وحشت از «رضوان»؛ چرا در شهرک‌های شمالی اشغالی پرنده پر نمی‌زند؟

اقتصاد ایران: ‌ همزمان با حملات ترکیبی مستمر راکتی-موشکی-پهپادی حزب‌الله به اراضی اشغالی، یگان «رضوان» با ۲۵۰۰ نیروی زبده که تجربه جنگ‌های خارجی را دارند، به کابوس شهرک‌نشینان شمالی تبدیل شده‌اند.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: از میانه مهرماه (هفتم اکتبر) که جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه کلید خورد به جرأت می‌توان گفت که تا به امروز این رژیم حتی یک روز از دست حملات مداوم جبهه مقاومت در امان نبوده‌است؛ حملات ترکیبی موشکی، راکتی و پهپادی که از سوی مقاومت سوریه، عراق، یمن و فلسطین همواره به کابوسی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند.

در این میان حزب‌الله لبنان طی هشت ماه اخیر به دلیل توان بالای نظامی، مجاورت با اراضی اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمالی بزرگترین کابوس و تهدید برای ارتش و شهرک‌نشینان بوده‌است.

به تازگی منابع صهیونیستی اذعان کردند که حزب‌الله عمق حملات موشکی و پهپادی خود در جبهه پشتیبانی از غزه را به صورت بی‌سابقه‌ای تا حیفا و هکریوت افزایش داده‌است.

منابع صهیونیستی افزودند که در نتیجه نگرانی ناشی از احتمال حملات فشرده حزب‌الله با موشک‌های سنگین به مناطق میرون، صفد و جولان، این مناطق در حالت آماده باش کامل قرار دارند. حزب الله لبنان طی هفته گذشته عکا و نهاریا را به خط مقدم جنگ خود تبدیل کرده‌است.

افزون بر قدرت بالای موشکی و پهپادی حزب‌الله که بلای جان صهیونیست‌ها شده و آنها از هرگونه تحرک نظامی علیه لبنان بازداشته‌است، نیروهای ویژه حزب‌الله که در یگانی به نام «رضوان» جمع شده‌اند، یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌های رژیم اشغالگر در هر جنگی هستند.

اعتراف صهیونیست‌ها به قدرت و وحشت از «رضوان»

«تل پری» رئیس بخش تحقیقات مرکز مطالعات «آلما» رژیم صهیونیستی حدود یک ماه پیش در گزارشی به بررسی قدرت نظامی حزب‌الله پرداخت و درباره توانایی‌های آن که تهدید بزرگی برای رژیم صهیونیستی است، هشدار داد.

نویسنده در این گزارش خود که توسط روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» منتشر شد درباره قدرت یگان ویژه رضوان حزب‌الله که قبل از شروع جنگ غزه حضور خود را در امتداد مرزهای شمالی فلسطین اشغالی تقویت کرده بود هشدار داد و تأکید کرد: ما تخمین می‌زنیم که یگان رضوان حزب‌الله اگر بخواهد همچنان می‌تواند یک طرح تهاجمی را در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) اجرا کند. رئیس بخش تحقیقات مرکز مطالعات «آلما» رژیم صهیونیستی اذعان کرد: متأسفانه حملات هدفمند ارتش اسرائیل تاکنون بر آمادگی یگان رضوان حزب‌الله تأثیر نگذاشته است؛ زیرا این یگان همچنان تحت یک ساختار فرماندهی پایدار به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و اسرائیل برای اینکه بتواند قدرت این یگان را تحت تأثیر قرار دهد، به اقدام‌های قابل‌توجهی نیاز دارد.

وحشت از «رضوان»؛ چرا در شهرک‌های شمالی اشغالی پرنده پر نمی‌زند؟

وی در پایان تصریح کرد: یگان رضوان همچنان تهدید و چالشی آشکار و فوری برای اسرائیل است و هر زمان که مناسب بداند می‌تواند به اسرائیل حمله کند. اکنون حزب‌الله به‌شدت در حال بررسی تاکتیک‌های عملیات‌های ضدتونل ارتش اسرائیل در نوار غزه است. حزب‌الله یک ارتش به تمام معناست و برآوردها نشان می‌دهد که در هر سناریویی آماده جنگ است و چه در صورت آتش‌بس در غزه و چه گسترش این جنگ و مانور زمینی ارتش اسرائیل در رفح، حزب‌الله گزینه حمله به اسرائیل را روی میز دارد.

از طرف دیگر ماه گذشته رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که با وجود گذشت هفت ماه از جنگ اما قدرت عملیاتی یگان ویژه رضوان حزب‌الله هیچ آسیبی ندیده‌است.

روزنامه عبری «یسرائیل هیوم» در این زمینه اعلام کرد: یگان ویژه رضوان حزب‌الله همچنان قادر است در هر لحظه طرح حمله به یک منطقه اسرائیل (فلسطین اشغالی) را اجرا کند.

آنچه باید درباره یگان زبده رضوان دانست

یگان ویژه نیروی زمینی حزب‌الله به‌نام «رضوان» برگرفته از لقب «عماد مغنیه» فرمانده شهید شاخه نظامی حزب‌الله (ملقب به حاج رضوان) است.

وحشت از «رضوان»؛ چرا در شهرک‌های شمالی اشغالی پرنده پر نمی‌زند؟

حزب الله لبنان برای رویارویی نهایی یا به تعبیر نظامی، جنگ تمام عیار با رژیم صهیونیستی، یک یگان نیروی ویژه ۲۵۰۰ نفره تحت عنوان یگان «رضوان» را آموزش داده و مانورهایی برای آنها برگزار کرده‌است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که نیروهای یگان رضوان در نبردهای سوریه حضور داشته‌اند و کنار نیروهای سوریه با تروریست‌ها می‌جنگیدند و آموزش‌های نظامی تخصصی دریافت کرده‌اند. این یگان نقش برجسته‌ای در آزادسازی اراضی سوریه از لوث تکفیری‌ها داشت. علاوه بر آن یگان رضوان متشکل از مهندسانی است که گذشته از تخصص نظامی، در زمینه سایبری و اطلاعاتی نیز مهارت دارند.

نیروهای رضوان به شدت مورد توجه کارشناسان و خبرنگاران رژیم صهیونیستی قرار دارند و منابع رژیم صهیونیستی از این نیروها به عنوان نیروهای کارآزموده نام می‌برند.

از نگاه محافل صهیونیستی، رزمندگان یگان رضوان بسیار ورزیده هستند و آموزش‌های سختی را پشت سر گذرانده‌اند. آنها از سلاح‌های ضدتانک و مواد منفجره استفاده می‌کنند؛ آنها توان پیمودن مسافت طولانی، قدرت انجام مأموریت‌های سخت در مناطق کوهستانی و انجام مأموریت نظامی محرمانه و حساس به شکل برق آسا و در اوج حرفه‌ای‌گری را دارند.

گفته می‌شود که نیروهای رضوان در دسته‌های ۷ تا ۱۰ نفره تقسیم شده و هر کدام به طور مستقل بدون دستور مداوم یا پشتیبانی لجستیک متکی به فرماندهی مرکزی، کار می‌کنند. شاخصه اصلی آنها در واقع استقلال عملی است که به فرماندهان آن داده شده است و این فرماندهان اجازه اتخاذ تصمیمات تاکتیکی سریع در میدان جنگ را دارند. آنها سرعت، انعطاف‌پذیری و کوبنده بودن را که شاخصه هر نیروی نظامی است، دارا هستند.

تکاپوی نافرجام مقام‌های صهیونیست برای بازگرداندن شهرک‌نشینان

ساکنان شهرک‌های شمال اراضی اشغالی در چند کیلومتری مرز لبنان در پی وقایع هشت ماه اخیر در نوار غزه و هراس از یگان رضوان مجبور به فرار شده‌اند و بسیاری از آنها اعلام کرده‌اند که هرگز به این مناطق باز نخواهند گشت.

هراس ساکنان شهرک‌های شمالی از حزب‌الله و یگان رضوان از یک سو و ناامیدی آنها از کابینه نتانیاهو برای ایجاد امنیت باعث شده است که دیگر به بازگشت فکر نکنند. آنها معتقدند که کابینه نتانیاهو شهرک‌ها و شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی را به حال خود رها کرده‌ است. تا کنون وعده وعیدهای کابینه و شخص نخست وزیر در راستای متقاعدسازی شهرک‌نشینان با هدف بازگرداندن آنها نیز بی‌نتیجه بوده‌است.

اوایل خردادماه بود که نتانیاهو طی بازدید از مرزهای شمالی اراضی اشغالی ادعا کرد: ما در سطح نظامی و غیرنظامی ملزم و متعهد هستیم که ساکنان شمال را سالم به شهرک‌ها و منازلشان بازگردانیم. همزمان «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز ضمن بازدید از شهرک صهیونیست نشین «متولا» به شهرک نشینان صهیونیست وعده بازگشت داد.

این وعده‌های تکراری اما تا کنون کارساز نبوده‌اند و «یوسی یهوشواع» تحلیلگر امور نظامی رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت که به منابع امنیتی عالی رتبه در تل آویو دسترسی دارد، اعتراف کرده «تا زمانی که یگان رضوان در مرز لبنان وجود دارد، ساکنان شمال که تخلیه شده‌اند و شمار آنها بیش از ۲۰۰ هزار نفر است، امیدی به بازگشت به خانه‌های خود ندارند.»

مقام‌های رژیم صهیونیستی همچون «آویخای استرن» رئیس مؤسسه موسوم به شهرداری شهرک کریات شمونه بر این نکته تاکید دارند که «یگان ویژه رضوان حزب‌الله همچنان در حصار مرزی حضور دارد و تا زمانی که این یگان در مرزها باشد، اسرائیلی‌ها به شهرک‌های شمالی برنمی‌گردند.»

آویخای استرن در گفت‌وگو با شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ترس شهرک‌نشینان صهیونیستی از بازگشت به خانه‌های خود، به تصاویری برمی‌گردد که در هفتم اکتبر دیدند، تصریح کرد: «نتانیاهو و گالانت به ما می‌گویند که یگان رضوان از مرزها دور شده‌است اما ما هر روز نیروهای این یگان را می‌بینیم و به نظر می‌رسد ما بیشتر از مقام‌های اسرائیلی از آنچه در مرزها می‌گذرد، اطلاعات داریم.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ