حل تنش‌آبی و مشکل صیادان در سیریک/ اینجا قطب برق‌ هسته‌ای می‌شود

اقتصاد ایران: بندرعباس- دولت سیزدهم بر اساس نگاه ویژه شهید جمهور به مناطق محروم گام‌های سازنده‌ای را در سیریک برداشته است که می‌توان به افتتاح آب شیرین‌کن زیارت پس از ۱۰ سال و اسکله سیریک اشاره کرد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها -مختار رحیمی: شهید جمهور در سه سالی که در کسوت ریاست جمهوری بودند دو سفر پر خیر و برکت به استان هرمزگان داشتند که گام‌های بلندی برای رفع محرومیت، توسعه و آبادانی این استان برداشته شد، گام‌هایی که قطعاً آثار و برکات آن در سال‌های آینده خود را نشان خواهد داد.

از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم در سفرهای استانی ریاست‌جمهوری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استانی و ملی بود و در کنار این راهبرد، کلنگ زنی بعضی از پروژه‌های تأثیر گذار در راستای رفع محرومیت و توسعه مناطق مختلف نیز در دستور کار قرار گرفت که یکی از این پروژه‌ها که دور دوم سفر رئیس جمهور شهید به هرمزگان را خاص‌تر کرد، کلنگ زنی نیروگاه اتمی ایران هرمز در شهرستان سیریک بود.

نگاه ویژه دولت برای افزایش تولید برق هسته‌ای با احداث نیروگاهی هسته‌ای در سیریک

حل تنش‌آبی و مشکل صیادان در سیریک/ اینجا قطب برق‌ هسته‌ای می‌شود

اجرای چنین پروژه‌هایی با نقش ملی در شهرستان سیریک قطعاً برای خروج این شهرستان از صف مناطق محروم کمک خواهد کرد و چهره سیریک را دگرگون می‌کند.

با دستور آیت الله شهید رئیسی در ۱۲ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز در سیریک آغاز شد، این نیروگاه که جز چهار نیروگاه در حال اجرای کشور است در زمینی به مساحت ۵٠٠ هکتار در روستای گهردو شهرستان سیریک احداث می‌شود، که با تکمیل این نیروگاه، جمهوری اسلامی ایران جایگاه نخست منطقه در تولید انرژی برق هسته‌ای را کسب خواهد کرد.

نیروگاه اتمی سیریک شامل چهار واحد نیروگاه اتمی از نوع نسل توسعه یافته موسوم به نسل سوم پلاس که هرکدام با ظرفیت حداقل یک هزار و ۲۰۰ مگاوات الکتریکی در مجموع به ظرفیت پنج هزار مگاوات ساخته خواهد شد و با احتساب سه هزار مگاوات نیروگاه بوشهر، ظرفیت نیروگاه‌های اتمی کشور به هشت هزار مگاوات افزایش خواهد داد.

اولین نیروگاه اتمی استان هرمزگان تا سال ۱۴۱۰ مطابق با سند راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران تکمیل خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده واحد نخست این نیروگاه در سال ۱۴۰۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.

جهش ۳ برابری پرورش ماهی در قفس

حل تنش‌آبی و مشکل صیادان در سیریک/ اینجا قطب برق‌ هسته‌ای می‌شود

صنعت نوین و پرسود «پرورش ماهی در قفس» که چند سالی است با رویکرد ایجاد فرصت تنفس برای دریا، احیای زیستگاه‌ها و باز تولید ذخایر آبزیان دریایی مطرح شده است طی دولت سیزدهم رشد بسزایی را تجربه کرده است؛ شیلات هرمزگان به خصوص در شهرستان سیریک همسو با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت تولیدات محصولات مرتبط با اقتصاد دریا گام‌های بزرگی را در این حوزه برداشته است.

این صنعت سود آور امروزه یکی از پروژه‌های پیشران استان هرمزگان به شمار می‌آید که به صورت مستمر توسط استاندار هرمزگان رصد می‌شود.

طرح‌های پرورش ماهی در قفس، در منطقه دریایی سیریک منجر به جهش سه برابری تولید شد.

حسن کوهی زاده عضو شورای شهر سیریک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: دولت شهید رئیسی از نظر عمل به وعده‌ها در صدر وعده‌های صادق در دولت‌های بعد از انقلاب بوده است، در این دولت وعده ساخت مسکن برای مردم را داد و به آن در قالب نهضت ملی مسکن عمل کردند.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تحولاتی که با پیگیری شخص شهید رئیسی صورت گرفت، به اتمام رساندن پروژه‌های مسکن ملی است، که در سه شهر سیریک، کوهستک و شهر بنداران انجام شده و از نقاط مثبت دیگر این دولت این است که بسیاری از روستاییان با گرفتن وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن ملی صاحب خانه شده یا مسیر خانه دار شدنشان هموار شد.

کوهی زاده بیان کرد: دیگر اقدام مثبت دولت سیزدهم جلوگیری از قاچاق گسترده آرد بود که با اجرایی شدن تدبیر دولت بدون اینکه مشکلی در سبد نان کشور به وجود بیاید، الحمدالله کاهش چشمگیری در مصرف آرد کشور به وجود آمد، و از طرفی با ثبت و رصد مانع از قاچاق گسترده آرد در کشور شدند.

افتتاح آب‌شیرین‌کن زیارت پایانی بر تنش آبی در سیریک

حل تنش‌آبی و مشکل صیادان در سیریک/ اینجا قطب برق‌ هسته‌ای می‌شود

وی به تحقق وعده صادق شهید جمهور در حوزه آب اشاره و اظهار کرد: اولویت جدی دولت که از روزهای اول توسط رئیس جمهور اعلام شد تکمیل پروژه‌های ناتمام بود، برای همین در طول مدت ریاست جمهوری ایشان بسیاری از پروژه‌های زمین مانده تکمیل و افتتاح شد، از جمله آب شیرین کن زیارت در سیریک که بعد از ۱۰ سال با توجه به اینکه منطقه با بحران بی آبی دست و پنجه نرم می‌کرد با همت دولت سیزدهم به بهره برداری رسید و سیریک از تنش آبی شدید نجات پیدا کرد.

وی اضافه کرد: اسکله بندر چندمنظوره سیریک نیز بیش از ۲۲ سال معطل بود که در دولت سیزدهم تکمیل شد، این بندر قطعاً در افزایش درآمدها، جایگاه شهرستان سیریک و ایجاد اشتغال نقش بسزایی خواهد داشت.

تعیین تکلیف صیادان بعد از ۲۵ سال بلاتکلیفی

حل تنش‌آبی و مشکل صیادان در سیریک/ اینجا قطب برق‌ هسته‌ای می‌شود

موسی سرگلی یکی از صیادان سیریکی در گفت وگو با خبرنگار مهر، با اذعان به اینکه در دولت سیزدهم صدور مجوز صید و صیادی در هرمزگان و سیریک بی سابقه بوده است، افزود: در شهرستان سیریک صیادانی بودند که برای صدور مجوز صید و صیادی بیش از ۲۵ سال بلاتکلیف بودند، که در دولت شهید رئیسی با راه‌اندازی سامانه ملی صدور مجوزها، حدود یک هزار و ۲۰۰ صیاد بدون مجوز در سیریک شناسایی شدند که پس از پایش برای ۸۰۰ نفر مجوز صید و صیادی صادر شد.

این صیاد سیریکی این کار را در نوع خود بی نظیر عنوان کرد و افزود: با هر مجوز یک قایق برای صید به دریا می‌زند که دست کم برای سه نفر اشتغال ایجاد می‌کند و از طرفی امکان بیمه صیادان که پیش از این به دلیل مجوز نداشتن ممکن نبود فراهم شد و مشکل تأمین سوخت قایق‌های صیادی نیز با سوخت یارانه‌ای برطرف شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ