بنیاد مستضعفان ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرد

اقتصاد ایران: تهران - ایرنا- ستاد دیه کشور اعلام کرد: بنیاد مستضعفان با تخصیص اعتباری معادل ۵۰۰ میلیارد ریال زمینه آزادی ۵۰۰ زندانی محکوم جرایم غیرعمد را فراهم کرد.

به گزارش ایرنا از ستاد دیه کشور، این اقدام در آستانه عید سعید قربان صورت پذیرفته و تا پایان دهه «امامت و ولایت» طبق نظارت ستاد دیه شرایط استخلاص ۵۰۰ زندانی شناسایی شده در این طرح عملی خواهد شد.

به دنبال این طرح خداپسندانه که از تمامی استان‌های کشور مددجوی بدهکار مالی برای آزادی معرفی شده است، ۱۲ زندانی زن و ۴۸۸ بدهکار مالی مرد که اغلب در شمار سرپرستان خانواده هستند، آزاد و به آغوش خانواده‌ باز خواهند گشت.

استان فارس با معرفی ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در رأس فهرست عددی افراد استخلاص یافته قرار گرفته و در رتبه‌های بعد تهران و مازندران قرار دارند که هر کدام به ترتیب با شناسایی ۴۰ و ۳۰ زندانی نیازمند بیشترین انتفاع را از این حمایت داشته‌اند.

مبلغ بدهی ۵۰۰ زندانی مساعدت شده رقمی معادل ۱۰ هزار میلیارد ریال بود که طبق جدول فرآیند آزادی محبوسان غیربزهکار ۹ هزار و سیصد میلیارد ریال با طی مراحل فرآیند آزادی چون «اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات»، «ارایه دادخواست‌های اعسار و تعدیل» و «آورده خانواده زندانیان» از محکوم‌ٌبه کسر شده است.

همچنین مبلغ ۴۲۳ میلیارد ریال را ستاد مردمی دیه از محل کمک‌های مردمی تامین و باقیمانده ۵۰۰ میلیارد ریال نهایی را هم بنیاد مستضعفان تقبل نموده است.

بنابر این گزارش مجموعه خدمت‌رسان بنیاد مستضعفان در سنوات گذشته نیز همواره حامی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد بوده و تاکنون زمینه آزادی بیش از ۴۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد از استان‌های مختلف کشور را فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، ۲۲ خرداد نیز مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام نیز اعلام کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از خانواده زندانیان، با پرداخت مبلغ ۵۳ میلیارد تومان به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، زمینه آزادی تمامی زندانیان نیازمند جرایم مالی غیر عمد زیر ۱۰۰ میلیون تومان در سراسر کشور فراهم شد.

براساس اعلام ستاد دیه کشور تا تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال جاری، ۱۲ هزار و ۵۶۵ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از ایراد صدمه بدنی شبه‌عمد در سطح ندامتگاه‌های کشور بودند که از این تعداد ۵۵۷ نفر زن هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ