نسخه ۲۸ واتی اسنپدراگون ایکس الیت در بنچمارک اولیه، رقیب ۷۰ واتی را شکست داد

اقتصاد ایران: بنچمارک‌های اولیه از نسخه‌ی ۲۸ واتی پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت نشان از عملکرد خوب آن در مقابل رقبا دارد.

ازنظر بسیاری کارشناسان، کوالکام با معرفی تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس الیت، گام بسیار مهمی در گسترش لپ‌تاپ‌های ویندوزی مبتنی‌بر آرم برداشته است. بسیاری از کاربران منتظر نتایج عملکرد این پردازنده‌ هستند تا مشخص شود نسبت‌ به رقبا در چه جایگاهی قرار می‌گیرد.

اکنون نتایج بنچمارک‌ CineBench 2024 اسنپدراگون ایکس الیت دردسترس قرار دارد که بسیار جالب به‌نظر می‌ٰرسد. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، تراشه‌ی مذکور با دو رقیب که با نام A و B مشخص‌ شده‌اند، مورد مقایسه قرار گرفته است.

با توجه‌ به نتایج بنچمارک، امتیاز عملکرد تک‌هسته‌ای اسنپدراگون ایکس الیت با توان مصرفی ۲۸ و ۶۵ وات به‌ترتیب ۱۰۶ و ۱۳۳ و همچنین امتیاز عملکرد چندهسته‌ای تراشه‌ی مذکور با توان مصرفی ۲۸ و ۶۵ وات به‌ترتیب ۱٬۷۰۱ و ۱٬۲۳۰ است.

گفته می‌شود A و ‌B به‌ترتیب پردازنده اینتل سری میتیورلیک (Core Ultra) و پردازنده AMD سری هاک‌پوینت (Ryzen 8000 Zen4) هستند. امتیاز بنچمارک این دو پردازنده در بخش تک‌هسته‌ای به‌ترتیب ۱۰۷ و ۱۰۲ و در بخش چندهسته‌ای ۹۲۴ و ۹۰۳ است که اسنپدراگون ایکس الیت را در جایگاه بالاتری نسبت به آن‌ها قرار می‌دهد.

مقالات مرتبط:
  • جزئیات احتمالی Adreno X1 لو رفت؛ گرافیک جدید کوالکام برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی
  • شرکت آرم از کوالکام می‌خواهد لپ‌تاپ‌های اسنپدراگون ایکس را نابود کند

نکته‌ی مهم اینکه در تصویر فوق، توان مصرفی پردازنده‌ی A و B به‌ترتیب ۷۰ و ۶۰ وات است که احتمالاً به توان مصرفی اولیه‌ی آن‌ها در ابتدای اجرای بنچمارک اشاره دارد. همچنین برای هر پردازنده دو امتیاز مشاهده می‌کنید که عدد بالا عملکرد تک‌هسته‌ای و عدد پایین عملکرد چندهسته‌ای را نشان می‌دهد.

بنچمارک‌های منتسب به اسنپدراگون ایکس الیت در CineBench 2024

پردازنده

توان مصرفی (چندهسته‌ای)

SingleCore

MultiCore

اسنپدراگون ایکس الیت

۲۸ وات

۱۰۶

۱۰۷۱

اسنپدراگون ایکس الیت

۶۵ وات

۱۳۳

۱۲۳۰

اینتل Core Ultra 100

۷۰ وات (احتمالا توان اولیه)

۱۰۷

۹۲۴

AMD Ryzen 8000

۶۰ وات (احتمالا توان اولیه)

۱۰۲

۹۰۳

اپل M2 Max

۳۲ وات

۱۲۱

۱۰۲۵

اپل M3

۲۰ وات

۱۳۷

۶۵۹

برای مقایسه‌ی عملکرد اسنپدراگون ایکس الیت با تراشه‌های اپل، باید توجه داشته باشید که تراشه‌ی M2 Max با توان مصرفی حدود ۳۲ وات به امتیازهای تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای ۱۲۱ و ۱۰۲۵ دست می‌یابد و تراشه‌ی ۲۰ واتی M3 نیز به امتیازهای ۱۳۷ و ۶۵۹ می‌رسد.

با توجه به بنچمارک‌های اولیه، نسخه‌ی ۲۸ واتی اسنپدراگون در پردازش چندهسته‌ای با تراشه‌ی قدرتمندی همچون M2 Max برابری می‌کند؛ اما در پردازش تک‌هسته‌ای با اختلاف ۱۲ درصدی جا می‌ماند. درمقایسه‌با M3، ضعف عملکرد تک‌هسته‌ای به عدد ۲۲ درصد می‌رسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ