اقامه نماز عید قربان در مسجدالاقصی با حضور ۴۰ هزار فلسطینی

اقتصاد ایران: با وجود محدودیت‌های شدید اعمال شده توسط اشغالگران برای ورود فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی، بیش از ۴۰ هزار نفر صبح امروز نماز عید قربان را در این مکان مقدس اقامه کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که رژیم اشغالگر محدودیت‌های شدیدی برای ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی اعمال کرده، صبح امروز بیش از 40 هزار نمازگزار فلسطینی نماز عید سعید قربان را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر صبح امروز به نمازگزاران فلسطینی در مسیر مسجد الاقصی و هنگام خروج از آن حمله کردند و مانع ورود شمار زیادی از فلسطینی‌ها به این مکان مقدس جهت اقامه نماز عید قربان شدند.

.

بر اساس این گزارش، در ساعات اولیه صبح نظامیان صهیونیست با هجوم به صحن‌های مسجد الاقصی شروع به بررسی هویت نمازگزاران فلسطینی کرده و مانع تردد نمازگزاران شدند.

 

اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی اعلام کرد که با وجود محدودیت‌های شدید، بیش از 40 هزار نفر نماز عید قربان را در مسجدالاقصی اقامه کردند و اشغالگران مانع ورود هزاران نمازگزار به این مکان مقدس شدند.

همچنین اشغالگران از ورود تعداد زیادی از جوانان فلسطینی به داخل مسجد الاقصی جلوگیری کردند که این امر موجب شد، این جوانان نماز عید قربان را در پشت دروازه‌های مسجد الاقصی اقامه کنند.

عید قربان امسال در حالی فرا ‌رسیده که بیش از 130 هزار غیرنظامی فلسطینی در جنایت‌های وحشیانه‌ای که رژیم اشغالگر علیه نوار غزه انجام داده است، شهید و یا زخمی شده‌اند و بر همین اساس مسلمانان نمی‌توانند همانند سال‌های گذشته عید سعید قربان را با خوشحالی جشن بگیرند.

در همین زمینه اخیراً شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی و رئیس هیئت اسلامی عالی در قدس طی سخنانی در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان خطاب به ملت فلسطین و همه ملت‌های عربی و اسلامی اعلام کرد: با توجه به جنگ ویرانگر دشمن علیه غزه، از ملت‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم مناسک عید قربان را به شعارهای مذهبی، نماز و ذبح قربانی محدود کنند و جشن و شادی برپا نکنند.

شیخ صبری تأکید کرد: ما باید نسبت به برادران خود در نوار غزه و دیگر مناطق فلسطینی که در معرض مصیبت‌ها قرار دارند احساس مسئولیت و با آنها همدردی کنیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ