موضوع غدیر باید جهانی شود/ پیگیری جدی مصوبات شورای فرهنگ عمومی

اقتصاد ایران: یزد- استاندار یزد با اشاره به اینکه برای برخی برنامه های بین المللی ورزشی در استان یزد هزینه های هنگفتی شده است، گفت: موضوع غدیر نیز باید جهانی شود و این ظرفیت در استان یزد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فاطمی، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به برگزاری ۱۳ جلسه این نشست گفت: مصوبات این شورا باید پیگیری و اثربخشی آن مورد بررسی قرار گیرد و دلایل اجرایی نشدن برخی از مصوبات مشخص شود.

وی با اشاره به تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان یزد بیان کرد: در قالب این نقشه، مسیر به صورت دقیق مشخص شده و باید طرح‌ها و جلسات با نقشه مهندسی فرهنگی مطابقت داشته باشد. باید برش سالیانه این نقشه مشخص و هماهنگی و نظم و انسجام بین همه دستگاه‌ها ایجاد کند و ریل فرهنگ عمومی استان مبتنی بر ریلی است که در این نقشه مشخص شده و نقاط انحرافی که بعضاً در برنامه‌های فرهنگی وجود دارد، اصلاح کنیم و یا متوقف شود.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت مسائل قرآنی و اهتمام استان در این حوزه اظهار کرد: در استان یزد به اندازه‌ای که به عترت توجه می‌شود، به قرآن که ثقل اکبر است، کمتر توجه شده و این یک آسیب است و لذا یکی از کارهای بزرگ فرهنگی، توجه خاص به قرآن کریم است و باید از تلاوت تا قرائت تخصصی و روح حاکم بر آنکه تدبر در قرآن کریم است، به طور خاص در مسئله قرآن تأکید شود.

وی، توجه به مسائل قرآنی را از اولویت‌های مهم استان دانست و به اجرای طرح «۴ هزار حافظ قرآن کریم به نیت ۴ هزار شهید دارالعباده» اشاره کرد و گفت: این طرح یک برنامه تحولی در استان یزد بود که توسط شهید رییسی رونمایی شد و مورد توجه مسئولان کشوری قرار گرفت.

فاطمی بیان کرد: این طرح به عنوان یک جریان فرهنگی و الگویی برای کشور مطرح شده و به همت مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی در حال اجراست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عید غدیرخم بیان کرد: ولایت بزرگترین نعمت برای ما است اما متأسفانه اقدام بین‌المللی در رابطه با موضوع غدیر تاکنون انجام نشده این در حالی است که برخی مراسم ورزشی به صورت بین‌المللی در استان برگزار و برای آن هزینه شد بنابراین باید طرح ابتکاری و کاملی ارائه شود که موضوع غدیر در سطح جهانی تبیین شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ