احیای اسامی پیشوایان بزرگ از جمله مطالبات ما از مدیریت شهری است

اقتصاد ایران: اصفهان- امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به برخی انتظارات از شورای اسلامی شهر گفت: احیای اسامی پیشوایان بزرگ از جمله مطالبات ما از مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی پیش از ظهر یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت روز عرفه اظهار کرد: عرفه روز معرفت است، معرفت ابعاد و شاخه‌هایی دارد که ریشه آن معرفت خداوند است. یعنی اگر انسان خداشناس شد در هر مسئولیتی که وارد شود بهترین را انجام می‌دهد.

وی افزود: آیت الله رئیسی از جمله افرادی بود که مسئولیت خود را به بهترین شکل انجام می‌داد و همین باعث شد که با شهادت او دل‌های مردم حتی کسانی که به او رأی ندادند منقلب شود. او سوخت و با سوختنش دل‌های مردم نیز سوخت و امروز پروانه وار به دور مزار او می‌چرخند و این مثالی روشن از همین آیه قرآن است که خداوند می‌فرماید کسانی که عمل صالح انجام می‌دهند و ایمان دارند، محبت آن‌ها را در دل مردم قرار می‌دهیم.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم عملکرد خوبی داشته و من به اکثر اعضا ارادت دارم زیرا انسان‌های متعهد، متدین، زحمتکش و با دانشی هستند.

وی ادامه داد: در دوره‌ای از شورا بنا داشتند نام کوچه‌های شهدا را تغییر دهند که من نیز وظیفه خود را در نماز جمعه ادا کردم.

میردامادی با اشاره به توقعاتی که از شورای اسلامی شهر مطرح است، گفت: آلودگی اتوبوس‌های شهری یکی از معضلات و نقاط ضعفی است که باید برطرف شود و این انتظار از مدیریت شهری وجود دارد.

وی با بیان اینکه احیای اسماً پیشوایان بزرگ از جمله مطالبات ما از مدیریت شهری است، گفت: به عنوان مثال در اصفهان نام گذاری خیابان‌ها به نام ائمه اطهار اجر فراوانی دارد و یادگاری مهم به شمار می‌رود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: نکته دیگر این است که اسامی انسان‌های بزرگ، بر تابلوهای شهری، سبک نوشته نشود و از شورا خواهش می‌کنیم این موضوع نیز دنبال شود. به عنوان مثال میرداماد شخصیت بزرگی است که لازم است بر تابلوی ورودی این خیابان عنوان علامه نیز ذکر شود.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های شهری گفت: مترو یک کار تاریخی است که با هزینه و زحمت بسیار زیادی در حال ساخت است. مدیریت شهری در این زمینه فعالیت جدی دارد تا بخش عظیم شهر از ترافیک و آلودگی هوا نجات پیدا کند و این یکی از اقدامات خوب این دوره محسوب می‌شود.

میردامادی تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است و انتظار مردم این است که فردی پرتلاش در سطح شهید رئیسی جای او را بگیرد.

وی بیان کرد: از رسول اکرم (ص) سئوال کردند که بهترین مردم چه کسی است؟ پاسخ دادند کسی که به مردم خدمت کند و بدترین مردم کسی است که برای مردم شر باشد. شهید رئیسی نیز در راه خدمت به مردم جان خود را فدا کرد و شهادت‌گونه از این دنیا رفت.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: زندگی امتحان است و هر کلام و عمل و نیت ما ثبت می‌شود. ای کاش همه ما از این امتحان سربلند بیرون برویم.

وی با اشاره به بی عدالتی در جهان و جنایات علیه مردم غزه تصریح کرد: مردم بی دفاع غزه در مقابل جنایات آمریکا تنها هستند و دارو و درمان و مواد غذایی ندارند اما دنیا در مقابل آن‌ها آنچنان خفته که گویی مرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ