تیراندازان ایران شرایط خوبی ندارند/ رکوردها گویای همه چیز است

اقتصاد ایران: کارشناس و سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی می‌گوید نتایج به دست آمده در مسابقات جام جهانی مونیخ گویای این است که در المپیک هم شانسی برای موفقیت نداریم.

احمد نجفی، کارشناس تیراندازی در گفت وگو با خبرنگار مهر، درخصوص آخرین وضعیت ملی‌پوشان این رشته برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: نتایج به دست آمده در مسابقات جام جهانی مونیخ گویای همه چیز است. متأسفانه هیچ یک از ورزشکاران ما در آستانه این بازی‌های مهم شرایط ایده آل و خوبی ندارند که بتوان از حالا روی مدال آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد. در چند سال اخیر و درست بعد از المپیک توکیو وضعیت این رشته روز به روز ضعیف‌تر شد تاجایی که در رقابت‌های اخیر مونیخ شاهد افت شدید رکوردهای المپیکی‌هایمان بودیم. معتقدم با این وضعیت در المپیک هم قرار نیست کار خاصی انجام شود.

وی افزود: بر اساس رنکینگ جدید فدراسیون جهانی هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر بانوان در جایگاه دوم قرار دارد و در تپانچه بادی هم بخاطر کسب رتبه هفتمی در مسابقات مونیخ موفق شد با ۹ پله صعود در جایگاه ۲۳ جهان قرار بگیرد. رستمیان در شرایط فعلی تنها ورزشکار ما است که در قیاس با سایر ورزشکاران عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشته است. البته او هم در رکوردهایش در مقایسه با رقبای اصلی خود خیلی عقب است.

سرمربی سابق تیم ملی تپانچه ادامه داد: رستمیان در اکثر مسابقاتی که در یکی دو سال گذشته شرکت کرده است؛ موفق شده به فینال مسابقات راه پیدا کند. اما سوال اینجاست چرا که کادر فنی هیچ برنامه‌ای برای این مرحله ندارد؟ چرا رستیمان در فینال همواره حذف می‌شود؟ آنچه که در این مدت از کادر فنی در این رابطه دیدیم همه توجیه بوده و هرگز به جواب منطقی دست پیدا نکردیم.

تیراندازان ایران شرایط خوبی ندارند/ رکوردها گویایی همه چیز است

نجفی با بیان اینکه تا المپیک پاریس فرصت زیادی نداریم؛ عنوان کرد: تیم ملی ایران از المپیک توکیو تا المپیک پاریس سه سال زمان کافی برای آماده سازی و کسب سهمیه داشت. فارغ از کم شدن سهمیه‌ها در این مدت متأسفانه بچه‌های ما از نظر رکورد نیز افت شدید داشتند. در تپانچه بادی مردان، سجاد پورحسینی در رده بیست و چهارم و جواد فروغی قهرمان المپیک توکیو در رده هشتادم قرار دارد که برای فروغی این روند اصلاً قابل توجیه نیست او روزی مدال آور المپیک ما بوده است.

این کارشناس تیراندازی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید ترکیب تیم ملی برای المپیک با توجه به رکوردها تغییر خواهد کرد؟ گفت: در تیراندازی سهمیه برای ورزشکار نیست به همین دلیل دست فدراسیون و کادر فنی برای تغییر نفرات باز است. روال این است که برای اعزام رکوردها در نظر گرفته شود اما در نهایت این تصمیم کادر فنی خواهد بود که چه کسی را به المپیک اعزام کند ورزشکاری که رکورد بهتری دارد و یا موفق به کسب سهمیه شده است.

سرمربی سابق تیم ملی تپانچه در پایان در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید در این ۳ سال چه اتفاقی رخ داد که باعث شد این رشته المپیکی تا این حد با افت مواجه شود؟ گفت: موار زیادی می‌تواند تأثیرگذار باشد. از دید من تغییر کادر فنی باعث شد ملی‌پوشان از نظر روحی و روانی بهم بریزند. تیم در این مدت مسابقات خوبی را اعزام شده است بنابراین کم تجربگی و یا عدم رقابت با حریفان خارجی را هم نمی‌توان ملاکی برای عدم پیشرفت در نظر گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ