنجان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۶.۶ درصد در سال ۹۹ به ۵۰.۷ در سال ۱۴۰۲ رسید.

طیب جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ روند افزایشی دارد؛ به‌طوری که این رقم در سال ۹۹، ۴۶.۶ بود در سال ۱۴۰۰، ۴۶.۷ درصد، در سال ۱۴۰۱، ۴۹.۴ درصد و در سال ۱۴۰۲ به ۵۰.۷ درصد رسید.

وی نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان زنجان در سال ۱۳۹۹ را ۱۷ درصد برشمرد و گفت: این شاخص در سال ۱۴۰۰ به ۱۷.۷ درصد و در سال ۱۴۰۱ به ۲۲.۵ درصد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه نرخ اشتغال استان در سال ۹۹، ۹۲.۵ درصد بود، عنوان کرد: این شاخص در سال ۱۴۰۰ به ۹۳.۵ درصد رسید و در سال ۱۴۰۲ به ۹۳.۲ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ نرخ بیکاری در استان زنجان ۷.۵ درصد برآورد شد، تصریح کرد: نرخ بیکاری در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به ترتیب ۶.۵، ۵.۵ و ۶.۸ درصد ثبت شده است.

جعفری جمعیت فعال ۱۵ سال و بیشتر استان زنجان در سال ۱۴۰۲ را ۴۲۳ هزار و ۹۲ نفر خواند و افزود: جمعیت شاغل استان در این سال ۳۹۴ هزار و ۳۲۲ نفر و جمعیت بیکار ۲۸ هزار و ۷۷۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ نیز جمعیت فعال ۱۵ ساله و بیشتر ۴۰۵ هزار و ۲۰۵ نفر بود، یادآور شد: جمعیت شاغل ۳۷۸ هزار و ۲۰۱ نفر، جمعیت بیکار ۲۷ هزار و ۴ نفر و جمعیت بانوان شاغل ۸۴ هزار و ۱۸۵ نفر ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، کسب رتبه برتر کشوری در نرخ مشارکت اقتصادی به میزان ۵۰.۹ درصد، نسبت اشتغال به میزان ۴۸.۴ درصد و کمترین نرخ بیکاری به میزان ۴.۹ درصد در بهار ۱۴۰۲ را از مهمترین دستاوردهای واحد اشتغال و توسعه کارآفرینی این اداره دانست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ