کتاب خاطرات شاعران حماسه خراسان منتشر شد

اقتصاد ایران: کتاب «شعر مقاومت خراسان» نوشته سعید حیدری توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «شعر مقاومت خراسان» نوشته سعید حیدری به تازگی توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده خاطرات شاعرانی است که سندهای زنده تاریخ حماسه خراسان و افراد تأثیرگذار بر ادبیات دفاع مقدس کشور هستند.

در این‌کتاب با ۲۶ نفر از شعرای دفاع مقدس و انقلاب خراسان از جمله حسین ابراهیمی، محمود اکبرزاده، محمدحسین جعفریان، احمد زارعی، غلام عباس ساعی، مصطفی محدثی خراسانی مصاحبه شده است. همچنین در هفت بخش به بررسی ادبیات پایداری بر مبنای «ادبیات عصر انقلاب»، «ادبیات جنگ» و «ادبیات پایداری جهانی» پرداخته است که پژوهش در منابع، مستندات و مصاحبه با شاعران تأثیرگذار خراسانی در آن مشهود است.

کتاب «شعر مقاومت خراسان» به دلیل معرفی شاعران بزرگ خراسانی و ارائه گزارشاتی از جلسات شعری و انجمن ادبی خراسان در کنار معرفی افراد مؤثر در شعر مقاومت خراسان به همراه گزیده‌ای از اشعار آن‌ها، می‌تواند کارنامه شعر مقاومت خراسان باشد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«از دیرباز نام خراسان با شعر و حماسه عجین شده است و برخی از صاحب‌نظران بر این باورند که مردم خراسان یا باید از شعر بهره‌ای داشته باشند و یا از حماسه و دلیری نشانی. مروری بر تاریخ ادبیات فارسی نشان می‌دهد که اولین سبک شعر فارسی، خراسانی است و رودکی پدر شعر فارسی نیز خراسانی است. جالب‌تر اینکه گستره شعر فارسی در قرن چهارم و پنجم بیشتر حوالی مشرق ایران بوده است. شاعران و نویسندگان پارسی گوی خراسانی نیز بسیارند و وجود شاعرانی همچون حکیم ابوالقاسم فردوسی، دقیقی طوسی، ناصر خسرو قبادیانی، ابوالفضل بیهقی، خیام، عطار نیشابوری و بسیاری دیگر خراسان را به عنوان مهد ادب و عرفان و حماسه معرفی می‌کند».

این کتاب با ۱۸۰ صفحه، و قیمت ۱۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ