هنر گرافیک معرف ارزش های انقلابی و اسلامی است

اقتصاد ایران: اراک- طراح گرافیک و ایده پرداز سال هنر انقلاب در استان مرکزی گفت: هنر گرافیک، معرف ارزش های انقلابی و اسلامی است و مبانی اسلام و دین را دنبال می کند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: احسان مرادی سنجانی چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب، متولد ۱۳۶۲ اراکی هنرجوی تمام وقت رشته طراحی گرافیک است که از پایان دوره راهنمایی (متوسطه اول) رشته طراحی گرافیک برای آینده شغلی و تحصیلی خود انتخاب کرده و این رشته تا بالاترین مقطع ادامه داده و هم اکنون به عنوان طراح گرافیک، ایده پرداز و مدرس دانشگاه مشغول به فعالیت است.

مرادی با اشاره به فعالیت در حوزه هنر انقلاب و تفاوت آن با سایر حوزه‌ها گفت: هنر گرافیک در عین حال که هنر مردمی است اما به دنبال بحث تعالی و ولایی هنر بوده و تمرکز آن معرفی ارزش‌های انقلابی و اسلام بوده و مبانی اسلام و دین را دنبال می‌کند.

مهم‌ترین هدف هنر گرافیک از بین بردن باطل و تحقق حق است

وی افزود: هنر گرافیک همچنین به بعد سیاسی و اجتماعی دین اسلام پرداخته و بزرگترین هدف این هنر از بین بردن باطل و تحقق حق بوده و به جای خیال پردازی عقل و عقلانیت را دنبال می‌کند.

این استاد دانشگاه، ویژگی دیگر هنر گرافیک را آرمان گرا و کمال گرا بودن عنوان کرد و گفت: این هنر همچنین در حیطه‌های ارزش‌های انقلابی و دفاع مقدس به ویژه در حوزه استکبار ستیزی فعالیت دارد و در شرایط کنونی، رویکرد محوری این هنر، مسئله مقاومت است.

مرادی افزود: هنر گرافیک هنر متعهدانه است و زیباترین مضموم برای آن شهادت است و هنرمندان این حوزه از بین مردم رشد کرده و مردمی هستند.

مرادی تصریح کرد: هنرمندان گرافیک افرادی متعهد، وظیفه شناس، مدافع مظلومان، جهادگر، دشمن شناس بوده و نسبت به کشور، مردم و ارزش‌های معنوی تعصب و توجه ویژه دارند.

وی افزود: به طور حتم هنرمندان گرافیک به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلام در قالب هنر را آرمان خود دانسته و در این شرایط مهم‌ترین وظیفه این قشر امید آفرینی در جامعه است.

هنر گرافیک معرف ارزش های انقلابی و اسلام است

این هنرمند در خصوص آثار و معرفی سوژه‌های خود افزود: در خصوص نحوه انتخاب آثار، بستگی به نحوه سفارش دارد و به طور حتم سفارش دهنده بر اساس نیاز خود می‌خواهد پیامی را به مخاطبانش ارسال کند بنابراین به طراح گرافیک مراجعه می‌کنند که بتواند به واسطه طراح پیام و محتوا را در غالب تصویر منتقل کند و طراح هم براساس دیتا و اطلاعاتی که در اختیار آن قرار داده می‌شود فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مرادی تصریح کرد: محتوای گرافیکی بنده بیشتر فرهنگی، مذهبی، ملی و مناسبتی است و برای تحقق این مهم، آیات قرآنی، احادیث، سخنان مقام معظم رهبری، امام راحل و بزرگان اسلام نقش بسزایی در انجام کارهای بنده در بحث طراحی گرافیک داشته است و بسیاری از کارهای گرافیکی خودم را با کمک همین احادیث و روایت پیش بردم.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد ۹۹ درصد مسیر را احادیث طی کردند و جملات کاملی را در اختیار طراح گرافیک قرار می‌دهند که به آسانی مسیر تصویری کردن واژگان کلیدی که شخص طراح گرافیک نیاز دارد را در اختیار او قرار می‌دهد.

وی در خصوص مشکلات حوزه گرافیک نیز گفت: در خصوص مشکلات طراحی گرافیک بویژه برای طراحان گرافیک شهر اراک می‌طلبد توجه بیشتری به این قشر شود.

مرادی گفت: اغلب سفارش دهندگان استان مرکزی به کار طراحی گرافیک با تفکر و خلاق توجه نمی‌کنند و برای مناسبت‌ها و رویدادها به فضای گوگل مراجعه و از کارهای دیگران کپی برداری و استفاده می‌کنند و در سطح شهر به نمایش گذاشته می‌شود که این موضوع، سواد مخاطب را به لحاظ بصری پایین آورده و نادیده گرفته می‌شود.

مرادی ادامه داد: در استان مرکزی طراحان خوبی داریم و توجه به توانمندی آنها و بهره گیری از ظرفیت هنرمندان این حوزه، علاوه بر ایجاد اشتغال، از دل طراحی گرافیستی آنها هویت شهر و استان بیشتر پدیدار و برجسته‌تر می‌شود.

وی افزود: مشکل دیگر شهر اراک این است که گرافیک و منظر شهری خوبی نداشته و به این حوزه توجه نشده و امیدواریم به هویت بصری شهر اراک بیشتر توجه شود.

طراحی گرافیک رکن اصلی ارتباطات به شکل بصری است

وی گفت: طراحی گرافیک، مهم‌ترین نقطه یا نمایش فرهنگ بصری جهان امروز را برعهده دارد، این هنر گسترده‌ترین بخش فرهنگ تصویری جامعه جهانی معاصر است و اینکه در بیشتر فعالیت‌های روزمره جامعه شهری ردپای طراحی گرافیک دیده می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ